• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Hoppet79
    MarieJ skrev 2014-05-28 11:14:44 följande:
    Jättegrattis tomsfru! Skrattande

Jag såg vår lilla på ultraljud idag för övrigt vid återbesök, alltså inget utomkveds..så skönt! Nu kan man ta helg med ro och kanske få vila ut lite :)
    Åååååh Va härligt!! Grattiiis Glad Hjärta va skönt att du slipper bekymra dig över utomkveds!! kändes säkert underbart att se den lilla på "riktigt"!! Kram
  • Hoppet79
    tomsfru skrev 2014-05-28 09:02:43 följande:
    ett svagt plus dök upp på clearblue imorse.... kan knappt fatta det men efter massor av vinklingar o kisningar hit o dit så är strecket kvar!
    bim -2 idag

hoppas nu bara för guds skulle de inte är ett spökstreck av nåt slag.... har aldrig vart med om det tidigare
    Grattis till  Plus et !! Glad
  • Hoppet79
    Varärstorken skrev 2014-05-29 07:47:45 följande:
    Grattis hoppet79!!!
    Har undrat hur det gått för dig.
    Känns magen fortfarande varm?
    Jag hade två dagar av riktig värme i livmodern men det har försvunnit nu.
    Lycka till och hoppas att plusset håller i sig!
    När har du testdag?? 

Hade ingen värmekänsla alls i magen igår (RD12) på jobbet endast lite mensvärk till och från. Värmekänslan kom tillbaka på kvällen jag hade jätte dåligt humör igår bitter butter och inåtvänd tyckte symtomen var borta. tröstade mig med godis som jag inte ätit på över en månad. Var 90% säker på att få ett negativt test imorn vågade inte testa förrän Gubben åkt till jobbet eftersom jag var säker på negativt. Varärstorken: håll magen varm! Fast det är varmt ute och vår släpp inte magen att bli kall och få drag! Det rådet fick jag av min Akupunktör och det har jag följt!

GrukanGrace: Hur går det för dig??

Vad äter ni för vitaminer och hur stor mängd??
  • GrukanGrace

Åååhhhhhh lyllo er! Så himla roligt! Håller tummarna.

Hoppet79 skrev 2014-05-29 05:18:47 följande:
    Svagt positivt!!! ojojoj kan det här va sant ?? Tjuvtesta 1 dag på förhand! Blodprov i morgon får höra svaret först på Måndaag = låååång helg!! Försökte ladda upp 1 bild men det gick inte!!

• GrukanGrace

RD13 inga symtom. Mensvärk igårlväll men mensen om inte. Skulle haft i tisdags. Så jag klamrar mig fast vid hoppet. Vågar inte testa. Kram

Hoppet79 skrev 2014-05-29 08:12:06 följande:
    När har du testdag??  Hade ingen värmekänsla alls i magen igår (RD12) på jobbet endast lite mensvärk till och från. Värmekänslan kom tillbaka på kvällen jag hade jätte dåligt humör igår bitter butter och inåtvänd tyckte symtomen var borta. tröstade mig med godis som jag inte ätit på över en månad. Var 90% säker på att få ett negativt test imorn vågade inte testa förrän Gubben åkt till jobbet eftersom jag var säker på negativt. Varärstorken: håll magen varm! Fast det är varmt ute och vår släpp inte magen att bli kall och få drag! Det rådet fick jag av min Akupunktör och det har jag följt! GrukanGrace: Hur går det för dig?? Vad äter ni för vitaminer och hur stor mängd??

• Småtussar

Mitt tidigare svaga streck har bytts till ett riktigt starkt streck. Fortfarande fem dagar före testdag. 13 dgr efter äp och 10dgr efter återföring av ett tredagars embryo.

ð??ð???ð???ð??

• GrukanGrace

Åh så himla härligt! Jag vågar inte testa. Men kanske ska jag ändå.....

Småtussar skrev 2014-05-29 14:19:20 följande:
    Mitt tidigare svaga streck har bytts till ett riktigt starkt streck. Fortfarande fem dagar före testdag. 13 dgr efter äp och 10dgr efter återföring av ett tredagars embryo. ðððð

• GrukanGrace

Ja jag kanske borde. Det ligger ett apotek mitt emot hotellet. Köpa i kväll och testa i morgon bitti. På hotellet finns massor av små barn och gravida och många små tvillingar. Tänk det hade ju varit så underbart. Kram och tack för pepp

Hoppet79 skrev 2014-05-29 15:16:29 följande:
    Testa GrukanGrace 

Svar på tråden IVF Maj 2014!