Ruvare i Göteborg
Hej
Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt?
Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
Har satt in 2 st 5 dagars :)
Hej
Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt?
Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
Har satt in 2 st 5 dagars :)
Hej på er
Nu kanske vår resa också är slut? vi var på VUL i tisdags och då såg man ett ägg som var befruktat. Dock var det litet och man såg/hörde inga hjärtljud. Nytt VUL är bokat om 2 veckor. Då vet man med säkerhet.....känns jättejobbigt att känna sig gravid med alla symtom. Har illamående, förstoppning och fortfarande en kula på magen. Pga man har gulkroppen runt ägget så är man alla symtom som att vara gravid. Vi hoppas naturligtvis, men det känns lite som om ägget dött för ett litet tag sedan. Fan, trodde att det gått vägen. Håll tummarna för oss.
Kram
Fina Lisma, förstår din oro. Man räknar med att få se hjärtljud och istället får man åka hem med en ny UL-tid. Jag hoppas verkligen att du har fel. Tänk på att det fortfarande är tidigt och inte alls ovanligt att man inte ser hjärtljudet på UL, utan att man får komma tillbaka till ett nytt försök. Jag vet att det är lätt att säga när man inte är där själv, men försök att inte oroa dig. Jag har goda vibbar
Jag ska tänka extra mycket på dig/er nu.
Själv fick jag efter mycket tjat komma in på gynakuten för att få MF konstaterat. Kändes på något konstigt sätt skönt efteråt (missförstå mig rätt) att få det svart på vitt, så att jag kan sluta med alla mina mediciner från Riga och börja läka. 8 dagar har gått och jag blöder fortfarande mycket
Nu ska jag bara vila...
I Juni blir det 2 veckor på Mallis och samla ny energi och efter det ska vi försöka att ta nya tag.
TS, har du insättning nu i slutet av maj då? Hur går det för dig?
Sillavi, tack för dina uppmuntrande ord. Har du fått illamående nu? Hur känns det annars?
Lisma, jag hoppas att det kommer att dyka upp ett litet hjärtljud om två veckor. Jag tror på dig! Ska hålla alla tummar och tår för dig/er!
Massor med kramar till er alla i tråden
Tack för omtanken alla. Man växlar mellan hopp och förtvivlan flera gånger per dag. Försöker inte tänka på det men eftersom man har symtom är det oundvikligt. Det är bara och härda ut, tur att man jobbar mycket så man har annat att tänka på.
Swede, vad jobbigt med alla blödningar. Hoppas dom slutar snart och din kropp "rättar" till sig. mallis kan vara härligt att samla nya krafter. Hur var det hade ni några mer ägg i frysen?
Fy bubblan vad jag tycker livet kan vara orättvist. I och för sig jag skall inte klaga. Jag har ju ina tre barn sedan tidigare som är helt underbara, men just nu är min högsta önskan att ge oss ett kärleksbarn.
Sillavi, visst kan det vara jobbig med illamående, men när man vet att det är övergående och man får ett litet knyte om ett tag är det värt det. jag har ju gått upp några kilo sedan gravitetsstarten. Har inte tyckt att det gjort något cdå man varit gravid. Nu känns det lite annorlunda och även att man inte fått ett negativt besked så vill jag börja tappa några kilo. Det gjorde att jag tvingade ut alla mina tonårsbarn och cykla i 1,2 mil idag. Ha ha kommer inte kunna gå imorgon.
Tänker på dig, Lisma18...
Nu är det bara helgen kvar sedan får vi besked. Fy vad jobbigt dessa veckorna har varit.
Sillavi, hur har det gått.
Swede, hur går det med blödningarna?
Sänder er alla en tanke, Kram
Nu är det bara helgen kvar sedan får vi besked. Fy vad jobbigt dessa veckorna har varit.
Sillavi, hur har det gått.
Swede, hur går det med blödningarna?
Sänder er alla en tanke, Kram
Sänder dig massor med kramar och extra tankar den här veckan, Lisma. Sillavi, hur gick det på VUL? Själv blöder jag fortfarande, men det känns mycket bättre nu. Känner mig på bättre humör och vill bara att blödningen ska sluta nu, så att man kan gå vidare. Jag tror att vi kommer att göra ett andra försök i Juli, om vi kan/får...vi har 3 blastocyster i frysen. Men nu håller jag tummarna för dig Lisma! Kram på er alla!
Åh var det idag Lisma som ni skulle på återkontroll igen? Tänker på er och hoppas för allt i världen att det ser fint ut <3 stor kram.
Swede - Jobbigt att du blöder fort, ska det inte stanna upp snart? Blir glad att du är lite bättre till mods nu. Juli kommer vara eran månad. 2015 måste vara ett fint år att få bebis på. Stor kram
Vi gjorde vul i fredags otroligt nervös. Men fick se en liten där inne med pickande hjärta. 10.9 mm stort och bf datum 26/12. Vi är så lyckliga, den bästa presenten man kunde få. Samtidigt så tänker jag på er och alla andra som kämpar och kämpar.
TS - hur går det för dig? Bara 2 veckor kvar till förhoppningsvis insättning.