• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • KillBill
    slirren skrev 2018-07-17 17:35:59 följande:

Jag försöker vara övertydlig för din skull. Både du och jag vet (vilket även tidningarna har tagit upp) att det finns många bättre bilar som också klarar att köra "tunga stenar". Men det är inte prioriterat vilket är hela grejen.

Om du vet så mycket så vet du också man också måste beakta att produktionen av en ny bil skapar belastning på miljön när den produceras och det kan ibland vara bättre för miljön att fortsätta köra med en gammal bil.detta gäller framförallt om man kör lite (vilket är fallet med Isabella Lövins makes bil).
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-07-17 10:11:57 följande:
    Jisses, snubben har en bil som han använder för att köra tunga stenar med  (han är stenhuggare) . Han kör 300 mil per år. Du gör en liknelse med en oljetanker som dumpar lasten i havet
    Jag har inte källgranskat uppgiften, men läste någonstans att hans professionalitet är naprapat och att stenhuggeriet snarare är en hobby.

I vilket fall som helst... vad som är intressant är att Isabella går i försvar med argument som också är argument mot miljöpartiets miljöpolitik.
  • Tom Araya
    slirren skrev 2018-07-17 17:35:59 följande:
    Jag försöker vara övertydlig för din skull. Både du och jag vet (vilket även tidningarna har tagit upp) att det finns många bättre bilar som också klarar att köra "tunga stenar". Men det är inte prioriterat vilket är hela grejen.
    Precis. Han hade lika gärna kunnat köra en vanlig personbil och beställa en riktig kranbil till sina transporter av stenskulpturer.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2018-07-18 14:29:03 följande:

Precis. Han hade lika gärna kunnat köra en vanlig personbil och beställa en riktig kranbil till sina transporter av stenskulpturer.

Det resonemanget låter inte helt olikt MP-företrädaren som tyckte man kunde åka taxi istället för sin egen bil...

Vill du förbjuda människor från att äga o använda bilar? Vill du att allt som kan tänkas behöva göras ska vara tjänster o marknader? Vad tycker du människor får göra utan att anlita annan arbetskraft?

Vad tror du kranbilen släpper ut, var finns den och vart ska den åka...
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2018-07-18 19:04:55 följande:
    Vill du förbjuda människor från att äga o använda bilar? Vill du att allt som kan tänkas behöva göras ska vara tjänster o marknader? Vad tycker du människor får göra utan att anlita annan arbetskraft?
    Nej, men det är vad mp's politik i mångt och mycket går ut på.
    Padirac skrev 2018-07-18 19:04:55 följande:
    Vad tror du kranbilen släpper ut, var finns den och vart ska den åka...
    Skillnaden är att den finns och används för ett rent professionella behov och kan fylla många fler behov än en privatägd pickup.

• skrikhögeraktiviten
    KillBill skrev 2018-07-17 20:07:03 följande:
    Om du vet så mycket så vet du också man också måste beakta att produktionen av en ny bil skapar belastning på miljön när den produceras och det kan ibland vara bättre för miljön att fortsätta köra med en gammal bil.detta gäller framförallt om man kör lite (vilket är fallet med Isabella Lövins makes bil).
    Man behöver inte försvara vilka dumheter som helst bara för att man gillar ett parti.

Ett dåligt miljöval är ett dåligt miljöval.
    Inköp av fordon är en jätteaffär för ett hushåll och engagerar så gott som alltid alla vuxna i hushållet.

Patetiska ursäkter för miljöpartister som skitar ner miljön med giftfärger och stadsjeepar är vi m¨ånga som börjar få nog av.
  • KillBill
    skrikhögeraktiviten skrev 2018-07-18 23:08:54 följande:

Man behöver inte försvara vilka dumheter som helst bara för att man gillar ett parti.

Ett dåligt miljöval är ett dåligt miljöval.

Inköp av fordon är en jätteaffär för ett hushåll och engagerar så gott som alltid alla vuxna i hushållet.

Patetiska ursäkter för miljöpartister som skitar ner miljön med giftfärger och stadsjeepar är vi m¨ånga som börjar få nog av.

Jag tycker att det är mer patetiskt med högeraktivister som vill lasta kvinnor för deras partners handlingar.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • skrikhögeraktiviten
    KillBill skrev 2018-07-18 23:32:29 följande:
    Jag tycker att det är mer patetiskt med högeraktivister som vill lasta kvinnor för deras partners handlingar.
    Vilken högeraktivist har gjort det? För du sitter väl inte och hittar på? Dessutom är det fult att kalla folk för saker.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2018-07-18 22:40:13 följande:
    Nej, men det är vad mp's politik i mångt och mycket går ut på.

Skillnaden är att den finns och används för ett rent professionella behov och kan fylla många fler behov än en privatägd pickup.

Ja, det är därför jag undrar varför du själv bedriver MP-politik? Gillar du dem?
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2018-07-18 23:46:02 följande:
    Ja, det är därför jag undrar varför du själv bedriver MP-politik? Gillar du dem?
    Nej, jag gillar inte mp. Men uppenbarligen är jag mer mp i mina åsikter än mp's representanter är i sitt privatliv, vilket är ytterst märkligt och borde inte vara möjligt, men säger mer om mp's representanter än det säger om mig.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?