• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Anneliiee

Ja detta kom tillbaka lite småttingen fredags redan efter att ha mått skapligt två dagar innan. Och så blir jag hungrig efter bara nån timme efter jag precis ätit mig proppmätt ungefär. Vågar inte och får inte testa ännu men är bra sugen och nyfiken faktiskt. :)

• zinnia

Jag är också mer hungrig. Och när det gått några timmar kan jag inte koncentrera mig på något annat än mat. Kan liksom inte lyssna på ett samtal ordentligt.. Nu ska jag ta en liten eftermiddagslur.. Så trött sen inatt..

• Anneliiee

Zinnia: samma här. Fast samtidigt är magen så svullen och känns som man skulle va proppmätt samtidigt. Jätte konstig känsla.

• Anneliiee

Tog ett test nu för jag var så nyfiken och fick sambons godkännande och fick ett svagt plus på stickan efter bara någon minut. :) Ohh vad jag hoppas att det håller sig nu. Eller kan det vara för tidigt att veta nu.? Tänkte har läst något om att ovitrell sprutan sitter i så det kan visa fel.

• Tina80

Ovitrellen sitter i max 10 dager efter man tagit den och ett svagt plus är ändå ett plus =) 

testa om nån dag igen så borde det vara starkare.

jag har testdag på lördag så jag är på ruvardag 8 idag.

• zinnia
    Anneliiee skrev 2014-03-23 17:00:17 följande:
    Tog ett test nu för jag var så nyfiken och fick sambons godkännande och fick ett svagt plus på stickan efter bara någon minut. :) Ohh vad jag hoppas att det håller sig nu. Eller kan det vara för tidigt att veta nu.? Tänkte har läst något om att ovitrell sprutan sitter i så det kan visa fel.

Säger grattis här också! :D Så härlig känsla eller hur? Blandat med lite oro.. Men så himla kul att det fungerat såhär långt eller hur?
  • Anneliiee

Tack zinnia! :):) det känns overkligt, har inte riktigt förstått att det vart ett plus. :) va så inställd på minus. Men samtidigt en härlig känsla som sagt. :)

Svar på tråden Ivf mars 2014