• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • K Markatta
    Tom Araya skrev 2018-07-12 23:42:20 följande:

Jag skulle kunna ha 100 bilar, det har ingenting med miljöpåverkan att göra, säger Jonas Eriksson, MP:s gruppledare i riksdagen, som själv äger en dieseldriven husbil och två personbilar.

Här finns viss meme-potential Glad
  • Gabbe75

För att de är ett gäng haschrökande tomtar utan utbildning och IQ?

• klyban
    Tom Araya skrev 2018-07-12 23:42:20 följande:
    MP-topparna som väljer de miljöfarliga bilarna Publicerad 12 jul 2018 kl 17.24

38 procent av Miljöpartiets ministrar och riksdagsledamöter har bilar som bara går på diesel eller bensin.

Bara två av de 29 partitopparna kör elbil.

Jag skulle kunna ha 100 bilar, det har ingenting med miljöpåverkan att göra, säger Jonas Eriksson, MP:s gruppledare i riksdagen, som själv äger en dieseldriven husbil och två personbilar.
    ...

www.expressen.se/nyheter/mp-topparna-som-valj...

HahaHa, det tar jag som ett bevis att MP inte längre bryr sig om miljön som dom kan inbilla sig.
    hur många meter var det?
  • KillBill
    K Markatta skrev 2018-07-09 12:00:18 följande:
    Ja, det är något med MP och att inte leva som man lär. Noterar också att kvinnliga miljöpartister alltid hittar någon man att lägga skulden på när de blir påkomna. Isabella Lövin pekade genast ut sin man som ansvarig för familjens miljöbov till bil. Även Lövins föregångare Åsa Romson var snabb med att skylla på sin man efter att det uppdagats att hon målat sin båt med förbjuden och miljöskadlig giftfärg.

Grön ungdoms språkrör Hanna Lidström nöjde sig inte med att peka ut en enskild man när media uppmärksammade att hon flygpendlar till London samt åker på nöjesflygningar till Kap Verde. Nej, då var det hela det otäcka patriarkatets fel att hon flög som hon gjorde:

kit.se/2018/01/19/100656/skams-du-for-att-du-flyger-nu-igen/

Hedersomnämnanden i kategorin miljöpartister som inte cyklar till jobbet:

Peter Erikssons bil - en riktig utsläppsbov.

www.expressen.se/nyheter/peter-erikssons-bil--en-riktig-utslappsbov/

Fast Eriksson BEHÖVDE ju minsann den här bilen. Då är det ju skillnad. Och Kreti och Pleti har förstås aldrig liknande behov.

Även i Norge behöver MP-ledaren köra SUV:

www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zn5BO/miljoe-rasmus-mente-det-hadde-vaert-flaut-aa-kjoere-suv-saa-kjoepte-han-en

Och Birger Schlaug behövde på sin tid köra runt i en gammal oförsäkrad och oskattad bil med V8-motor utan katalysator.
    Man kan i alla fall inte kritisera MP för att driva en politik som gynnar dem själva..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-07-15 12:49:27 följande:

Denna sammanställning är rätt intressant. Påståendet att MP inte lever som de lär stämmer inte riktigt. 

www.etc.se/klimat/hur-smutsig-ar-din-riksdagspolitiker

Om du jämför dessa uppgifter med den miljöpolitik respektive parti står för är jag rätt säker på att mp ändå slutar på en topplacering som största hycklare. Inget annat parti har en i närheten av så extrem miljöpolitik och är så tydliga mot all biltrafik.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2018-07-15 23:00:04 följande:
    Om du jämför dessa uppgifter med den miljöpolitik respektive parti står för är jag rätt säker på att mp ändå slutar på en topplacering som största hycklare. Inget annat parti har en i närheten av så extrem miljöpolitik och är så tydliga mot all biltrafik.
    Det skulle jag inte påstå, samtliga partier, SD möjligen undantagna, påstår sig vara miljöprofilerade, Centern brukar ofta påstå sig vara mer miljöprofilerade än MP.

Ser man till sammanställningen är centerpartisterna de som i första hand inte lever som de lär. 

Nu har jag iofs bott ganska många år i glesbygd och vet att man inte klarar sig utan bil där, och kanske att C har fler landsbygdsledamöter i riksdagen. Inte desto mindre så har man råd att köpa en hyfsat miljöriktig bil på den lön en riksdagsledomot har. 

Det som skiljer den här undersökningen från andra är att den omfattar alla ledamöter (utom 12 st) samt att den inte är så klanfokuserad, d v s den fokuserar på den enskilde ledamoten, inte på vad hens make/maka elelr brylling har för bil och hur mycket hen kör.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-07-15 12:49:27 följande:
    Denna sammanställning är rätt intressant. Påståendet att MP inte lever som de lär stämmer inte riktigt. 

www.etc.se/klimat/hur-smutsig-ar-din-riksdags...
    Intressant.

De borgerliga partierna inklusive SD (med KD som undantag) skitar ner mest medan de rödgröna i större utsträckning värnar miljön.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2018-07-15 23:23:02 följande:
    Det skulle jag inte påstå, samtliga partier, SD möjligen undantagna, påstår sig vara miljöprofilerade, Centern brukar ofta påstå sig vara mer miljöprofilerade än MP.
    Att påstå sig vara miljöprofilerad och vilken miljöpolitik man driver eller vill driva är inte samma sak.

Inget parti har drivit linjen mot bilar och biltrafik så hårt som miljöpartiet, inte i närheten.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?