• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Supers
    linnea83 skrev 2014-05-05 17:00:01 följande:
    Sillavi; Vi va på vul idag v.8+0 och allt såg fint ut :).Hjärtat pickade på för fullt :).Lycklig!

Nej va tråkigt Längta!Stor kram!

www.nattstad.se/drommenomettbarn

Stort grattis :)
  • maddddan
    Längta skrev 2014-05-05 15:52:49 följande:
    Vul idag. V.10 (9+5). Fostret hade slutat växa i ungefär v.6. Jag var så nervös över att göra de här vul för ja var rädd för precis de här. :( Så ska göra medicinsk abort på sjukhuset på torsdag. Hur fasen bearbetar man förlust av ett barn men kämpat i snart 3 år med?? Och inget nytt försök förrän i augusti/september. Känner mig helt enkelt förkrossad och misslyckad. :(

Vet inte va man ska säga kan inte ens hur jag än försöker förstå hur hemskt detta e för er... Beklagar verkligen å hoppas så att ni inte slutar kämpa å att de gör er ännu starkare i fortsättningen på er resa... Miljoner styrke kramar!!!
  • maddddan
    giski skrev 2014-05-05 16:24:21 följande:
    Hej! Hoppas passa in i denna grupp. Jag har gjort två försök (spray) under 2014. Försa försöket medförde bara ett ägg (jag hade en rejäl magsjuka dagarna innan ÄP). Ägget lyckades inte befruktas. Försökt två medförde 8 ägg varav 6 befruktades. Tyvärr blev jag överstimulerad och blev inlagd med dropp för att få igång njurarna. 3 embryon gick i alla fall att frysa. Sedan följde en tid med sjukskrivning. Nu planerar jag snart påbörja min första FET. Hoppas på mer tur denna gång.

Är oxå överstimulersd å sjuk skriven men som tur e inte inlagd! Dock kom min överstimulering efter insättning så fick ett 2 dgrs å går idag in i v 9 men vart sjukskriven ca 1 månad nu å e tom å sista maj än så länge.... Hoppas på bra resultat när ni äntligen får sätta in å hoppas du mår bättre snart :)
  • maddddan
    linnea83 skrev 2014-05-05 17:00:01 följande:
    Sillavi; Vi va på vul idag v.8+0 och allt såg fint ut :).Hjärtat pickade på för fullt :).Lycklig! Nej va tråkigt Längta!Stor kram! www.nattstad.se/drommenomettbarn

Åååh underbart grattis ;)
  • Sillavi

Längta - nej fruktansvärt det ni måste gå igenom nu. Många kramar till dig. Ge inte upp ??

• Sillavi

Längta - nej fruktansvärt det ni måste gå igenom nu. Många kramar till dig. Ge inte upp ??

• Längta
    Sillavi skrev 2014-05-05 19:11:39 följande:

Klart vi inte ger upp. Utan nya tag i augusti. Så vi satsar på ett sommarbarn ist :)
  • Längta
    maddddan skrev 2014-05-05 18:57:26 följande:
    Vet inte va man ska säga kan inte ens hur jag än försöker förstå hur hemskt detta e för er... Beklagar verkligen å hoppas så att ni inte slutar kämpa å att de gör er ännu starkare i fortsättningen på er resa... Miljoner styrke kramar!!!

Nä klart vi inte ger upp... Vi samlar oss och reser oss igen. Nya tag i augusti. De känns ändå oki på ett sätt. Att de hände tidigt och de sker ju av en anledning. De var bara inte menat me de ägget. Men i augusti. Då e de vårat ägg som e guldägg :)
Svar på tråden IVF under 2014