• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • C L 390

Tack så mycket. ;) har varit en lång och tuff resa hit. Nu håller jag tummarna att jag inte kräks i 40 veckor igen;).

Hur går det för er andra? Håller tummarna för er med, att ni plusar snart med:).

• Sudden

Hej, får jag vara med här kanske..?. Letar efter en lämplig tråd att bolla tankar, oro och stöttning.
    Vi har försökt att bli gravida i tre år. Vi har gjort två försök tidigare, ett färsk ET som vi själva avbröt där vi fick två blastocyster till frysen som vi gjorde sen två FET på, båda misslyckades dessvärre. Detta var förra året. Nu i april påbörjade vi så en ny IVF och jag har gjort ett ÅP där de fick ut 15 ägg och 12 befruktades. En blastocyst till mig och sex till frysen. Jag är idag på rd 6. Har tjuvtestat sen dag ett och det har inte synts något men så idag syns det ett svagt ljusrosa streck Jag vet att det är för tidigt och vågar inte lita på det men jag blev iaf glad och känner mig positiv och det är säkert bra för kroppen! Jag och min man är båda 39, jag har en son på åtta år sen tidigare och nu försöker vi få ett gemensamt barn. Vi går på Carlanderska i Gbg. Lycka till alla

• maddddan
    Sudden skrev 2014-05-02 16:33:52 följande:

Hej, får jag vara med här kanske..?. Letar efter en lämplig tråd att bolla tankar, oro och stöttning.
    Vi har försökt att bli gravida i tre år. Vi har gjort två försök tidigare, ett färsk ET som vi själva avbröt där vi fick två blastocyster till frysen som vi gjorde sen två FET på, båda misslyckades dessvärre. Detta var förra året. Nu i april påbörjade vi så en ny IVF och jag har gjort ett ÅP där de fick ut 15 ägg och 12 befruktades. En blastocyst till mig och sex till frysen. Jag är idag på rd 6. Har tjuvtestat sen dag ett och det har inte synts något men så idag syns det ett svagt ljusrosa streck smile1.gif Jag vet att det är för tidigt och vågar inte lita på det men jag blev iaf glad och känner mig positiv och det är säkert bra för kroppen! Jag och min man är båda 39, jag har en son på åtta år sen tidigare och nu försöker vi få ett gemensamt barn. Vi går på Carlanderska i Gbg. Lycka till alla smile1.gif

Välkommen hit klart du får va med ;)
    Låter som ni haft en lång kämpig resa, men hoppas den ger ett glädjande resultat nu då ;)
  • maddddan

Någon av er som testat lergiganen mot illamående?
    Hur reagerade ni på den?

Tog min första vid lunch typ idag då inget annat hjälp å hela fm idag har vart ett helvete :/
    Men om den hjälpte e svår å säga för blev som en klubbad säl!

Total däckade å sov 5,5 timmar rätt upp å ner förutom vakna å vända mig lite då & då för de typ kröp i benen å nu när jag väl orkat mig upp nästan 7 timmar senare mår jag ju lite illa igen å visst man kunde ta den 2-3 ggr per dygn men hallå blev ju som sagt däckad....vågar man chansa på å bli de igen?!

Eller vänjer kroppen sig så man inte blir lika trött? Jobbigt haha vill ju ha bort illamåendet å kunna äta men samtidigt vill man inte bli totalt urklubbad heller för då blir de ju inget ätit ändå ;)

• hemljuvahem
    maddddan skrev 2014-05-02 18:34:31 följande:
    Någon av er som testat lergiganen mot illamående?
    Hur reagerade ni på den?

Tog min första vid lunch typ idag då inget annat hjälp å hela fm idag har vart ett helvete :/
    Men om den hjälpte e svår å säga för blev som en klubbad säl!

Total däckade å sov 5,5 timmar rätt upp å ner förutom vakna å vända mig lite då & då för de typ kröp i benen å nu när jag väl orkat mig upp nästan 7 timmar senare mår jag ju lite illa igen å visst man kunde ta den 2-3 ggr per dygn men hallå blev ju som sagt däckad....vågar man chansa på å bli de igen?!

Eller vänjer kroppen sig så man inte blir lika trött? Jobbigt haha vill ju ha bort illamåendet å kunna äta men samtidigt vill man inte bli totalt urklubbad heller för då blir de ju inget ätit ändå ;)
    Man kan få lergigan comp utskrivet (eller om det är receptfritt(???) Den ska motverka tröttnadssymptomen.

Jag tog postafen för illamåendet, tog en på kvällen som täckte det värsta morgonillamåendet och efterom jag precis sovit så var jag inte übertrött. Sen hade jag pisstråkig diet fram till v.20.. lightdryck citron och kex var typ alltid vid sängen.
  • maddddan
    hemljuvahem skrev 2014-05-02 23:21:32 följande:
    Man kan få lergigan comp utskrivet (eller om det är receptfritt(???) Den ska motverka tröttnadssymptomen.

Jag tog postafen för illamåendet, tog en på kvällen som täckte det värsta morgonillamåendet och efterom jag precis sovit så var jag inte übertrött. Sen hade jag pisstråkig diet fram till v.20.. lightdryck citron och kex var typ alltid vid sängen.
    har provat postafen gjorde inte mkt nytta på mig så fick ju lergigan "vanliga" utskriven av min gynekolog men får väl fråga efter compen istället :/

jo min diet just nu e inte mkt vatten , riskakor, bragokex, vattenmelon å ibland äpple typ...där emellan e allt man ev. lyckas få ner en bonus :/

Så gick ju upp 3 kg på 3 v pga översimuleringen massa vätska å överstimuleringen finns fortfarande så all vätska inte borta ändå gått ner 4,5 kg nu på 2 v :/
    Får lixom inte i mig tillräckligt ....suck!

• hemljuvahem
    maddddan skrev 2014-05-03 12:37:49 följande:
    har provat postafen gjorde inte mkt nytta på mig så fick ju lergigan "vanliga" utskriven av min gynekolog men får väl fråga efter compen istället :/

jo min diet just nu e inte mkt vatten , riskakor, bragokex, vattenmelon å ibland äpple typ...där emellan e allt man ev. lyckas få ner en bonus :/

Så gick ju upp 3 kg på 3 v pga översimuleringen massa vätska å överstimuleringen finns fortfarande så all vätska inte borta ändå gått ner 4,5 kg nu på 2 v :/
    Får lixom inte i mig tillräckligt ....suck!

Ah det där med illamåendet är ju ingen hit :/ Fråga efter Lergigan Comp nästa gång. Vet att min kompis även fick pröva något ännu "starkare" typ som man får äta om man har cellgiftsillamående osv.

Men förhoppningsvis går ju illamåendet över i v. 12-20 när hormonerna lägger sig på en jämn nivå...om det nu är någon tröst ;)

• Sudden

Tack Maddddan! Vad många D Grattis CL. Jag får fortfarande ett ljusrött gravidstreck på testlagrets sticka - idag ruvardag 8. Är också rädd att det är ägglossningssprutan så det är ju positivt vad de svarade dig om 10 dagar - jag tog min påskafton, 19/4 så då borde ju den vara ute ur bilden. Jag känner inget, har heller ingen mensvärk eller pms och min mens "ska" egentligen komma om tre dagar så möjligtvis är avsaknaden av tecken också ngt positivt. Har haft lite ömmande bröst men inte längre. C L på vilken dag testade du positivt?

• Primolut88

Idag är det dags för sista blodförtunnande sprutan och imorgon blodprov som förhoppningsvis visar att nässprayen gör sitt jobb. Och förhoppningsvis för jag börja med dom rätta sprutorna under veckan:) vilken veckodag har ni börjat med sprutorna? Förra omgången började jag på en lördag och hoppas att jag slipper vänta så länge denna gången.

• Sillavi
    maddddan skrev 2014-04-30 15:57:57 följande:

Mitt illamående e inte kul men va ju på vul idag så han har ring in nå tablett till mig nu som förhoppningsvis ska hjälpa! Å sjukskriven ytterligare 1 månad då överstimuleringen ännu inte e så bra som hoppats å jag har ett tung jobb med typ bara tunga luft så :/ Men men trist å ligga hemma men när man mår illa samtidigt skönt på sitt vis! Lilla hen hade dubblat sin storlek sen förra veckan nu hela 10 mm stor å ett hjärta dom slog för fullt ;) Så skulle nu ringa Mvc å skriva in mig sa dom :) När gör Mvc första ultraljudet normalt! :) Håller tummarna för din migrän min lillasyster fick sin efterlängtade knodd igår å han va underbar du får tänka framåt på va de ger när de e som värst!! :)
    Har inte varit inne på ngra dagar, migrän flera ggr per dag..Ja som du skriver så tänker man ju bara på att man längtat efter detta hur länge som helst och att man gärna tar illamående och lite krämpor för det fina resultatet. Det är ju ändå jobbigt att må dåligt men kan hjälpa en lite att tänka så. Vad härligt att lill*n växer och frodas. Är det första barnet så gör man väl VUL i v 12 och sen RUL i 18-20. Men antar att det är olika i olika landsting. Grattis till din syster härligt. Blir inte mer sugen då ha ha.
Svar på tråden IVF under 2014