• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • GrukanGrace

Tack snälla för alla svar. Då ska jag hoppas lagom. Blir tårögd av alla svar. Men det är inget symtom jag är lite blödig. Kram på er alla

• lillaskräp
    Hoppet79 skrev 2014-05-27 20:09:57 följande:
    Jag tror det är individuellt!! Men jag brukar ej få mens förrän jag slutat med vagitorierna!! 

Första gången jag ruvade på 2006 så fick jag positivt på testet och gick ända till v.8 till ultraljud (anv. vagitorierna under hela tiden) men inne i livmodern fanns ingenting!! Fick ej mens förrän jag slutade med vagitorierna. 
    Tog du flera gravtester den gången? Stegrade dom normalt?
  • lillaskräp
    Hoppet79 skrev 2014-05-27 20:09:57 följande:
    Jag tror det är individuellt!! Men jag brukar ej få mens förrän jag slutat med vagitorierna!! 

Första gången jag ruvade på 2006 så fick jag positivt på testet och gick ända till v.8 till ultraljud (anv. vagitorierna under hela tiden) men inne i livmodern fanns ingenting!! Fick ej mens förrän jag slutade med vagitorierna. 
  • Hoppet79
    lillaskräp skrev 2014-05-27 20:35:23 följande:
    Nej tyvärr tog jag bara ett test Obestämd Trodde jag var Gravid!  
  • Hoppet79
    Småtussar skrev 2014-05-27 08:32:05 följande:
    Har testat svaaaaagt svagt positivt idag men har en hel vecka kvar till rätt Testdag, så jag tror inte någonting ännu. Men jag kan ändå inte låta bli att känna mig lite försynt glad, om det så bara är för en vecka. ð
    Grattis Småtussar
    Hoppet79 skrev 2014-05-27 09:20:12 följande:
    Grattis Småtussar smile1.gif !! Va roligt!! Du är ju redan med på gravid listan smile5.gif !!
    Förlåt mig jag blandade ihop dig med LillaskräpFlört  
  • tomsfru

jag tycker jag pendlar mellan hopp o förtvivlan HELA tiden *suck* minns inte att de var så här jobbigt!!
    tog ett test (cb plus) imorse på ruvardag 5 som visade minus o hela min dag var förstörd för att det står att det KAN visa fyra dagar innan o inte gjorde det för mig...  känns ju som en halv evighet till td ju!

• GrukanGrace

Hur kan du vara på ruvardag 5 men ha testdag 4 juni? Jag är på RD11 och har testdag 2 juni? Har alla inte typ damma?

Jag kan i övrigt hålla med. Jag pendlar helatiden. Kram

tomsfru skrev 2014-05-27 22:06:50 följande:
    jag tycker jag pendlar mellan hopp o förtvivlan HELA tiden *suck* minns inte att de var så här jobbigt!!

tog ett test (cb plus) imorse på ruvardag 5 som visade minus o hela min dag var förstörd för att det står att det KAN visa fyra dagar innan o inte gjorde det för mig...  känns ju som en halv evighet till td ju!

• Calqyl

Jag vaknade halv fem, kissnödig och med mensvärk. Var helt säker på att jag fått mens men efter jag varit på toa avtog smärtorna och nån mens va där inte. Ska inte ha mens förrän tidigast lördag men man vet ju aldrig. Är på RD 9 idag...

• Asams5
    MoM11 skrev 2014-05-27 17:16:01 följande:

Vad tråkigt Asams5. Ska du testa imorgon? Jag har oxå TD imorgon men känns bortkastat iom att mensen forsar sedan igår.

Trist! Ja det är samma här. Haft värsta flygresan nånsin. Värsta syndafloden och mensvärk från helvetet, och naturligtvis jättedepp. Vill bara vara hemma hos mina kissar nu. Jo jag testar väl imorgon mest för att ha gjort rätt för mig när jag ringer SU på fredag. Få det ännu mer svart på vitt och känna sig ännu lite mer värdelös.

Ja ja vi är väl snart på banan igen, eller vad tror du? FET nästa!
Svar på tråden IVF Maj 2014!