• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2018-07-16 00:01:02 följande:
    Visst, där har du en poäng.

Och ska man vara ärlig så ligger centern relativt väl till om man ser till hur smutsiga bilar ledamöterna kör( bara V, KD och MP som kör renare bilar), däremot tycks centerledamöterna köra bil mycket med än andra ledamöter i riksdagen.

En L-körd bil släpper alltså ut dubbelt så mycket skit som en MP-körd bil, om man ska jämföra de bägge extremerna.

Diesel var dock vi lurade ett tag var miljövänligt och med dessa filter.
    Men sen när vi kom ur den så var det ingen längre som tänkte på diesel verkar det som.

Men nu har de definitivt vaknat igen och när man ställde henne i MP mot väggen.
    Var rätt roligt faktiskt.

Dock anser jag MP ska läggas på högen av skitpartier vi kan skippa, då jag alltid tror man komemr tillbaka till sina rötter igenom.
    Och vad som hänt historiskt är rätt ointressant idag om MP.

hur många meter var det?
  • KillBill
    klyban skrev 2018-07-16 14:12:58 följande:

Diesel var dock vi lurade ett tag var miljövänligt och med dessa filter.
    Men sen när vi kom ur den så var det ingen längre som tänkte på diesel verkar det som.

Men nu har de definitivt vaknat igen och när man ställde henne i MP mot väggen.
    Var rätt roligt faktiskt.

Dock anser jag MP ska läggas på högen av skitpartier vi kan skippa, då jag alltid tror man komemr tillbaka till sina rötter igenom.
    Och vad som hänt historiskt är rätt ointressant idag om MP.

Jag tycker det är märkligt om politiker ska tvingas ta politiskt ansvar för sina partners. Innebär det att politiker bara har rätt att bli ihop med/ gifta sig med likasinnade?

När vi pratar om dieselbilar så kan jag däremot tycka att ett större ansvar borde utkrävas av Centerpartiets Annie Lööf som fick information om att bilindustrin manipulerade dieselbilar flera år innan detta blev känt för allmänheten utan att hon agerade.

www.svt.se/nyheter/inrikes/loof-forblev-tyst-om-utslappsfusk-2012-trots-larm

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    KillBill skrev 2018-07-16 14:48:09 följande:

Jag tycker det är märkligt om politiker ska tvingas ta politiskt ansvar för sina partners. Innebär det att politiker bara har rätt att bli ihop med/ gifta sig med likasinnade?

När vi pratar om dieselbilar så kan jag däremot tycka att ett större ansvar borde utkrävas av Centerpartiets Annie Lööf som fick information om att bilindustrin manipulerade dieselbilar flera år innan detta blev känt för allmänheten utan att hon agerade.

www.svt.se/nyheter/inrikes/loof-forblev-tyst-...

Kan man tycka, men en partner måste få ha en egen politiks inriktning utan detta ska färga av sig.

Dock pratar jag om den tid där man trodde diesel var miljövänligt, även jag trodde partikelfiltret tog de farliga molekylerna som uppstår vid förbränning av diesel.
    Sen kan man skylla på mycket att man inte hängt med i svängarna och/eller gjort kopplingen efter detta.

hur många meter var det?
  • KillBill
    klyban skrev 2018-07-16 15:13:37 följande:

Kan man tycka, men en partner måste få ha en egen politiks inriktning utan detta ska färga av sig.

Dock pratar jag om den tid där man trodde diesel var miljövänligt, även jag trodde partikelfiltret tog de farliga molekylerna som uppstår vid förbränning av diesel.
    Sen kan man skylla på mycket att man inte hängt med i svängarna och/eller gjort kopplingen efter detta.

Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar. Menar du att en partner till en politiker måste få ha en egen politisk uppfattning?   
  • Rataxes
    KillBill skrev 2018-07-16 08:34:47 följande:
    Har du någon källas på att MP vill ha bort alla bilar? Att vilja byta ut all energi som inte är förnyelsebar borde vara ett mål för alla riksdagspartier.

Jag googlade MP + transporter och hittade flera förslag på hur MP vill lösa framtidens transporter.
    Menar du att kärnkraft (som av vissa räknas till icke förnybar energi)  också ska bytas ut? Till vad om man får fråga?
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2018-07-16 14:48:09 följande:

www.svt.se/nyheter/inrikes/loof-forblev-tyst-om-utslappsfusk-2012-trots-larm

klyban skrev 2018-07-16 15:13:37 följande:

Vilken tur att jag inte gick på snacket om dieselns förträfflighet för några år sedan utan fortsatte köra mina bensinbilar. (De jag kör numera är skattebefriade)

Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • klyban
    KillBill skrev 2018-07-16 15:42:55 följande:
    Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar. Menar du att en partner till en politiker måste få ha en egen politisk uppfattning?   

Varför måste en partner ha samma politiska tro som dig själv?

Och är den samma så går det ha samma måttstock, men är det olika så kan man inte döma ens partner för ens egna politisk inriktning.
    Det vore faktiskt helt sjukt om någon inbillar sig detta ens.

hur många meter var det?
  • KillBill
    klyban skrev 2018-07-16 17:41:03 följande:

Varför måste en partner ha samma politiska tro som dig själv?

Och är den samma så går det ha samma måttstock, men är det olika så kan man inte döma ens partner för ens egna politisk inriktning.
    Det vore faktiskt helt sjukt om någon inbillar sig detta ens.

Ok, där tycker vi lika. Då antar jag att du ser det orimliga med att Isabella Lövin får ta ansvar för en bil som är registrerad på hennes make och som tydligen fungerar som makens tjänstefordon? Lövins make kanske inte alls är överens med Isabella när det gäller fordonspolitiken.

• klyban
    KillBill skrev 2018-07-16 18:33:22 följande:

Ok, där tycker vi lika. Då antar jag att du ser det orimliga med att Isabella Lövin får ta ansvar för en bil som är registrerad på hennes make och som tydligen fungerar som makens tjänstefordon? Lövins make kanske inte alls är överens med Isabella när det gäller fordonspolitiken.

Nej, det är han säkert inte.
    Men använder hon bilen mer än väldigt enstaka ggr, så dyker ett ansvar upp.
    Annars hade ju det räckt och säga, det är inte min bil och min man delar inte min syn på miljö, The End.

Men detta har ju varit på tapeten med "miljövänner" rätt länge, och hur de ska värna om miljön och har en gammal sopatipp till bil som bara spyr ut dåliga saker.

hur många meter var det?
  • Skrikhögeraktivist

Det är inte trovärdigt att ha en massa miljöförstörande aktiviteter i familjen samtidigt som man predikar att vanligt folk ska ha svårt att ta sig till jobbet.

Det Hjälpsinte att skriva över alla miljöfarliga fordon på andra familjemedlemmar. Detsamma gäller giftbåtar. Peter Erikssons statsjeep är en klassiker.

Alla dessa Mp-människor som "behöver" dessa miljöfarliga fordon och giftfärger. Det är ju patetiskt. Tror ni inte vanligt folk "behöver" åka till jobbet?

Svar på tråden Varför hatar folk MP?