• Lisma18

Ruvare i Göteborg

Hej

Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt? 
    Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
    Har satt in 2 st 5 dagars :)

• Svar på tråden Ruvare i Göteborg
  • swede

Lisma18, låter som en härlig semester Hjärta. Måste ju helt enkelt bli ett litet kärleksbarn nu, eller två menar jag juHjärta! Hoppas att det kommer att gå bra för dig! Jag är inne på ruvardag 7. Var i Riga med sambon i 3 dagar och hade lite minisemester. Passade också på att äta gott och bara vara...inga måsten. Jag satte in ett embryo och är som sagt på dag 7. Känner ingenting alls...och tycker att tiden kunde gå lite fortare just nu...men jag får väl så snällt vänta till slutet av nästa vecka innan jag testar.

Sillavi, tack för lyckönskningenHjärta. Väntan är jobbig. Känner mig inte så positiv...men, men...Mår du bättre nu? Tar du fortfarande massage?

Trina, jag förstod inte riktigt att ni var tvungna att vänta pga slemhinnan. Ni fick ju många fina ägg...och jag säger som Sillavi, tiden till november kommer att gå fort. Det är ju snart oktober! Lycka till

Kram på er alla

• Sillavi

God morgon på er,

Vi kom hem från Paris i lördags. Jag, maken och lillan åkte på en liten trip ngra dagar. Var välbehövligt och underbart att byta miljö ett tag. Men alltid sååå himla skönt att komma hem till sitt hus och hundarna. Där nere var det sommar ca 25 grader och idag på morgonen var det 8 grader i götet...brrr. Men jag älskar verkligen hösten.

Lisma
    - Låter som en superhärligt semester och bra laddning inför insättningen. Häftigt med två små insatta, nu håller vi tummen att båda mår prima och håller sig kvar där inne. <3 All lycka till nu, stor kram.

swede - Åh vad glad jag blir av att läsa här inne att ni också varit och fått en liten insatt. RD 7 är ju god tid på väg, snart dags för test antar jag. Skulle du testa nästa vecka? Hur mår du hittills? Lycka till ni också, måste bara lyckas nu, är eran tur ju <3 kram

Trina - Hur går det efter äp? Mår du ok?

• trina

Det gick bra. Svullen och så, men det gick att hantera. Fick med mig smärtstillande hem också. Gud, känns som att det var för flera år sen nu!! Nästa onsdag får jag börja med Provera. Segt att det ska ta sån tid med en simulerad cykel, men får vara nöjd över att det iallafall går!

Vi har döpt våra ägg till pingviner och pratar om dem varje dag! Kommer på smeknamn på dem och idag skapade vi en playlist med låtar vi associerar till dem :) så det ska bli spännande i november!

• swede

Sillavi, låter som en underbar tripp till Paris! Och som du skriver, visst är hösten härlig!? Jag tycker också massor om den här årstiden, löven faller och man får börja tända ljus igen. Kan du inte vara så snäll att påminna mig om att jag älskar hösten...om ca en månad eller så, när regnet öser ner och blåsten aldrig slutar och det ÄR ca 8 månader till sommaren! Men just nu, just idag, älskar jag hösten Glad. Testade negativt idag på ruvardag 12, känns inte så optimistiskt längre. Tyvärr. Riktig TD på torsdag.

Trina, skönt att höra att det gått bra. Fantastiskt att de redan har en egen playlistCool. Och du, det är snart november!

• Lisma18

Swede, att det visade negativt RD 12, behöver inte betyda ngt . Känner du av några spänningar i brösten el ngr andra symtom? Vilken RD kollade du första gången? Tänk positivt, har fått gör mig att det kan vara positivt för hela behandlingen .

Själv är jag i RD 7, känner mig lite svullen om magen och kanske en liten förnimmelse av pirrningar i brösten. Skall denna gång inte testa tidigare utan vänta tills utsatt dag . Fyller år dagen efter testdagen, men av oro att det skall visa negativt och vi skall bli så besvikna så vi bestämt att testa dagen efter min födelsedag, vilket betyder den 2:a okt.

• swede

För mig blev det tyvärr negativt...så nu ska vi bara bestämma hur vi ska gå vidare. Hur hade ni gjort? Vi har två embryon nedfrysta kvar. Vi funderar på om vi ska:

1. Göra nytt försök och sätta in ett embryo

2. Göra nytt försök och sätta in de sista två embryona

3. Göra hysteroskopi i Riga och sedan sätta in ett eller två embryon

Bestämmer vi oss för nr 3 måste vi troligen ta ett nytt lån...Hur hade ni gjort? Just nu är det tusen tankar. Hur mycket större chans är det att man får barn om man sätter in två embryon? Tacksam för era tankar.

Kraaaaam

• Lisma18

Swede, så tråkigt för er. Jag blir så ledsen för er skull.
    Hur kan priset skilja sig så mycket från alt. två och tre. Är det så dyrt med en hysteroskopi?
    Jag frågade i Spanien hur mycket det skiljer i procent om man sätter in 1-3 ägg. Enligt henne  är det 5-10% större chans (tror jag, kommer inte riktigt ihåg) om  man sätter in två. 
    I Spanien spelar det ingen roll hur många ägg man sätter in, Varje insättning kostar 800 Euro. + mediciner.
    Jag tycker absolut alt 2 el 3. Om dom tror att det kommer öka chansen till graviditet på nr 3 så hade vi nog satsat på det med tanke på att alla insättningar kostar. Bara resa, semester och boende går ju på en slant.

RD 11  idag, är så sugen på att testa, men skall hålla mig till To. Jag är fortfarande svullen och har svårt att ha på mig mina byxor. Går runt i mysbyxor och tights hemma:) Tror dock att det är medicinerna som spökar. Har läst i andra forum att progesteronet kan göra att man får svullen mage. Inte kan man få gravidmage när man är v 3-4??
    På to kommer det vara sjukt nervöst, Om det inte tar sig denna gång, kommer det kännas så tufft att börja om på ny behandlingsplan med ny donator. Vi har tur i alla fall att vi har avsatt pengar för detta, så en ny omgång har vi råd med utan att ta lån.

Kram på er därute

• swede

Lisma, tack för ditt fina inlägg, jag håller tummarna för er nu!

Mitt förra inlägg blev kanske lite förvirrande...förlåt. Hysto kostar ?700 på IVF Riga och ett FET ?1800, sedan resa, hotell, medicin mm därtill. Inga skyhöga priser i "den här världen"...men vi har redan lagt pengar (som alla andra) i andra kliniker, Danmark, Finland och nu Lettland och även en hel del pengar för adoption (köer, kurser mm)...och det är väl inte pengarna i sig...egentligen, jag menar ?700 mer eller mindre, det är ju verkligen en droppe i havet (iaf i det långa loppet). Så det är väl mer att jag undrar vilken väg vi ska ta nu...om vi ska satsa högt och sätta in två och om det inte går, börja om med ny donator. Jag vet varken in eller ut...

Förlåt Lisma, det här inlägget blir ju ännu rörigare än det första...oj oj oj.

Nu fokus på dig och på ditt plus som jag hoppas att du kommer att ha inom en väldig, väldig kort tid nu. All lycka till!

Stor kram till er alla

• Lisma18

Hej på er. Tyvärr blev det även för mig negativt på Hcg. Har känt sista v att jag inte varit gravid. Inga pirrningar i brösten och andra symtom jag hade första gången. Känns tungt, men vi ger inte upp. Har tagit kontakt med kliniken i Spanien hur vi skall fortsätta. Nu måst dom ju börja leta efter ny donator med allt vad det innebär. Kram på er där ute, tänker på oss alla

• swede
    Lisma18 skrev 2014-10-03 07:44:12 följande:

Hej på er. Tyvärr blev det även för mig negativt på Hcg. Har känt sista v att jag inte varit gravid. Inga pirrningar i brösten och andra symtom jag hade första gången. Känns tungt, men vi ger inte upp. Har tagit kontakt med kliniken i Spanien hur vi skall fortsätta. Nu måst dom ju börja leta efter ny donator med allt vad det innebär. Kram på er där ute, tänker på oss alla

Åh nej Lisma, vad ledsen det jag blir att läsa ditt inlägg. Jag har tänkt på dig, men inte vågat fråga...jag är hemskt ledsen för er skull. Det var alltså era sista embryon också?! Förstår det känns tufft...jag skickar den största kramen till dig just nu. Hoppas att ni kan se framåt snart igen! Kraaaaaaaam
Svar på tråden Ruvare i Göteborg