viseversa skrev 2014-02-10 23:22:18 följande:
Nej jag hade gärna tagit emot hjälp om det funnits någon. Men nu hade vi bara varandra när vårt barn jade kolik så det är bara att stå ut. Sen tycker jag också att man som förälder får offra lite sömn när man får barn. Att ts ska ta barnen VARJE natt när deras mamma dessutom är fl är lite slött av mamman. Det känns som dom lämpar av det jobbiga på ts så ts ska braka ihop bara för att barnens mamma anser att hennes sömn är viktigast. Visst om ts kunde ta dom 2 nätter i veckan men VARJE vardagsnatt känns lite mycket begärt,
Så bara för att du stod ut så måste alla andra göra det också? Du skriver ju t o m att du mottagit hjälp om den hade erbjudits (=om du hade haft råd?). Ursäkta men den där attityden är så himla trist; "jag har minsann stått ut med koilikbarn, varit en sur och trött mamma på gränsen till sammanbrott så då är det inte mer än rätt att alla andra som skaffat barn ska lida....."
Vi vet väl inget om upplägget för övrigt? Kanske mamman eller pappan har barnen på kvällen och därefter får 6 timmars sömn för att sedan ta över på morgonen. Hade mer än gärna haft det så när mina var små men hade tyvärr inte den möjligheten. Tror inte att barnen skadas vad gäller anknytning om det är en och samma person.
Sedan att påstå att TS inte ska behöva slita ut sig för någon annans barn? Det handlar om ett avlönat jobb, ett nattjobb som vilket som helst (sedan att det är svart är inte alls bra, men det är en annan diskussion). TS får väl sova när hennes skift är över som alla andra, eller har jag missat något - jobbar eller studerar TS samtidig (har inte lusläst tråden)??