• Lisma18

Ruvare i Göteborg

Hej

Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt? 
    Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
    Har satt in 2 st 5 dagars :)

• Svar på tråden Ruvare i Göteborg
  • swede
    trina skrev 2014-11-02 14:16:07 följande:

Tjoho på er alla igen. Hur går det för er? Det var ett tag sen sist. Jag blir ruvare imorgon om allt går som det ska. Sen är det ju bara den långa väntan som gäller.

Trina, så kul att höra att du blir ruvare IDAG Skrattande! Hoppas att allt går bra! Sätter du in ett eller två den här gången? Jag ska hålla tummarna för dig/er att det är ett (eller två) guldägg den här gången. Ett stort lycka till Trina.

Själv är vi igång med ett 4:e försök. VUL på onsdag och om det ser bra ut så blir det FET den 14 nov, med våra sista embryon.

Hur går det för er andra? {#emotions_dlg.flower}

• Sillavi

Hej finaste tjejerna <3

är tänkt mkt på er nu i höst. Så himla knepigt för jag får inga aviseringar om nya inlägg så har missat era inlägg

Beklagar verkligen Lisma att det inte tog sig. Hur har det gått nu i oktober? Har ni fått ngn mer info från Spanien gällande donator? stor kram

Swede - ni har också haft det tufft läser jag...jobbigt minst sagt. Eran tur måste ju komma nu. Håller tummen för allt i världen inför VUL och insättning

Trina -Åhhh idag vad spännande. Håller tummen stenhårt för er. Vilken klinik går ni på?  

• swede

Du är alltid så söt och omtänksam Sillavi{#emotions_dlg.flower}. Hur har du det? Visst är det planerat till runt julafton? Hur mår du?

Jag gjorde hysteroskopi i Riga i oktober och tog bort en polyp. Vi satsar allt på våra sista 2 embryon nu.

Jag är också nyfiken på hur det går för dig/er Lisma!? Hur mår du och hur ser det ut för er?

Massor med kramar till er allaHjärta

• trina

Nu är jag ruvare!! Vi går på sahlgrenska, bor strax utanför Göteborg så det är det som gäller :)

Hade åtta i frysen och nu finns det sju! Vi behövde bara tina ett enda!! Fyra celler och allt såg prima ut! Fick dessutom reda på att eftersom vi inte fick något i ivf cykeln får man ett extra FET så vi har tre till vi kan genomföra! Om man har mer än två odlar de vidare dessa till blastocyster för sista försöket och om man får ett barn kan man låta embryona vara kvar i frysen på egen bekostnad. Det känns så skönt att få svar på allt, och vi tycker reglerna är väldigt generösa ändå!

Nu ska jag och lilla T (smeknamnet) se på tv resten av veckan i liggande läge. Tänker mig att tyngdlagen borde gälla även i livmodern ;)

• Lisma18

Hej er

Tänkt så mycket på er och alla våra misslyckades försök.....och något LYCKAT försök.Vill så gärna att det skall ta sig för alla denna gång.

Själv så säger Spanien att dom redan funnit en donator :) så för några veckor sedan påbörjades prepareringen. Om 45 min! skall jag till Gyn och göra en sk endometrial scratch?? tror att man ruggar upp livmodern så att ägget/äggen skall fästa bättre. Om det blir några embryon så planerar vi att åka till Alicante någon gång i början av December. Håll tummarna

Jädra vad man mixtrar med kroppen med alla undersökningar och mediciner. Tänk hade man vetat som prima äggbärare i 20 års-åldern, hade man lagt in ett dussintal i frysen :)

Kram på er där ute

• Sillavi

Go morgon ladies <3

Trina - Jaa vad härligt att höra. Great news med en lite eskimå i magen. Håller tummen xtra hårt. Vilken fin julklapp det vore. Är d ostimulerad cykel?

Lisma - ändå bra nyheter att dom redan hittat en donator. Hört ngt mer? Hur gick uppskrapningen el vad man ska säga?

Vi fick ett jobbigt och oroligt besked i v när vi gjorde ett privat tul på ca. Bebis har cystor på ena njuren. Fick ingen info alls utan blev remitterade till östra för djupare kontroll o bedömning. Så idag ska vi dit. Tankarna går upp o ner, nervös är jag oxå. Håll tummen snälla ni.

Kram alla Goa

• Sillavi

Swede - hur går det för dig vännen? När åker ni tillbaka för insättning?

• Lisma18

Sillavi, jag håller alla tår och fingrar så hårt jag kan. Fy böveln vad nervöst. Om det är ngt fel på njuren så har i alla fall bebisen två njurar så i värsta fall får man väl ta bort den ena i senare skede. 

Endometrial scratch var inte den härligaste undersökning jag gjort, men som tur var gick det fort. Man tog in en plastfil med stora tänder. Förde in i livmoderna fram och tillbaka. En liten lätt skrapning sa läkaren att det var. Initialt lite ont i magen och jävligt ont i samband med "filningen", mend et gick över fort. Blödde inget efteråt så det var i alla fall bra. Väntar nu på min fejkade blödning som skall komma i dagarna. Då påbörjar jag min uppbyggnad av livmodernslemhinnan.

Kram på er där ute

Svar på tråden Ruvare i Göteborg