• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Fwoida

När jag blev överstimulerad fick jag också fragminsprutor men valde att inte fortsätta att ta dom efter dom skrev ut mig från sjukhuset. Nu tar jag bara progynon och Lutinus men det är nog väldigt olika från person till person

• Ingrid1989
    Längtar1985 skrev 2014-05-15 20:01:42 följande:
    Min ivf plocka dom 11 ägg. 11 befruktades fint och resultatet blev två i frysen och ett till mig.

Din poäng är?
  • Ingrid1989
    Längtar1985 skrev 2014-05-15 20:01:42 följande:
    Min ivf plocka dom 11 ägg. 11 befruktades fint och resultatet blev två i frysen och ett till mig.

Din poäng är?
  • lillaskräp

Sitter på akuten med kraftigt utspänd buk och väldigt ont. Började igår men har bara blivit värre. Nu gick det inte längre.

Överstimulering lär det ju inte vara med bara två äggblåsor. Har ingen aning om vad som händer.. :(

• LifeAsME
    lillaskräp skrev 2014-05-15 21:45:29 följande:
    Sitter på akuten med kraftigt utspänd buk och väldigt ont. Började igår men har bara blivit värre. Nu gick det inte längre.

Överstimulering lär det ju inte vara med bara två äggblåsor. Har ingen aning om vad som händer.. :(

Nämen usch då:/ hoppas det ordnar sig! Uppdatera gärna när du vet mer. Krya på dig!
  • LifeAsME

Ingrid1989: Du har helt rätt i att ett enda ägg kan räcka. Det har jag varit fullt medveten om sen vi gjorde vårt första försök. Jag tror däremot att många hoppas på något fler än 1ägg vid plock, eftersom fler ägg ändå ger fler ägg en chans att befruktas. Men oavsett om det blir 5 eller 15 ägg så är det ju så olika från gång till gång. En som fått 100% befruktning ena gången, kan få 0% nästa gång. Suck, denna ovisshet..

Nåja, lyckan är ju i alla fall enorm när man haft tur att få fin befruktning! Just nu hänger vår Åke (namnsdagen som var samma dag som vi hade ET) på bild på vårt kylskåp :) ruvardag 7 idag...

• Längtar1985
    Ingrid1989 skrev 2014-05-15 21:39:01 följande:

Din poäng är?
    Tyckte det var tydligt eftersom jag citerade ditt tidigare inlägg.

Att kvalité är viktigare än kvantitet.

Fick ut 11 men "bara" 3 av dom var dugliga nog.
  • Fwoida

Vi fick ut 32 men bara 5 av dom befruktades och frystes. Sen dog 3 vid upptining och har satt in två så det var inte sån jättebra kvalitet på dom

• lillaskräp

Inlagd med hyperstimulering. Hur är det möjligt?! Jag var ju understimulerad och fick avbryta..

Vad händer nu? Kan vi ändå fortsätta med en ny omgång nästa mens som planerat eller måste vi vänta?

• Hoppet79

Oj nej lillaskräp !! Det bra att du är inlagd i alla fall så dom håller koll på dig! Hyperstimulering är inget att leka med! Dom brukar säga att symptomen förvärras om man blir gravid! Hur blev det, testade ni på egen hand?? Sköt om dig kram!! Är lite rädd för att jag oxå är hyperstimulerad har fortf. Rätt ont å svullen.. Då blir det väl ingen insättning ifall det finns liv i mina små ;-(

Svar på tråden IVF Maj 2014!