• Lisma18

Ruvare i Göteborg

Hej

Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt? 
    Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
    Har satt in 2 st 5 dagars :)

• Svar på tråden Ruvare i Göteborg
  • Lisma18

Hej på er godingar. Tyvärr har jag tråkiga besked. Ingen växande ägg utan bara en tom gulkropp. Trodde verkligen vi var i hamn, men tydligen inte. Nytt besök inbokat till gynekologen på torsdag för att bestämma om vi skall göra medicinsk abort eller en skrapning i narkos. 
    Vi blickar inte bakåt utan bara framåt. Vi ser fram emot en resa förhoppningsvis i Juli, augusti för vårt andra försök. 
    Ser med tillförsikt över en sommar som jag inte hade tänkt mig, men jag får se det på den positiva sidan. Nu kan få dricka härligt rose vin och smygröka när inte barnen ser en i några månader till.

Sillavi, är så glad för din lille guldklimp, den bästa julklapp man kan tänka sig. Grattis

Swede, det ser ut som vi kommer följas vidare på nya äventyr. Nästa gång så nyper vi guldäggen :)

Kram på er alla

• swede

Åhhhhh neeeeeej Lisma...jag blir så otroligt ledsen att läsa vad du skriver. Trodde verkligen att ni var i hamn, vännen. Skickar dig massor med varma kramar och styrka. Vi får helt enkelt följas åt på nya äventyr och som du skriver, nästa gång är det vi som tar guldäggen. Nästa gång är det vår tur! Vi vet inte när vi ska göra vårt andra försök. Vi har en resa inplanerad i Juni och att göra FET och sen åka och sola är väl inte det bästa, speciellt inte när man inte får bada. Vi funderar och tror att det mest realistiska för oss är slutet av Juli, början av Augusti. Hoppas att du har det ok, under omständigheterna. Önskar att jag kunde skriva någonting klokt, men det blir bara fel...Jag tänker på er båda och hoppas att torsdagen går så bra som den nu kan göra. Massor med styrkekramar

• Sillavi
    Lisma - Vet inte vad jag ska skriva <3 fruktansvärt beklagar verkligen. Stor stor kram till er. Sunt att ni ändå blickar framåt och försöker se ljusglimtarna i livet. Jag tror på er och önskar för allt i världen att eran tur kommer efter sommaren. Att du, Swede och trina får följas åt och fixa detta, att 2015 är erat år att få en liten knoddis.
    Har ni några planer i sommar annars?
  • Lisma18

Hej på

Tack för alla värmande ord. Idag har jag startat den medicinska aborten. Verkar vara hur enkelt som helst. Ta 4 piller fördelat på 8 timmar och sedan vänta på blödningen. man kan få krampliknade menssmärtor men har fått smärtlindrande tabletter för detta. Väntar nu på svar från Spanien hur vi skall gå vidare. Sommaren är mest jobb som väntas. Var ju borta 2 månader under våren och var i Spanien + reste runt i Thailand i 1 mån, så semester är nästan slut.

Kram på er därute

• swede

Har tänkt på dig Lisma. Hur mår du? Har det gått ok? Sillavi, du har så fina uppmuntrande ord! Det gillas. Vi ser framåt mot två, förhoppningsvis, varma och sköna veckor på Mallis. Ska blir skönt att bara slappna av och lägga fokus på vattentemperaturen och drinkar nu ett tag, istället för att fundera på vad de olika symptomerna betyder..så tar vi tag i ett nytt försök senare i sommar. Har ni andra några sommarplaner? Hur mår du Sillavi? Och ni andra? Kram

• Sillavi

Lisma18 - Hjärtat mina tankar e med dig. Hoppas du inte får ont alls och sen kan gå vidare från detta mörka. Tur att sommar och ljuset är här och kan hjälpa till lite.

Swede - hur går det för dig <3 När åker ni till mallis och vart ska ni? Underbart med 2 veckor, då kan man verkligen komma in i semesterlunket. Vi åker till Cypern vecka 27 med makens familj. Ska bli underbart. Sen har vi 4 veckor hemma i vårt nybyggda hus. Mår fruktansvärt illa, imorgon ska jag träffa läkare för att diskutera mitt mående. Klarar knappt jobba elr ta hand om familjen. Är ändå galet tacksam för att jag är där jag är just nu så jag tar tacksamt emot lite illamående för liten i magen.

Stor kram

• swede

Sillavi, vi ska till Can Pastilla (ca 3 km söder om flygplatsen). Vi har hittat ett litet gulligt familjehotell precis vid stranden. Vi har bott där några gånger tidigare och nu har de renoverat hela hotellet, så det ska bli spännande att se hur det ser ut nu. Mina föräldrar följer med, så vi satsar på att ha det enkelt, de går väldigt dåligt och ser inte så bra heller...så närheten till havet var ett måste. Ska bli jätteskönt att komma iväg och få tänka på annat nu.

Cypern låter härligt det också. Har ni varit där tidigare? Blir ni många som åker? Låter fantastiskt med nybyggt hus. Underbart! Själva bor vi i lägenhet och håller på att få ordning i den, är nyinflyttade både till staden och lägenheten.

Tråkigt att höra att du mår så illa. Hoppas att läkaren kan hjälpa dig att få lite ordning på det. Kan ju inte vara så roligt att gå omkring och må illa (även om det är för en fantastisk sak), men hoppas att de kan hjälpa till så du kan få njuta av graviditeten Skrattande.

Lisma, skickar dig varma kramar och massor med tankarHjärta.

• TS

Hej på er!

Har inte varit inne på ett tag då det har varit mycket på jobbet mm. Nu är det bara 4 veckor kvar och sedan ca 7 veckors härlig semester ????

Nu väntar jag på ägglossningen, borde komma vilken dag som helst. Sedan blir det insättning igen. Har faktiskt varit riktigt skönt med en paus från ivf så nu är vi taggade på att göra nytt försök.

Lisma - jag lider verkligen med dig! Du får se framåt och njuta av vinet i solen i sommar.

• Lisma18

TS, lycka nu till. Kommer hålla både tummar och tår.

För min egen del så gick den medicinska aborten bra. Jag hade lite rester kvar så det blir till att ta en ny kur imorgon. Känner mig Ok i kroppen och hoppas att vi kan göra vår nästa insättning i mitten av Juli.

Kram på er

Svar på tråden Ruvare i Göteborg