• Anonym (Isabell)

Lön för barnvakt på natten

Hej,
    jag undrar vad som är rimligt att betala till en barnvakt/nanny på natten. Det handlar om ca. 40-45 timmar per vecka, från kl. 22 eller 23 till 7 på morgonen. Barnen är tvillingar på 2 månader. Timlön eller fastlön per månad?
    Man får sova när barnen sover men eftersom de är så små så antar jag att det kommer att vara många vakna timmar iaf i början. Vet inte om detta spelar någon roll egentligen...
    Någon som vet hur mycket som är rimligt att betala?

• Svar på tråden Lön för barnvakt på natten
  • viseversa

Oj det kostar nog en hel del om ni vill att någon ska ta hand om era bebisar hela nätterna. Dels för att det är en del jobb sen för att man inte får sova. Det blir ju mer än heltid natt. Så räkna med många 1000:- i månaden. Men har ni råd så visst kör på. Varför kan ni inte ta dom själva på nätterna??

• Anonym (,)

Det är ju ett heltidsjobb på obekväm arbetstid. Jag skulle säga minst 20.000 brutto. Minst

Det är nog billigare att ta hand om dem själv + att så små barn bör nog få knyta an till sina föräldrar i första hand.

• Anonym (Heltid)

Det du skriver är en heltidstjänst med sovande natt..
    Vi pratar alltså en månadslön?!

• Anonym (,)
    Anonym (Heltid) skrev 2014-02-10 20:40:54 följande:
    Det du skriver är en heltidstjänst med sovande natt..
    Vi pratar alltså en månadslön?!
    Tvillingar på två månader. Knappast sovande natt...
  • viseversa

Ja 20 000:- minst håller jag med om. Tror inte någon villfara det för mindre i lön. Det är som sagt ett jobbigt "jobb" och inte speciellt kul och givande att ta hand om två bebisar varje natt i flera timmar.

• Anonym (20-25 000?)

Jag tänker mig runt 20-25 000/mån (innan skatt). Det är väl som att sitta som "nattvak" alternativt jobba på nattöppen förskola..? Vet inte om jag tänker fel. Men är man barnvakt hela nätterna så orkar man väl inte så mycket mer om dagarna. För man kan ju aldrig veta hur natten blir. Hur mycket barnen är vakna osv.

• viseversa

Haha nej set blir nog inte mycket sovande med två månaders tvillingar. Visst kanske någon halvtimme här och där men man kommer ju bli knäpp av sömnbrist.

• Anonym (20-25 000?)

Är det du som har ett jobb på gång, eller är du tvillingföräldern?

Inte för att det spelar nån roll egentligen, svaren hade väl blivit desamma, men jag blev bara nyfiken :)

• viseversa

Ts var tog du vägen? Varför kan ni inte sköta dom själv/själva? Det ÄR jobbigt med spädbarn som inte sover men ni är inte ensamma i alla fall.

• Anonym (Isabell)

Det är jag som är "barnvakten"...
    Jag hade lite kontakt med en familj som söker barnvakt till sina bebisar och vi kommer att träffas nästa vecka men de ville att jag skulle fundera och komma med förslag på lön när vi ses. Därför frågade jag här, tänkte om det finns någon som har barnvakt på natten och hur mycket man betalar.
    Jag tror att de vill betala svart, de vill iaf inte gå via en förmedling eftersom de tycker att det är dyrt.

Svar på tråden Lön för barnvakt på natten