• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • hemljuvahem
    Luthien87 skrev 2014-05-01 19:05:45 följande:
    Hej, tar ett kliv in in denna tråd. Jag och min sambo går just nu och väntar på en kallelse till IVF. Vi gick igenom en utredning i vintras och en remiss skickades i slutet på mars. 

Utredningen visade att jag hade en stor polyp i min livmoder som blev bortopererad i februari, den visade också att min sambo har för få spermier. 

Tanken är att göra IVF med ICSI-metoden. Som det ser ut nu så kommer vi nog inte hinna börja innan sommaren, kliniken har stängt då, så vi siktar på efter sommaren, så blir vi inte besvikna. 

/ S
    Välkommen hit :)
    Vad är en polyp? Har du känt av den på något sätt eller kom det som en överraskning?
  • Luthien87
    hemljuvahem skrev 2014-05-01 19:14:03 följande:
    Välkommen hit :)
    Vad är en polyp? Har du känt av den på något sätt eller kom det som en överraskning?
    Tack! Det är som en cysta, fast ofarlig. Jag har inte känt den alls, det syntes inte på en vanlig gynundersökning eller med ultraljud. Läkaren hittade den i samband med att jag skulle göra en äggledarspolning, eftersom kontrastvätskan hamnade i livmodern också. 

Som tur var så var det en enkel operation. Det jag har märkt efteråt är att mensvärken inte är lika jobbig längre, räcker oftast med en dos smärtstillande Glad
  • C L 390

Hej. Hoppar gärna in här. Har håller på med ivf sen 09 och fick en dotter -12. Nu vill vi gärna ha syskon , så nu går vi på nordic ivf i Gbg.

• C L 390

Jag undrar om någon av er vet när ägglossningssprutan går ur kroppen. Är nämligen på ruvardag 14 och testade positivt nu på morgonen. Blev självklart själaglad. Men tänk om det är sprutan som spökar. När jag gick på Sahlgrenska så skulle man testa sig på dag 15, men då fick man en annan sorts ägglossningsspruta.

• hemljuvahem
    C L 390 skrev 2014-05-02 07:23:43 följande:
    Jag undrar om någon av er vet när ägglossningssprutan går ur kroppen. Är nämligen på ruvardag 14 och testade positivt nu på morgonen. Blev självklart själaglad. Men tänk om det är sprutan som spökar. När jag gick på Sahlgrenska så skulle man testa sig på dag 15, men då fick man en annan sorts ägglossningsspruta.
    10 dagar har jag hört =) Så kanske dags att säga grattis!

Välkommen förresten, går också på Nordic i Gbg
    Luthien87 skrev 2014-05-01 19:19:54 följande:
    Tack! Det är som en cysta, fast ofarlig. Jag har inte känt den alls, det syntes inte på en vanlig gynundersökning eller med ultraljud. Läkaren hittade den i samband med att jag skulle göra en äggledarspolning, eftersom kontrastvätskan hamnade i livmodern också. 

Som tur var så var det en enkel operation. Det jag har märkt efteråt är att mensvärken inte är lika jobbig längre, räcker oftast med en dos smärtstillande Glad

Aha, vad skönt :)

Superbra att mensvärken blivit bättre!

• maddddan
    Luthien87 skrev 2014-05-01 19:05:45 följande:
    Hej, tar ett kliv in in denna tråd. Jag och min sambo går just nu och väntar på en kallelse till IVF. Vi gick igenom en utredning i vintras och en remiss skickades i slutet på mars. 

Utredningen visade att jag hade en stor polyp i min livmoder som blev bortopererad i februari, den visade också att min sambo har för få spermier. 

Tanken är att göra IVF med ICSI-metoden. Som det ser ut nu så kommer vi nog inte hinna börja innan sommaren, kliniken har stängt då, så vi siktar på efter sommaren, så blir vi inte besvikna. 

/ S
    Åh välkomna hit =) Hoppas att allt kommer gå bra för er när ni väl får komma igång, men den som väntar på nått gott säger man ju ;)

• maddddan
    C L 390 skrev 2014-05-02 07:23:43 följande:
    10 dgr har jag med hört, vilken ägglossningsspruta fick du? =)

Säger med Grattis ju borde ju inte va nått som ligger kvar å spökar från den på dag 14 ju ;) När har du ordinarie test dag? =)
  • C L 390

Tack????

Jag ringde och frågade, det stämmer med 10 dagar. Det är 16 dagar sedan jag tog sprutan, ovitrell, och 14 dagar sedan insättning????

Men de vill att jag tar ett nytt test på onsdag, som är dag 20, och ringer till dom då igen. Men gravid e jag????

Är så himla glad. Detta är tredje insättningen efter att jag fick min dotter för 1,5 år sedan????

• C L 390

Oj den gör en massa frågetecken fast jag gjorde glada gubbar;) haha hoppas ni förstår ändå

• maddddan
    C L 390 skrev 2014-05-02 13:52:34 följande:
    Tack????
    Jag ringde och frågade, det stämmer med 10 dagar. Det är 16 dagar sedan jag tog sprutan, ovitrell, och 14 dagar sedan insättning????
    Men de vill att jag tar ett nytt test på onsdag, som är dag 20, och ringer till dom då igen. Men gravid e jag????
    Är så himla glad. Detta är tredje insättningen efter att jag fick min dotter för 1,5 år sedan????
    ååh grattis så underbart härligt ;)
Svar på tråden IVF under 2014