• Lisma18

Ruvare i Göteborg

Hej

Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt? 
    Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
    Har satt in 2 st 5 dagars :)

• Svar på tråden Ruvare i Göteborg
  • swede
    Sillavi hur har du det? Hur känner du dig? Nyfiken på att höra hur det går för dig? När är nästa kontroll/läkarbesök? Hoppas att ni får en fin semester på Cypern Solig.

Lisma18 skönt att höra att det har gått bra med den medicinska aborten, även om du måste ta en kur till. Hur fungerar en medicinsk abort? Äter man piller för att få kroppen att stöta ut...? Ah, såg ju att du skrivit det...gjorde det ont?
    Nu får vi följas åt igen, Lisma18. Vi planerar vårt nästa försök runt den 20-24 Juli. Så förhoppningsvis har vi båda bättre tur nästa gång! Eller hur!? Skickar en massa styrkekramar till dig...man behöver lite extra sådana ibland!!

TS lycka till nu. Jag ska hålla tummarna.

Trina och Merjama hur går det för er och hur mår ni??

Nästa vecka åker jag på semester och det ska bli jätteskönt. Massor med kramar till er alla Kyss
  • trina

Jag ska snart ringa sahlgrenska och få info om nästa behandling. Har ju som sagt inbokat äggplock v35 men vet inte exakt datum jag kan börja med alla piller och spray.Kör långa eftersom jag inte har någon blödning naturligt.

• Sillavi
    Swede - Tack för att du frågar <3 Jodå jag mår rätt ok faktiskt, evigt tacksam. Men illamåendet är fortfarande rätt konstant. Äter lergigan comp som hjälper bra. Foglossningen har kommit också, får hoppas att det håller sig i schack bara. Imorgon ska vi göra ett till UL fick det via min bm trots att man eg inte får. Är i vecka 11 nu, går in i v 12 på lördag.

Hur mår du nu? Härligt med semester så snart Skrattande hoppas ni kan njuta ordentligt nu. Räknar ner till semestern om nästan 3 veckor...yeahh!

Lisma - Skönt att det hemska och jobbiga nu är överstökat (missförstå mig rätt). Kan inte förstå vad ni gått igenom. Glad iaf att kroppen känns ok. När har ni semester?

Trina - Vecka 35, är det i augusti? Hoppas ni får koll på när ni ska börja då med medicinerna. Och ha en riktigt go och härlig sommar nu.

Kan inte fatta att sommaren är här redan...lövly (även om man vill täcka sig med en burkini på stranden ha ha).
  • Lisma18

Hej igen
    Inte orkat vara inne på Familjeliv en enda gång sedan Maj. Under denna tiden varit med om två medicinska aborter. Ett urin HCG som aldrig vill visa negativt, så min svenska läkare ville inte ett ok att påbörja behandling igen. Dock för några veckor blev det klart och jag har nu påbörjat min behandling igen. Vi åker ner till Alicante den 10/7 och om slemhinnan är tillräckligt tjock gör vi insättningen någon gång under vecka 29 :). Jag har ringt land och rike runt efter en gyn mottagning som gör vaginala UL under sommaren, men här i GBG är det stört omöjligt. Vår slutlösning blev att jag äter medicin och gör mitt VUL den 11/7, hoppas då att slemhinnan är tillräckligt tjock för att få göra ägginsättningen veckan därpå. Har bokat att var där 1 vecka. I värsta fall får man väl sjukskriva sig och stanna kvar till slemhinnan är tillräckligt tjock.

Hur mår ni alla, skriv......Kra,

• merjama
    swede skrev 2014-06-03 11:38:15 följande:
    Sillavi hur har du det? Hur känner du dig? Nyfiken på att höra hur det går för dig? När är nästa kontroll/läkarbesök? Hoppas att ni får en fin semester på Cypern Solig.

Lisma18 skönt att höra att det har gått bra med den medicinska aborten, även om du måste ta en kur till. Hur fungerar en medicinsk abort? Äter man piller för att få kroppen att stöta ut...? Ah, såg ju att du skrivit det...gjorde det ont?
    Nu får vi följas åt igen, Lisma18. Vi planerar vårt nästa försök runt den 20-24 Juli. Så förhoppningsvis har vi båda bättre tur nästa gång! Eller hur!? Skickar en massa styrkekramar till dig...man behöver lite extra sådana ibland!!

TS lycka till nu. Jag ska hålla tummarna.

Trina och Merjama hur går det för er och hur mår ni??

Nästa vecka åker jag på semester och det ska bli jätteskönt. Massor med kramar till er alla Kyss

Hejsan, jo det går bra, hör och häpna jag blev gravid spontant på ett naturligt sätt och är enligt kalender på vecka 7, men jag ska på ett väldigt tidigt VUL nästa vecka eftersom mina symptom på grav har avtagit och dem måste bekräfta att det är fortfarande en grav. Så än viftar jag inte med den vita flaggan..

Hur e det med er andra?

• trina

Äggplock v36 här! Kör korta protokollet med Provera som start. Känns konstigt att köra korta när man inte har egen cykel, men de säger att de ska fungera bra på "såna som mig", haha. 

Grattis merjama :)

• swede

Grattis Merjama till graviditeten!! Hur mår du??

Hur mår ni andra i tråden? Det var länge sen jag var här nu...har samlat energi under sommarenSolig. Vi startar så sakta upp ett nytt försök i Riga, så om allt vill sig väl kommer vi att göra ett FET i mitten av september.

Stor kram till er alla.

• Sillavi

Hej alla fina <3

Åhh wow Merjama - stort grattis, vilka nyheter. Hur mår du? Gick det bra på undersökningen?

Swede - har heller inte varit inne så mkt under sommaren, skönt att ta lite paus ibland. Hoppas ni haft en fin ledighet. Spännande med Fet i sept, hoppas tiden går fort tills dess.

• trina

Jag har börjat med Provera och har äggplock första veckan i september preliminärt (v36). Ser fram emot det med läskig förväntan. Kan inte förstå att sommaren snart är förbi! Jag är dock orolig hur jag kommer må efter den här omgången eftersom jag har ganska hög dos gonal-f... Sedan har jag tänkte att ta kontakt med vårdcentralen och få en sjukskrivning efteråt till testdag. Just nu känner jag att jag inte orkar jobba samtidigt som jag ruvar. Det blir för mycket...

• Lisma18

Hej på er. Vilken fantastisk sommar vi haft. Mycket grill och rose surplande :)

Vi gjorde ett ytterligare försök i Juli, men det tog sig inte as. Så nu blir det förhoppningsvis sista försök i September. Vi har bara tre embryon kvar och dom sitter "ihop" så detta är verkligen sista försöket med denna donator.
    Vi åker ner den 9/9 och insättning blir förhoppningsvis runt den 13:e.
    Jag tycker det ä så härligt att slippa äta all den här medicinen man skall stoppa upp här och där, skönt att bara vara "jag" och inte den kvinnan som måste ta det försiktigt då man kanske kan vara gravid.

Fortsättning följer......kram på er alla. Ni tjejer så är det våran höst

Svar på tråden Ruvare i Göteborg