• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • tusa
    Esereht skrev 2014-03-04 14:03:27 följande:
    Hej tjejer!
    Äntligen kan jag också vara i med dessa grupper :) Vi har försökt bli med barn i över två år. Lyckades på andra inseminationen som gjordes på Alla hjärtans dag :) 
    När man fått hjälp får man tydligen ett tidigt ultraljud och vårt blir i slutet av mars. Längtar så!
    Hoppas ni må lika bra som jag!
    GRATTIS OCH VÄLKOMMEN! {#emotions_dlg.flower}Plus{#emotions_dlg.flower}

Så fantastiskt att det äntligen funkat för Er. Vi har åxå väntat länge, nästan 4 år har det blivit sedan vi bestämde oss för fler barn. Vi har en som fyller 10år och en på 14år. Är detta första för er?
  • Esereht
    tusa skrev 2014-03-04 18:13:00 följande:
    GRATTIS OCH VÄLKOMMEN! {#emotions_dlg.flower}Plus{#emotions_dlg.flower}

Så fantastiskt att det äntligen funkat för Er. Vi har åxå väntat länge, nästan 4 år har det blivit sedan vi bestämde oss för fler barn. Vi har en som fyller 10år och en på 14år. Är detta första för er?
    Tack så mycket :) 
    Ja det är första. Så det är väldigt pirrigt men spännande. Vågar dock inte ta ut allt för mycket glädje i förskott eftersom det är högrisk för missfall men man måste ju vara optimistisk och våga tro på framtiden :)
    Vad spännande med nummer tre. Vad säger syskonen? :)

• tusa
    Esereht skrev 2014-03-04 19:32:58 följande:
    Tack så mycket :) 
    Ja det är första. Så det är väldigt pirrigt men spännande. Vågar dock inte ta ut allt för mycket glädje i förskott eftersom det är högrisk för missfall men man måste ju vara optimistisk och våga tro på framtiden :)
    Vad spännande med nummer tre. Vad säger syskonen? :)

Ja, "Gravid tills motsatsen bevisats" är mitt motto Tungan ute

Barnen vet inte ännu, det gör ingen i familjen, förutom min kusin..2 av våra vänner har åxå fått förtroende mot absolut tysthetslöfte. Vill inte bli helt offentlig förrän efter RUL, hade vi tänkt, men börjar luta åt att vi berättar för barnen efter vi sett hjärta på VUL den 18e, och när de får veta så vet ju snart alla andra Flört
  • minolia

Jag ska på vul på måndag, hoppas då kunna se ett tickande hjärta. Förra gången var jag i v 6+4 och såg då hjärtat. Det är sagt att jag ska få "så många ultraljud jag vill" för att känna ett lugn i denna graviditet. Hade en hemsk upplevelse i september då jag var på kub och barnet var svullet och fick besked om att läget var allvarligt. Gick därefter och bara väntade på att barnet skulle dö kändes det som. Två veckor senare dog fostret. Jag var då i v 14 och barnet hade kromosomfel, trisomi 18. Försöker av förklarliga skäl att inte tänka för mycket på graviditeten för att inte stressa upp mig. Vill dock att veckorna nu ska flyga iväg.

• TessanP

Hej! Hoppar in i den här tråden då jag i lördags plussade efter att genomgått min andra ivf. Jag är idag i vecka (5+0), ska iväg på ultraljud i slutet på mars och inskrivning på BVC i början på april. Är dock så himla orolig över missfall dagligen. Är det någon mer här som har mensliknande värk varje dag? Kram till er alla!

• Maryswe
    TessanP skrev 2014-03-04 21:55:12 följande:

Hej! Hoppar in i den här tråden då jag i lördags plussade efter att genomgått min andra ivf. Jag är idag i vecka (5+0), ska iväg på ultraljud i slutet på mars och inskrivning på BVC i början på april. Är dock så himla orolig över missfall dagligen. Är det någon mer här som har mensliknande värk varje dag? Kram till er alla!

Ja jag känner av molvärken då och då varje dag, ibland är det ganska smärtsamt
  • Sweeetie
    TessanP skrev 2014-03-04 21:55:12 följande:
    Graattis!! Jag har mensvärk till och från varje dag Glad
  • Ezco12

Jag har mens/molvärk till och från hela dagarna. Men de är väl växtvärk tror jag. :)

Svar på tråden Bebis november 2014