• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Madeleiiiine
    minolia skrev 2014-03-04 20:55:20 följande:

Jag ska på vul på måndag, hoppas då kunna se ett tickande hjärta. Förra gången var jag i v 6+4 och såg då hjärtat. Det är sagt att jag ska få "så många ultraljud jag vill" för att känna ett lugn i denna graviditet. Hade en hemsk upplevelse i september då jag var på kub och barnet var svullet och fick besked om att läget var allvarligt. Gick därefter och bara väntade på att barnet skulle dö kändes det som. Två veckor senare dog fostret. Jag var då i v 14 och barnet hade kromosomfel, trisomi 18. Försöker av förklarliga skäl att inte tänka för mycket på graviditeten för att inte stressa upp mig. Vill dock att veckorna nu ska flyga iväg.

Beklagar! Vilken hemsk upplevelse att bara gå och vänta. Hoppas det går bra denna gång för er!
  • Alicia li
    hmmmf skrev 2014-03-04 20:13:58 följande:
    Jag hittar inget med din mail. Skicka länken till min fb-profil så kanske du kan lägga till mig?

Hej bubblan jag får inte heller någon träff när jag söker efter dig. Kanske någon sekretessinställning? Eller söker jag på fel sätt?
  • bubblan79
    hmmmf skrev 2014-03-04 20:13:58 följande:
    Jag hittar inget med din mail. Skicka länken till min fb-profil så kanske du kan lägga till mig?

www.facebook.com/hannah.karlsson84

Vet inte om det funkar men provar lite. :)
    skickat

(¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • bubblan79
    Alicia li skrev 2014-03-04 23:15:18 följande:

Hej bubblan jag får inte heller någon träff när jag söker efter dig. Kanske någon sekretessinställning? Eller söker jag på fel sätt?
    vet inte för vissa hittar mig och andra inte men jag har hittat er haha
    (¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • missjollan
    Maryswe skrev 2014-03-04 10:22:24 följande:
    Jag ringde till en privatklinik i Farsta för att de ligger närmare och de var jättetrevliga. Väldigt fullbokade dock. Hade kunnat fått tid om två veckor men då kunde inte jag. Så om tre veckor ska jag dit. Lika bra, för då borde man kunna se hjärtat slå och det är nog det enda som kommer kunna lugna min oro...
    Va det Farstagyn??
    Ringde dit idag och de sa att de gör inte tidiga ultraljud om man inte har blödningar eller ont. Så jag fick inte komma!
  • Jedsitha

Ok, nu tar jag mod till mig och hoppar med här, fick missfall förra våren och känner mig därför lite försiktigt optimistisk men ändå hoppfull. Oavsett vad som hände då så vet jag att jag är gravid idag :)
    Jag plussade tisdag förra veckan. BF 4/11, hade äl 11/2 (den var ovanligt sen, dag 18). Jag är 42 och vi väntar vårt första, träffade kärleken sent i livet. Jag har mest hängt på Babycenter eftersom det finns fler kvinnor i min ålder som försökte bli gravida där men nu tyckte jag det var dags att skapa mig ett svenskt kontaktnät också.
    Har PM:at Bubblan och går gärna med i facebookgruppen.
    Symptom? Mår illa, blir akuthungrig, pigg & fokuserad eller helslut, lite svajigt humör, frusen, mindre huvudvärk och jätteömma bröst. 5+1 idag och har inskrivning 25/3.
    Ser fram emot att få lära känna er lite bättre :)

• Maryswe
    missjollan skrev 2014-03-05 10:56:20 följande:
    Va det Farstagyn??
    Ringde dit idag och de sa att de gör inte tidiga ultraljud om man inte har blödningar eller ont. Så jag fick inte komma!
    Ja jag hörde det sen, en vän som är gravid fick inte tid nämligen. Jag fick tid för att jag varit med om missfall tidigare
Svar på tråden Bebis november 2014