viseversa skrev 2014-02-10 22:57:03 följande:
Anonym(20-25 000) Har jag sagt det? Jag sa att det nog är LÄTTARE att leva med sömnlösheten om man har ett känslomässigt band till barnet.
Klart ts kan tillgodose deras behov. Du är jävligt dryg btw. Du behöver inte hacka på mig. Ja du har haft det såå mycket jobbigare än mig på nätterna med ditt barn så nu vet jag det. Eller vad ville du ha sagt??
Dock måste hon ju ORKA också ellerhur? Det är ingen småsak att jobba 40-45 timmar natt VARJE vecka instängt på en liten yta med två spädbarn som antagligen inte sover något vidare. Att inte få sova en hel natt 5 dagar I sträck kan sänka den starkaste. Som förälder MÅSTE man göra detta. Ts har däremot ingen skyldighet att gå in i väggen för "deras skull" OM hon inte känner att hon orkar och verkligen behöver lönen.
Jag reagerade bara på att du var så ivrig att förstå "varför" de inte vill ta sina barn själva trots att TS inte handlade om det alls. Varför "sömnen är viktigare än föräldraskapet" (!) Och jag fick en bild framför mig att du är en sån där som "minsann tagit hand om dina barn själv trots att du har flera stycken och de varit skitjobbiga" typ. Och det triggar mig direkt. Präktmorsor är det värsta jag vet och då blir jag tvärtemot direkt.
Jag läste nog mer in i vad du skrev än vad du kanske menade. Sorry om det var så!
Båda tycker vi ju att TS ska ta bra betalt för det, så i huvudfrågan är vi åtminstonen överrens.