• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sillavi
    Längta skrev 2014-05-06 13:02:42 följande:

Klart vi inte ger upp. Utan nya tag i augusti. Så vi satsar på ett sommarbarn ist :)
    Låter bra Längta. Sommarbarn is the shit Hoppas ni får en underbar sommar nu.
  • giski
    maddddan skrev 2014-05-05 18:59:33 följande:

Är oxå överstimulersd å sjuk skriven men som tur e inte inlagd! Dock kom min överstimulering efter insättning så fick ett 2 dgrs å går idag in i v 9 men vart sjukskriven ca 1 månad nu å e tom å sista maj än så länge.... Hoppas på bra resultat när ni äntligen får sätta in å hoppas du mår bättre snart :)
    Jag mår bra nu, men att vara överstimulerad är inte roligt. Dock ska det vara ovanligt att det blir så och jag har blivit lovad att det inte ska hända igen.

Roligt att du i alla fall kom så långt som till insättning, den dagen längtar jag efter.
  • Längtar1985

Hej.

Jag undrar om någon vet vilken vecka man beräknar att man är i när man gör FET?

Vid ET så räknar man ju äggplock som 2+0 men hur räknar man nu?

• zinnia
    Längta skrev 2014-05-05 15:52:49 följande:
    Vul idag. V.10 (9+5). Fostret hade slutat växa i ungefär v.6. Jag var så nervös över att göra de här vul för ja var rädd för precis de här. :( Så ska göra medicinsk abort på sjukhuset på torsdag. Hur fasen bearbetar man förlust av ett barn men kämpat i snart 3 år med?? Och inget nytt försök förrän i augusti/september. Känner mig helt enkelt förkrossad och misslyckad. :(

Åh fy. Jag upplevde precis samma för 6 mån sedan. FRUKTANSVÄRT. Har du gått igenom medicinsk abort tidigare. Eftersom jag gick till v.13 så hade ju allt fortsatt växa så det blev som en miniförlossning men med endast ångestkänslor såklart. Gjorde så himla himla ont. Om jag skulle göra det igen så skulle jag välja skrapning. Fast alla upplever det ju olika. Jag förstår att jag kanske skrämmer upp dig och det vill jag helst inte men jag tänkte om du fick alternativ? Jag känner så med dig. Det är så ledsamt och sorgligt. Bra att ni har varandra så ni kan gråta och sörja ihop. Ta hand om er. Kram
  • Längta
    zinnia skrev 2014-05-06 22:29:28 följande:
    Åh fy. Jag upplevde precis samma för 6 mån sedan. FRUKTANSVÄRT. Har du gått igenom medicinsk abort tidigare. Eftersom jag gick till v.13 så hade ju allt fortsatt växa så det blev som en miniförlossning men med endast ångestkänslor såklart. Gjorde så himla himla ont. Om jag skulle göra det igen så skulle jag välja skrapning. Fast alla upplever det ju olika. Jag förstår att jag kanske skrämmer upp dig och det vill jag helst inte men jag tänkte om du fick alternativ? Jag känner så med dig. Det är så ledsamt och sorgligt. Bra att ni har varandra så ni kan gråta och sörja ihop. Ta hand om er. Kram

Har aldrig vart gravid förut så nä aldrig abort.. Skämmande känsla.. Har inte riktigt tagit mig tid för att sörja än.. Låter knäppt. Men vet att ja kommer bryta ihop nå hemskt.. Så har hållt mig sysselsatt med allt för att tänka på annat. Men stunder ja e sj tex på väg till jobbet osv blir ja ledsen och förtvivlad.. Men e rädd att imorrn kommer ja bryta ihop helt... :/
  • zinnia
    Längta skrev 2014-05-07 21:35:59 följande:
    Har aldrig vart gravid förut så nä aldrig abort.. Skämmande känsla.. Har inte riktigt tagit mig tid för att sörja än.. Låter knäppt. Men vet att ja kommer bryta ihop nå hemskt.. Så har hållt mig sysselsatt med allt för att tänka på annat. Men stunder ja e sj tex på väg till jobbet osv blir ja ledsen och förtvivlad.. Men e rädd att imorrn kommer ja bryta ihop helt... :/

Nej jag förstår det. Du är säkert lite chockad fortfarande? Jag och min man hamnade helt i otakt gällande sorgeprocessen. Han var jätteledsen på en gång medan jag var tvungen att ställa in mig mentalt på att jag skulle genomgå en abort så jag gick in i ngt väldigt rationellt mode där ett tag innan jag kunde vara ledsen. Min sorg och ångest kom i samband med blodet och allt. Jag tänker på dig! Kram
  • Supers

Hej på er. Jag blev faster igår kväll till fin liten kille :) Så himla glad men blev nu helt ledsen för våran egen del..kommer vi nånsin få uppleva denna underbara känslan...usch vill ju inte bli ledsen men jag blir det..ni förstår säkert. Längtan efter barn är så stor.

Vi fick förresten tid till läkarn pä sahlgrenska nästa tisdag. .dock lite sent eftersom jag börjat spraya vi ville ju prata innan...men bättre sent än aldrig. Efter besöket åker vi till Ullared o faster ska shoppa bebiskläder till sin lillkille :))

Kram till er alla!!!

• Bebisfabriken

Jag testade på ruvardag 10 och det blev negativt... Någon som varit med om negativt och sedan fått ett plus på testdagen??

• Längta
    zinnia skrev 2014-05-08 11:27:24 följande:
    Nej jag förstår det. Du är säkert lite chockad fortfarande? Jag och min man hamnade helt i otakt gällande sorgeprocessen. Han var jätteledsen på en gång medan jag var tvungen att ställa in mig mentalt på att jag skulle genomgå en abort så jag gick in i ngt väldigt rationellt mode där ett tag innan jag kunde vara ledsen. Min sorg och ångest kom i samband med blodet och allt. Jag tänker på dig! Kram

Jag e rädd att se blir samma här. Var på sjukhuset igår men vi kom överens om att ja skulle on på måndag för en till undersökning för att vara helt säker. Och för att ja skulle veta exakt att de hade slutat. Så på måndag blir en mindre bra dag. E rädd för att de blir verkligt då me blod och smärtan.
  • maddddan

Vart på Mvc inskrivning idag, tyckte min bm va yr å kort i telen å inte hört bra om henne men ville ge henne en chans! Kommer dit å hon frågar om sista mensdag.... Jag ehh detta e ivf har inga egna mensblödningar ofta pga pcos så dom har satt igång alls så de kan du inte räkna på? Men vet ägguttags dag...!? Hon ser ut som ett frågetecken å säger oj jag har missat de å skrivit att du e gbp Opad fel av mig! Jag ehh nä jag e Opad oxå de å ivf sa jag när jag ringde å bokade vi prata ju om de då med?! Då börjar hon skylla på att de e åska i luften å då kan hon inte tänka?! Tror de e dax för pension jag hon va 64 tjata hon om när de krångla för henne med datsn vilket de gjorde hela tiden!! Jaja tog henne 30 min å bara få ut lappar a från datan till blodprover då de blev kaos för henne när de helt plötsligt va både gbp å ivf ååå så mkt prover vi måste ta då?!? 5 rör, ett stick i fingret, urinprov samt massa frågor senare fick jag tid till läkarkontakt i v 14 som även skulle göra vul sa hon! Sen ordinarie rul i juli typ v 18-20 nått där glömt exakt å så skulle jag tillbaka till henne bm först i augusti?! Kändes långt men kanske stämmer mitt första barn så jag vet inte vet bara att vinklade har ett ultraljud å lite med blodprov än andra men men! Kommer ringa å be om att gå byta bm för kändes inte som hon visste va hon syssla med yra mest runt :/ Men dom hade gått för dagen när jag ringde receptionen .... Men men nu e man inskriven iallafall !

Svar på tråden IVF under 2014