• Lisma18

Ruvare i Göteborg

Hej

Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt? 
    Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
    Har satt in 2 st 5 dagars :)

• Svar på tråden Ruvare i Göteborg
  • swede

Åh vad spännande Dreamz! Ett stort lycka till och hoppas att det blir ett stort, fett plus!! Vilken klinik har du/ni varit på? Hur mår du nu? Jag ska hålla alla mina tummar och oöppnad att det går bra för er! Massor med kramar

• dreamz
    swede skrev 2015-03-09 13:00:29 följande:

Åh vad spännande Dreamz! Ett stort lycka till och hoppas att det blir ett stort, fett plus!! Vilken klinik har du/ni varit på? Hur mår du nu? Jag ska hålla alla mina tummar och oöppnad att det går bra för er! Massor med kramar

Eftersom jag är under 39 så gör vi via landstinget på shalgrenska.

Jag mår väl lite upp och ner man hoppas massor men samtidigt vill man inte hoppas på för mycket ifall det skulle vara minus..
  • Lisma18

Hej Swede, jag verkligen lider med er som inte kan gå vidare pga ekonomiska hinder. Att det skall vara så svårt att få det lilla ägget att fastna. Jag tror på er, och någon gång i framtiden kommer ni sitta med er fina bebis. Själv som du kanske minns så satte det sig efter 4:e försöket och är nu i början av v 18. Det har varit oroliga veckor med oro för MA och missfall. Kub har visat bra och nästa v Rul, så nu har vi börjat fatta att det troligtvis kommer gå vägen. Lycka till i framtiden. Kram

• dreamz
    Lisma18 skrev 2015-03-17 18:10:13 följande:

Dreamz, hur gick det för er?

det blev e jävla skit minus! :(

Ett försök kvar från landstinget sedan drar vi till Aten om det inte funkar..

• Lisma18

Dreamz, åh vad trist. Håller tummarna att sista betalda skall funka. Statistiskt så ökar ser ju, ju fler gånger man prövar. Men fy böveln vad psykiskt påfrestande det

är. Själv blev vårt underverk till i Spanien. Men billigt har det inte varit. Tror med resor och behandlingar + mediciner har vi nog lagt runt 200,000. Med facit i hand så har det varit värt det, men nu lyckades vi på fjärde försöket. Lycka till, skam den som ger sig.

• Elfia

Hej :) verkar som att denna tråd har uppdaterats. Kul!

Jag hoppar gärna in här.

Här är en nybliven ruvare (dag 2) kört den korta behandlingen på SU. Mådde inget vidare alls utav hormonsprutorna :( men det gick ju för att man kämpar så till resultatet. Äggplocket gick bra men hade frutansvärt jobbigt efteråt, en väldans mensvärk och trött trött trött! Efter insättning vart har bara trött och kände av mensvärk-liknande smärtor. Under behandlingen ömmande och växte mina bröst något rejält, att det inte var klokt. Vad hormoner kan ställa till med ha.

Idag mår jag bra :) lite öm på sidorna på brösten och en konstant men lindrig molande värk i tjejmagen och allmänt matt efter all stimulering samt ingrepp. Hoppas innerligt att det tar sig!!!! Man vill ju inget annat hellre, ett barn med min sambo står högst upp på min lista.

Vi har fått göra Ivf/icsi pga manlig faktor.

Har testdag på påskdagen. Snälla håll tummarna för mig:)

• Lisma18

Hej Elfia, egentligen är inte denna tråd speciellt aktiv. Tror att du bättre skall titta in i andra trådar för att dela dina tankar. Tänker dock på dig nu i ruvartider. Själv var man ju i den karusellen inte för så länge sedan. Dock glömmer man lätt känslan av hopplöshet och förtvivlan man kände stundtals . Nu börjar man titta framåt och njuter av sin graviditet istället . All lycka till dig

• Sillavi

Lisma - tittade in här o ser att du är gravid <3 underbara nyheter. Stort grattis. All lycka till nu kram.

Swede - styrkekramar till dig. Fasen eran tur måste komma. Så orättvist det är. Hur mår du? Kram

• trina

Nästa vecka (om vi har tur med våra 6 i frysen) är det vår fjärde återföring (tredje FET). Fortfarande inte sett skymten av ett plus. Känns som att allt börjar gå på rutin när det gäller alla mediciner och datum.

Den här gången provar jag på akupunktur (började en månad innan planerad FET). Går på irörelse på Guldheden. Kostar 80kr per gång och går på frikort! 

Om inte annat så har jag provat något annorlunda iaf.

Svar på tråden Ruvare i Göteborg