viseversa skrev 2014-02-12 12:38:28 följande:
Nej du har uppenbart inte lusläst tråden(give over). För du hoppar på mig för en massa saker för om du läst ALLT jag skrev så ser du att du inte har anledning att hoppa på mig för.
Och jo jag tycker det är slött att lämna över allt det jobbiga på någon annan.. När man dessutom är föräldraledig.
Jag jag hade tagit emot hjälp men jag hade INTE lämnat över min bebis nästan alla nätter i veckan trots kolik. 1-3 nätter möjligen och då kanske inte ens varje vecka för att få sova ikapp. om du LÄSER vad jag skrev vilket du inte verkar göra??
Men det är så att ha spädbarn. Och även om ts får sova på dagen så får hon en störd dygnsrytm. Kul att ligga och sova bort dagarna för att man tar hand om någons bebisar hela nätterna. Att dom vill betala svart är det ts som sagt.
Olika personer har olika sömnbehov, Själv jobbade jag ofta dubbla skift i min ungdom.
Men sen var inte min generation söndercurlade oc skulle få allt serverat på silverfat.
Mammor har i årtusenden skött barn och hushåll 24/7 hur orkade de och dessutom var det mycket större barnkullar då