Poison82 skrev 2014-02-11 14:22:40 följande:
Nä, jag håller med om att det är något man får räkna med. Men rika folk har ibland en förmåga att tänka annorlunda. Dom tar in folk som ska passa barnen så vad dom behöver göra är typ att föda dom. Sen är där folk som gör allt det jobbiga och föräldrarna gosar lite med dom när det passar in i deras schema.
Verkligen inget sätt jag velat leva på, jag vill finnas där för mina barn även i jobbiga stunder. Kanske avlastning någon natt om det skulle vara rent förjäkligt
Ja det är lite sorgligt tyvärr. Jag förstår att man vill sova absolut. Det är SKÖNT att sova och att inte få sova pga en bebis tar på psyket.
Men samtidigt ÄR det så att ha barn och även dessa nätter ger mycket vad gäller anknytningen mellan barnet och dess föräldrar.
Jag var som 18 åring på intevjuv hos ett rikt pas som ville ha en barnflicka på heltid till deras bebis som inte ens var 5 månader gammal. För mamman MÅSTE ju börja jobba heltid igen. Att vara hemma med sitt barn fanns inte på kartan. Trots att pappan var den som drog in dom stora pengarna.
Jag skulle då vara den närmaste människan för detta lilla barn. Jag skulle komma på morgonen när dom gick till jobbet och sen skulle dom komma hem när barnet sov. tyckte även då att det var lite ledsamt=(