• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sillavi
    Sudden - Åh vad kul att höra att det verkar gått bra grattis till plusset. Testat mer sen dess? Vi går också på CA. Denna veckan blir det VUL för att se att liten lever...nervös allan.
  • C L 390

Sudden- jag testade positivt på ruvardag 14 och ägglossningssprutan tog jag ju 32 timmar innan det, så 16 dagar efter sprutan plussade jag. Håller tummarna för dig att det är positivt;)

• maddddan
    Sillavi skrev 2014-05-05 08:36:59 följande:
    Har inte varit inne på ngra dagar, migrän flera ggr per dag..Ja som du skriver så tänker man ju bara på att man längtat efter detta hur länge som helst och att man gärna tar illamående och lite krämpor för det fina resultatet. Det är ju ändå jobbigt att må dåligt men kan hjälpa en lite att tänka så. Vad härligt att lill*n växer och frodas. Är det första barnet så gör man väl VUL i v 12 och sen RUL i 18-20. Men antar att det är olika i olika landsting. Grattis till din syster härligt. Blir inte mer sugen då ha ha.

Tja vet inte alla hur de ser ut med rul här men får väl veta på fredag då jag ska till Mvc på inskrivning :) Hoppas dock att hon jag får e annan än hon i telen alt ATG hon bara lät kort å barsk där men inte e de :/ Men man får väl byta barnmorska om man vill va? Jaja som sagt svårt via tele å vet ju inte om de e hon men hon va kort, barsk å lite så de gillade jag inte ;) Bara avvakta å se ;) Va säger dom om din migrän nu då? Fått något mot den eller? E de vanligt typ som illamående å brukar de va övergående eller dom säger inget? Usch migrän måste nästan va värre än illamående menar du kommer väl inte ens upp ur sängen? Så klaga ska man ju inte alltid de som har de värre :/ Jo längtar som bara den när man ser syrrans lilla samtidigt förlorade en vän till familjen precis sitt barn i v 21+5 uscha då vaknar man till å inser hur skört livet e där inne :/ Men me så får man inte tänka :/
  • Sillavi
    linnea83 skrev 2014-04-29 13:33:51 följande:
    Ska göra vul på måndag :)..Skulle gjort i v 7 egentligen men är ju i Thailand.Går på Nordic ivf center i gbg..
    Hur går det för er? Håller tummen att allt ser fin fint ut <3
  • Längta

Vul idag. V.10 (9+5). Fostret hade slutat växa i ungefär v.6. Jag var så nervös över att göra de här vul för ja var rädd för precis de här. :( Så ska göra medicinsk abort på sjukhuset på torsdag. Hur fasen bearbetar man förlust av ett barn men kämpat i snart 3 år med?? Och inget nytt försök förrän i augusti/september. Känner mig helt enkelt förkrossad och misslyckad. :(

• giski

Hej!
    Hoppas passa in i denna grupp.
    Jag har gjort två försök (spray) under 2014. Försa försöket medförde bara ett ägg (jag hade en rejäl magsjuka dagarna innan ÄP). Ägget lyckades inte befruktas. Försökt två medförde 8 ägg varav 6 befruktades. Tyvärr blev jag överstimulerad och blev inlagd med dropp för att få igång njurarna. 3 embryon gick i alla fall att frysa. Sedan följde en tid med sjukskrivning.

Nu planerar jag snart påbörja min första FET. Hoppas på mer tur denna gång.

• ET86
    Längta skrev 2014-05-05 15:52:49 följande:

Vul idag. V.10 (9+5). Fostret hade slutat växa i ungefär v.6. Jag var så nervös över att göra de här vul för ja var rädd för precis de här. :( Så ska göra medicinsk abort på sjukhuset på torsdag. Hur fasen bearbetar man förlust av ett barn men kämpat i snart 3 år med?? Och inget nytt försök förrän i augusti/september. Känner mig helt enkelt förkrossad och misslyckad. :(

Beklagar sorgen! Vet precis hur de känns, de är jätte jobbigt. Jag skickar en stor styrkekram till dig.
  • ET86
    linnea83 skrev 2014-05-05 17:00:01 följande:

Sillavi; Vi va på vul idag v.8+0 och allt såg fint ut :).Hjärtat pickade på för fullt :).Lycklig!

Nej va tråkigt Längta!Stor kram!

www.nattstad.se/drommenomettbarn

Stort grattis till er och att ni fick se ett pickande hjärta. Ska iväg nästa vecka & hoppas på att vi också får se ett pickande hjärta.
Svar på tråden IVF under 2014