• Anonym (Isabell)

Lön för barnvakt på natten

Hej,
    jag undrar vad som är rimligt att betala till en barnvakt/nanny på natten. Det handlar om ca. 40-45 timmar per vecka, från kl. 22 eller 23 till 7 på morgonen. Barnen är tvillingar på 2 månader. Timlön eller fastlön per månad?
    Man får sova när barnen sover men eftersom de är så små så antar jag att det kommer att vara många vakna timmar iaf i början. Vet inte om detta spelar någon roll egentligen...
    Någon som vet hur mycket som är rimligt att betala?

• Svar på tråden Lön för barnvakt på natten
  • viseversa

Haha dom vill sova? Ja det kunde man tänkt på innan man skaffade barn. Visst alla med spädbarn vill sova på nätterna. Men det är väl bekvämt när man kan betala en annan att göra "skitgörat" åt dom. Som sagt 20 000 MINST..

• Anonym (Isabell)
    En blå giraff skrev 2014-02-10 22:11:36 följande:

Tror det blir ett väldigt tufft jobb. Mindre än 20 000 per månad före skatt kan det aldrig vara värt. En tusenlapp per natt är ju fullt rimligt för att ta hand om två så små barn. Jobbar föräldrarna? Är det i Sverige eller utomlands?
    Det är i Sverige och den ena jobbar, den andra är föräldraledig och tar hand om barnen på dagarna.
  • jannej

Svartjobb ger ingen a-kassa, sjukkassa , eller pensionsrätt.
    Skulle de köpa den tjänsten vitt skulle det kosta minst 35000
    Begär minst 20000 svart

• viseversa

Ja har du något att göra på dagarna? Ett jobb skola eller annat?? Isåfall ska du INTE ta detta jobb om du inte vill gå in i väggen..

• Anonym (Hjälp)

Det låter kanske som det värsta jobbet man kan tänka sig. Vad har du för vana med spädbarn, vet du vad du ger dig in på? Hj

• Anonym (Isabell)
    Anonym (20-25 000?) skrev 2014-02-10 22:13:05 följande:
    Vad du tjatar. Det kan väl finnas tusen olika anledningar till det. Det var väl inte det som var frågan. TS har fått förfrågan om att vara barnvakt varje vardagsnatt och undrar hur mycket som är rimligt att få betalt

TS bli inte lurad. Går du skola om dagarna? Eller har du annat jobb om dagarna?
    Det kan bli väldigt tufft. Vissa människor har nattvak som arbete och får en hel månadslön för det. Vissa barn sover hur bra som helst, andra sover knappt något om nätterna. Du kan omöjligt veta hur det blir och därför tycker jag att du ska kräva åtminstone 20.000 i månaden.
    Jag läser på universitet men tar just nu ett uppehåll så jag behöver inte vara i skolan på dagarna.
    Jag vet inte hur barnen sover...dåligt antar jag eftersom de önskar den hjälpen så jag är inställd på att jag kommer att vara vaken...
  • Anonym (Isabell)
    viseversa skrev 2014-02-10 22:17:36 följande:
    Ja har du något att göra på dagarna? Ett jobb skola eller annat?? Isåfall ska du INTE ta detta jobb om du inte vill gå in i väggen..
    Nej, jag har inget att göra på dagarna under de närmaste månaderna när de kommer att behöva barnvakt.
  • Anonym (20-25 000?)
    viseversa skrev 2014-02-10 22:15:07 följande:
    Jag har fått mitt svar och dom vill SOVA på nätterna.
    Det vill väl alla...

En nära vän till mig fick en förlossningsdepression. Hennes man höll på att gå under. De fick hjälp av ett fåtal vänner som ställde upp som "natthjälp" så att de skulle få sova och palla med. Och jag är helt säker på att det barnet hade det så mycket bättre när föräldrarna fick sova...

Så nej, skulle man kalkylera med allt som kan hända när man får barn, hade ingen skaffat barn.
  • Anonym (Isabell)
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-02-10 22:17:39 följande:
    Det låter kanske som det värsta jobbet man kan tänka sig. Vad har du för vana med spädbarn, vet du vad du ger dig in på? Hj
    Ja, jag har passat många spädbarn under åren men inte på natten förutom vid enstaka tillfällen.
Svar på tråden Lön för barnvakt på natten