• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • levanyss
    Bebisfabriken skrev 2014-05-09 09:07:24 följande:
    Jag testade på ruvardag 10 och det blev negativt... Någon som varit med om negativt och sedan fått ett plus på testdagen??

Testade tvärnegativt på rd 10, sedan starkt positivt på rd 13 (på kvällen dessutom). Så håll hoppet uppe!
  • Sillavi

Varit på vul idag. Ett litet tickande hjärta fick vi se vi är överlyckliga nu och kan äntligen njuta och släppa oron nu. Gick in i V 8 idag. Trevlig helg alla.

• Supers
    Sillavi skrev 2014-05-09 17:23:55 följande:
    Varit på vul idag. Ett litet tickande hjärta fick vi se vi är överlyckliga nu och kan äntligen njuta och släppa oron nu. Gick in i V 8 idag. Trevlig helg alla.

Grattis vad mysigt :) Trevlig helg!
  • ET86

Varit på vul idag. Ett litet tickande hjärta fick vi se smile1.gif vi är överlyckliga nu och kan äntligen njuta och släppa oron nu. Gick in i V 8 idag. Trevlig helg alla.

Grattis, va roligt för er :)

Ska göra vul på måndag, tyvärr känner jag mig inte så hoppfull :/ symtomen jag tidigare haft har nu försvunnit.
  • zinnia
    Längta skrev 2014-05-09 16:07:30 följande:

Jag e rädd att se blir samma här. Var på sjukhuset igår men vi kom överens om att ja skulle on på måndag för en till undersökning för att vara helt säker. Och för att ja skulle veta exakt att de hade slutat. Så på måndag blir en mindre bra dag. E rädd för att de blir verkligt då me blod och smärtan.
    Men det är bra att du är på sjukhuset. Lite mer kontrollerat och de har smärtstillande. Jag låg hemma många timmar innan jag åkte in akut. Och då hjälpte bara morfin till slut. :(
  • zinnia
    Varit på vul idag. Ett litet tickande hjärta fick vi se smile1.gif vi är överlyckliga nu och kan äntligen njuta och släppa oron nu. Gick in i V 8 idag. Trevlig helg alla.
    Grattis!!
  • maddddan

Wohoo underbart äntligen har du fått se eran hen ;) Underbart ;)
  • tungmetall
    ÄP igår, men bara 4 ägg. Läkaren va superförvånad och förstod ingenting med tanke på att han gick in i 20 äggblåsor ungefär. Själva ÄP gjorde mindre ont igår än förra gången, även fast läkaren va tvungen att sticka igenom urinblåsan flera gånger, så det blev lite svårt att kissa efteråt, men det löste sig med massor med dryck och tålamod.

Idag på morgonen ska de ringa och säga om äggen blivit befruktade eller inte, om det lyckades ska vi tillbaka för ET på måndag. Om det inte lyckas så blir det ngn slags utredning, för då är det något som inte är som det ska med mig.

Fördelen med att jag är gift med en kvinna är ju att vi har dubbla uppsättningar, men min fru har pcos med förmodligen svårt att bli gravid och måste gå ner en hel del i vikt innan vi kan börja. Men det ordnar sig alltid, hoppas verkligen just nu att ett guldägg finns bland de 4!
  • maddddan
    tungmetall skrev 2014-05-10 09:15:39 följande:
    ÄP igår, men bara 4 ägg. Läkaren va superförvånad och förstod ingenting med tanke på att han gick in i 20 äggblåsor ungefär. Själva ÄP gjorde mindre ont igår än förra gången, även fast läkaren va tvungen att sticka igenom urinblåsan flera gånger, så det blev lite svårt att kissa efteråt, men det löste sig med massor med dryck och tålamod. Idag på morgonen ska de ringa och säga om äggen blivit befruktade eller inte, om det lyckades ska vi tillbaka för ET på måndag. Om det inte lyckas så blir det ngn slags utredning, för då är det något som inte är som det ska med mig. Fördelen med att jag är gift med en kvinna är ju att vi har dubbla uppsättningar, men min fru har pcos med förmodligen svårt att bli gravid och måste gå ner en hel del i vikt innan vi kan börja. Men det ordnar sig alltid, hoppas verkligen just nu att ett guldägg finns bland de 4!

Håller tummarna att minst ett e guld ägg ;) Första gången de skulle göra äggplock på mig va dom inne i över 30 blåsor å i te ett endaste ägg :/ Andra gången 26 eller 27 blåsor med 8 ägg varav 4 omogna å av de andra 4 fick jag ett frys å ett insatt som so far e kvar å går in i v 10 på måndag så hoppas :) Håller tummarna för er!! Har med pcos så de behöver inte va ett hinder om de krävs i framtiden :) Lycka till!!!
Svar på tråden IVF under 2014