Anonym (20-25 000?) skrev 2014-02-10 23:39:35 följande:
Japp. Jag förstår. Fast jag vet inte om jag ändå tycker att det spelar någon roll egentligen. Jag tror inte att barnen far illa av att ha en annan (samma, inte olika) person varje natt som tröstar och matar. Om familjen väljer det för att mamman ska få sin "skönhetssömn" eller om det är för att hon jobbar/är slutkörd, spelar ingen roll tycker jag. Huvudsaken är ju att barnen inte far illa. Har man råd med det så är det väl "lyx"?
Jag ser inget egenvärde i att fixa en massa saker själv om man inte måste. Det viktigaste för mig är att barnen är trygga och mår bra. Och helst ska mamman och pappan må bra också.
Dock bör ju föräldrarna i den här familjen förstå vilket arbete TS gör så hon får det hon är värd.
Jag tror ioförsig att så små barn behöver sina föräldrar även på nätterna. Nej jag tror inte dom får men för livet eller psykiska sjukdomar MEN jag tror att dom behöver sin mamma även på nätterna.
Sen ÄR det slött att lämna över det "jobbiga" med bebisar på någon annan så att ts istället kommer braka ihop för att denna mamman som dessutom är föräldrarledig anser sin sömn viktigare än alla andras däribland ts söömn.
Visst hade jag kunnat ta om dom ville ha hjälp 2-3 nätter i veckan men 5 nätter i veckan och då 40-45 TIMMAR natt ÄR väldigt mycket begärt. Det är väl inte ts som skaffat barn? '
Varför ska dom som föräldrar inte ta sitt eget ansvar för sina bebisar även på nätterna? Det är så det ÄR att ha bebisar som inte sover. Dom är ju knappast ensamma heller. ALLA som har bebisar som itne sover vill sova. Men ibland biter man ihop helt enkelt.