• Lisma18

Ruvare i Göteborg

Hej

Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt? 
    Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
    Har satt in 2 st 5 dagars :)

• Svar på tråden Ruvare i Göteborg
  • swede

Sillavi...men vad ledsen jag blir. Hur har det gått idag? Hoppas verkligen på det bästa!! Har själv ingen aning om vad det innebär om bebis har cysta på njuren. Kan/gör man något åt det? Skickar en massa kramar

Lisma, låter verkligen inte så skönt med skrapningen. Huvva...får ont bara jag läser din beskrivning ju...Skönt att det är över...perfekt för embryona nu! Spännande, då är de strax på gång igen!

Spännande Trina, nu är det inte många dagar kvar tills du får testa. Stort lycka till

Sillavi, vi åker till Riga på torsdag och FET på fredag med våra sista två embryon.

• Sillavi

Hej,

Vi var på spec ul igår som sagt. Var en lång och gedigen undersökning som gjordes av en läkare. Hon kunde konstatera att ena njuren var full av cystor samt förstorad. Hon kallade in en professor som tittade på bebisen och njurarna. Han var mer lugn och gav ett gott och tryggt intryck. Han sa att det var en god prognos. Vi fick en till tid till samma läkare om 4 veckor för att följa bebisen. Men detta kommer inte bidra till några problem vad han trodde iaf. Vi kommer att föda normalt fast på östra IOM att barnläkare finns där dygnet runt. När bebisen är född så ska ett ul göras för att kolla hur det ser ut. Men vi ska sikta in oss på att njuren är helt el delvis nedsatt. Detta kommer inte påverka bebisens liv vad dom kunde säga just nu. Dock kommer barnläkarna på BB informera oss om vad detta innebär. Så mao ingen operation verkar det som iaf vilket känns väldigt bra. Jobbigt bara att inte veta mer exakt vad det innebär för bebis. Men nu blickar vi framåt och hoppas på det bästa. Idag är jag lite nedstämd och känner mig depp. Har väl kommit ikapp lite att bebisen har en missbildning

Swede: ohhh så snart åh vad kul. Kommer ni att sätta in båda embryona nu då? Måste bara gå detta nu vännen <3

Trina: oj tiden går fort, redan rd 7. Hur mår du då? Hur länge ska du köra m progesteronet?

Lisma: mä låter verkligen inte som ngt skönt alls. Såklart för en bra sak. Men visste inte att det fanns såna metoder. Hoppas detta gör susen nu. Kram

• trina

Sillavi: Njurar kan man väl klara sig utan och om inte annat klarar man sig iallafall med bara en! Sedan finns ju mediciner och i "värsta" fall en transplantation. Och för det mesta kan ju föräldrarna donera en njure :) tänk positivt!

Igår hade jag bruna flytningar så jag var deppig hela kvällen och tänkte att det var kört. Men har inte sett några färgade flytningar idag så jag håller humöret uppe! Kommer ta Lutinus fram till ultraljud (om det blir plus)

• Lisma18

Hej

trina gud vad jag håller på er att det skall gå vägen för er denna gång. Bruna flytningar betyder inget. Hade detta ju första gången och det blev ett plus som dock blev missed abortion......men ändå

Sillavi- det lät väl ändå positivt. Jag kan tänka mig att bara få det beskedet att det finns en liten missbildning på sitt ofödda barn är inte roligt. Men som sagt det kommer troligtvis inte påverka bebisen överhuvud taget. Värre hade det varit om det var levern. Jobbartrots allt som sjuksköterska och träffar njursjuka dagligen i mitt arbet.

Swede- kommer sända dig massor av tankar på fredag. Denna gången kommer det att lyckas!!!

Själv fick vi mail idag om information om donatorn. 23 år, normal body massa index, brunt hår och bruna ögon.

Kram på er där uta

• trina

Hur går det för er här inne?

Själv så blev det inget sist, men vi hann med en FET för en vecka sedan så är på ruvardag 7 nu. Tvådagars och vi har sex embryon kvar i frysen.

Vi kommer dock ta paus efter detta försök och vänta till hösten kunna vi försöker igen, min idé. Det är jobbigt att hela livet kretsar kring ivf och behandlingar.

Riktigt svullen änsålänge men det beror ju på Lutinus. Ska testa 29/12!

• Lisma18

Heeej Trina, Trodde nästan tråden var död.
    Håller verkligen tummarna för er denna gång. Visst är det psykiskt  krävande hela denna IVF karusell. Ingen som genomgått detta vet vad vi går igenom med all medicinering och all den psykiska pressen.
    Skönt att ni har i alla fall 6 kvar i frysen.'

Våran historia är numera så här. Vi åkte ner till Spanien i början av December. Av 9 ägg man fick ut från donatorn så klarade sig 5 till emryoskopet. Embryoskopet tar bilder på celldelningarna var 20 minut. Det som även är positivt är att man inte behöver "ta" ut och kolla hur delningarna sker utan bara genom isolerad övervakning ser delningen så dom får sköta sig i lugnan ro. En liten nätt extra kostnad på 5000:-. som erbjuds till par som haft flera misslyckade införande.
    I vilket fall så var vi lite besvikna då vi hade  8:a 5 dagars cystoblaster förra gången och tyckte 5 var så lite. När vi kom ner i alla fall så fanns det till vår förskräckelse bara 2 ägg kvar! Således fick vi satsa allt på ett kort och satte in 2 färska 6 dagars cystoblaster den 3/12. Sedan var den olidliga väntan. Testdag 17/12. Testade dagen före och det tog några minuter, men det visade sig POSITIVT :)
    Har igår varit på VC och tagit blod HCG. Om några veckor skall jag boka in VUL för att se om det finns några hjärtljud.
    Förra gången så föll vi ju på snöret då vi hade MA i V 6. Håll tummarna riktigt hårt för oss denna gång.

Känner mig inte gravid. Hade lite spänningar i brösten för ngr dagar sedan, men det är nästan borta. Trött och en liten kula på magen, det är allt.

Kram på er där ute 

• trina

Grattis vad roligt! Det kanske är när man minst anar det som man är gravid? Då börjar den långa väntan till ultraljudet då :)

Själv känner jag idag nästan en säkerhet i att jag är gravid, men det kan ju lika gärna vara önsketänkande eftersom det är så tidigt. Men min hud är åt helvete, uppblåst (Lutinus säkert iofs), mådde illa nu ikväll men det kan å andra sidan ha varit att jag åt för snabbt, haha. Men det slog mig förut att jag slår mig i backen på att det blir ett plus, det år bara en känsla. Sen kanske det spelar in också att det är vårt tredje återförande så oddsen borde vara med oss den här gången!

• dreamz

Hej!

Tänkte höra om jag kunde "knö" mig in här! :).

Är på ruvardag 3 efter ET med ÄD på Sahlgrenska.

Vi bor typ 2 timmar bort och detta är andra försöket!

• swede

Dreamz, den här tråden är inte så aktiv längre. Jag och min sambo har gjort 4 försök i Riga, och det har tyvärr inte lyckats för oss. Vi har inte pengar till att gå vidare nu, så dessvärre har vi inga framtida försök inplanerade. Ett stort lycka till dig under din ruvarperiod. När har du testdag? Massor med kramar

• dreamz
    swede skrev 2015-03-08 09:08:23 följande:

Dreamz, den här tråden är inte så aktiv längre. Jag och min sambo har gjort 4 försök i Riga, och det har tyvärr inte lyckats för oss. Vi har inte pengar till att gå vidare nu, så dessvärre har vi inga framtida försök inplanerade. Ett stort lycka till dig under din ruvarperiod. När har du testdag? Massor med kramar

Så tråkigt för eran skull! :( kram!

Idag är jag på ruvardag 10

Testdag nästa helg.. Svårt att hålla mig, detta är min andra ruvartid, första gången blev ett fett minus.. :(

Men hoppas att det ska gå vägen nu
Svar på tråden Ruvare i Göteborg