Anonym (20-25 000?) skrev 2014-02-10 23:39:35 följande:
Japp. Jag förstår. Fast jag vet inte om jag ändå tycker att det spelar någon roll egentligen. Jag tror inte att barnen far illa av att ha en annan (samma, inte olika) person varje natt som tröstar och matar. Om familjen väljer det för att mamman ska få sin "skönhetssömn" eller om det är för att hon jobbar/är slutkörd, spelar ingen roll tycker jag. Huvudsaken är ju att barnen inte far illa. Har man råd med det så är det väl "lyx"?
Jag ser inget egenvärde i att fixa en massa saker själv om man inte måste. Det viktigaste för mig är att barnen är trygga och mår bra. Och helst ska mamman och pappan må bra också.
Dock bör ju föräldrarna i den här familjen förstå vilket arbete TS gör så hon får det hon är värd.
Visst ska pappan och mamman må bra men itne när det riskerar en annan människas mående(TS) som får vara uppe ALLA nätter med DCERAS bebisar. Då är det något tokigt enligt mig. Jag sa 20 000:- i månaden men jag ökar nog till 25-30 000:- just för att det ÄR JOBBIGT att ha hand om spädbarn som inte sover! Det är jobbigt med ETT spädbarn jag kan bara tänka mig hur det är med två.
Sen kommer ts sitta i ett litet rum med barnen hela nätterna. Inget ombyte utan ett och samma ställe eftesom resten av familjen anser sin sömn viktigast kommer ju itne ts kunna röra sig fritt i hemmet med skrikiga bebisar då det kommer väcka dom andra.