viseversa skrev 2014-02-10 23:30:19 följande:
Jag ville veta varför dom behövde hjälp på nätter för jag antog att mamman jobbade på dagarna eller något och då behövde sömnen. Men nu är hon föräldraledig men tycker ändå ts ska ta alla nätter utom helgerna? Som sagt lite slö morsa eller? Visst är det skönt att sova men lite får man lägga åt sidan när man får barn. Man kan inte tro att någon annan ska göra det tunga jobbet varje natt eller nästan Barje natt för att man vill ha sin "skönhetssömn" förstår nu vad jag vill komma??
Japp. Jag förstår. Fast jag vet inte om jag ändå tycker att det spelar någon roll egentligen. Jag tror inte att barnen far illa av att ha en annan (samma, inte olika) person varje natt som tröstar och matar. Om familjen väljer det för att mamman ska få sin "skönhetssömn" eller om det är för att hon jobbar/är slutkörd, spelar ingen roll tycker jag. Huvudsaken är ju att barnen inte far illa. Har man råd med det så är det väl "lyx"?
Jag ser inget egenvärde i att fixa en massa saker själv om man inte måste. Det viktigaste för mig är att barnen är trygga och mår bra. Och helst ska mamman och pappan må bra också.
Dock bör ju föräldrarna i den här familjen förstå vilket arbete TS gör så hon får det hon är värd.