Anonym (ca 20 000) skrev 2014-02-11 16:06:19 följande:
Hej, jag tycker att du ska be om ca 20 000 efter skatt. Känner en tjej som är barnvakt/hemjälp 30 timmar i veckan för ca 9000 efer skatt, men det är på dagtid. Nattjobb är mycket jobbigare, och i ditt fall är det många fler timmar också, så det känns nog som om du borde få dubbelt så mycket. Det är nog ett tufft jobb men det kan ju fungera för dig under en begränsad tid.
Annars tycker jag att den här tråden, som alltid på FL, är fylld av helt ointressant moraliserande och trångsynhet, för att inte tala om en tendens att inte alls kunna hålla sig till ämnet. Lycka till, TS!
Kan inte påstå att jag tror att TS skulle bli särskilt utsliten även om barnen inte sover mer än hälften av tiden nattetid. Hon har ju, till skillnad från föräldrarna 16 timmar på sig att sova ut på när hon kommer hem. Frågan är snarare om hon är den typen av person som kan vänja sig vid att jobba natt konstant.
De som har sovande jour brukar få 25 - 50 % av tiden räknat som arbetstid och då med OB. Du kan ju kolla upp debatten de (underbetalda) personliga assistenterna för, snarare än att lyssna på alla de som naturligtvis tyckte det var jobbigt var vakna hela dagarna OCH väckas flera gånger/natt av sina barn.