• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • lövet2

Att vissa tycker Mp-politikerna är hycklare, det är inte konstigt. Alla politiker kallas hycklare regelbundet. Att Mp framkallar hat däremot, det är en helt annan sak. Det beror antagligen på att Mp kommer med förslag och idéer som hotar folks bekvämlighet och i bland deras ekonomi. När Medel-Svensson måste välja mellan miljö, bekvämlighet och pengar, då skiter man i miljön och hatar Mp som påpekar det.

• KillBill
    Tom Araya skrev 2018-07-15 23:00:04 följande:

Om du jämför dessa uppgifter med den miljöpolitik respektive parti står för är jag rätt säker på att mp ändå slutar på en topplacering som största hycklare. Inget annat parti har en i närheten av så extrem miljöpolitik och är så tydliga mot all biltrafik.

På vilket sätt skulle de vara hycklare? MP vill skärpa villkor för bilar med stora utsläpp.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2018-07-15 23:33:57 följande:
    Att påstå sig vara miljöprofilerad och vilken miljöpolitik man driver eller vill driva är inte samma sak.

Inget parti har drivit linjen mot bilar och biltrafik så hårt som miljöpartiet, inte i närheten.
    Visst, där har du en poäng.

Och ska man vara ärlig så ligger centern relativt väl till om man ser till hur smutsiga bilar ledamöterna kör( bara V, KD och MP som kör renare bilar), däremot tycks centerledamöterna köra bil mycket med än andra ledamöter i riksdagen.

En L-körd bil släpper alltså ut dubbelt så mycket skit som en MP-körd bil, om man ska jämföra de bägge extremerna.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Don3
    KillBill skrev 2018-07-15 12:49:27 följande:

Denna sammanställning är rätt intressant. Påståendet att MP inte lever som de lär stämmer inte riktigt. 

www.etc.se/klimat/hur-smutsig-ar-din-riksdagspolitiker

Det den första tabellen tydligt visar är att v och mp endast finns i större städer då de klarar sig utan bil.

Själv måste jag köra till jobbet. Är svårt att cykla 26km två gånger om dag och samtidigt hinna lämna och hämta på dagis. Skulle jag ta bussen blir min arbetsdag kort och bra men chefen hade varit sur om jag kom in runt 10:00 och fick åka hem vid 11:30 då det är enda turerna per dag.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2018-07-16 00:01:02 följande:
    Visst, där har du en poäng.

Och ska man vara ärlig så ligger centern relativt väl till om man ser till hur smutsiga bilar ledamöterna kör( bara V, KD och MP som kör renare bilar), däremot tycks centerledamöterna köra bil mycket med än andra ledamöter i riksdagen.

En L-körd bil släpper alltså ut dubbelt så mycket skit som en MP-körd bil, om man ska jämföra de bägge extremerna.
    Det är det jag menar. Lever man som man lär så kan övriga partirepresentanters bilar släppa ut betydligt mer än de hos mp's representanter, medan motsvarande för mp borde vara noll eller närmare noll.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-07-15 23:42:00 följande:
    På vilket sätt skulle de vara hycklare? MP vill skärpa villkor för bilar med stora utsläpp.
    I stort sett alla partier vill ha skärpta villkor för bilar med stora utsläpp.

Mp vill ha bort alla bilar och all energi som inte är förnyelsebar.
    De motsätter sig t.o.m. alla infrastruktursatsningar för bilar, trots att de behövs även om man går över till el-drift.

Mig veterligen har de aldrig visat något som helst intresse av att minska utsläppen från fordon med förbränningsmotorer, annat än genom höga skatter, avgifter och förbud.

Jag har aldrig hört talas om en plan för hur framtidens transporter ska lösas med mp's miljöpolitik.
  • Tom Araya
    lövet2 skrev 2018-07-15 23:35:15 följande:

Att vissa tycker Mp-politikerna är hycklare, det är inte konstigt. Alla politiker kallas hycklare regelbundet. Att Mp framkallar hat däremot, det är en helt annan sak. Det beror antagligen på att Mp kommer med förslag och idéer som hotar folks bekvämlighet och i bland deras ekonomi. När Medel-Svensson måste välja mellan miljö, bekvämlighet och pengar, då skiter man i miljön och hatar Mp som påpekar det.

Ja, t.o.m. miljöpartister själva gör det.
  • linnonnonono

Hatar MP för att de bryr sig mer om att Islamisera Sverige än om klimatet.

MP är ansvariga till Sveriges katastrofala migrationspolitik i 12 år nu. Jag har alltid varit politiskt till vänster men känner mig tvingad att rösta på Sverigedemokraterna för att visa vad jag tycker om migrationspolitiken, finns inget annat sätt att markera mot den.

• KillBill
    Tom Araya skrev 2018-07-16 02:34:43 följande:
    I stort sett alla partier vill ha skärpta villkor för bilar med stora utsläpp.

Mp vill ha bort alla bilar och all energi som inte är förnyelsebar.
    De motsätter sig t.o.m. alla infrastruktursatsningar för bilar, trots att de behövs även om man går över till el-drift.

Mig veterligen har de aldrig visat något som helst intresse av att minska utsläppen från fordon med förbränningsmotorer, annat än genom höga skatter, avgifter och förbud.

Jag har aldrig hört talas om en plan för hur framtidens transporter ska lösas med mp's miljöpolitik.
    Har du någon källas på att MP vill ha bort alla bilar? Att vilja byta ut all energi som inte är förnyelsebar borde vara ett mål för alla riksdagspartier.

Jag googlade MP + transporter och hittade flera förslag på hur MP vill lösa framtidens transporter.
  • KillBill
    Don3 skrev 2018-07-16 00:16:24 följande:
    Det den första tabellen tydligt visar är att v och mp endast finns i större städer då de klarar sig utan bil.

Själv måste jag köra till jobbet. Är svårt att cykla 26km två gånger om dag och samtidigt hinna lämna och hämta på dagis. Skulle jag ta bussen blir min arbetsdag kort och bra men chefen hade varit sur om jag kom in runt 10:00 och fick åka hem vid 11:30 då det är enda turerna per dag.
    Både V och MP har riksdagsmän ifrån hela landet så du har fel. 
Svar på tråden Varför hatar folk MP?