• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Asams5

Grattis till er som testat poitivt. Själv har jag testdag på torsdag, men inatt (imorse svensk tid), punktligt på dag 29 som vanligt, kom det en massa ljusbrunt. Så det känns helkört. Ömheten i brösten är borta sen fredag-lördag och kroppen känns helt som vanligt. Nu blir det till att åka hem och bryta ihop några dagar.

• MoM11

Vad tråkigt Asams5. Ska du testa imorgon? Jag har oxå TD imorgon men känns bortkastat iom att mensen forsar sedan igår.

• GrukanGrace

Hej Idag skulle jag fått min mens, hade ont i magen igår och trodde att det var kört. Nu undrar jag. Kan jag glädjas åt varje dag jag går över tiden eller lurar jag mig själv då? Får man inte mens så länge som man tar vagitorierna? Kram

• BinniBoo
    Väntar på att få börja

Spraystart
    7 maj - Idisen

Sprutstart
    10 maj - babyless
    25 maj - BinniBoo

Tablettstart vid FET 

VUL
    27 maj - Supers
    30 maj - BinniBoo

Äggplock
    28 maj - Hedwig

ET/FET

Ruvare
    Elinmariaregina
    Fwoida
    MarieJ
    Ljusskimmer
    Asams5
    GrukanGrace
    MyLudvig14
    Småtussar
    Calqyl
    Hoppet79
    Cämz
    tomsfru
    Varärstorken
    Jestis
    hoppetlever
    Rosa98
    babyless

Test
    28 maj - Ljusskimmer
    30 maj - Hoppet79
    31 maj - Cämz
    2 juni - GrukanGrace
    3 juni - Småtussar
    4 juni - Calqyl
    4 juni - tomsfru
    5 juni - Varärstorken
    6 juni - Jestis
    6 juni - hoppetlever
    8 juni - Rosa98
    16 juni - babyless

Gravid & BF
    MarieJ
    lillaskräp
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • GrukanGrace

Snälla någon som vet?

GrukanGrace skrev 2014-05-27 17:16:47 följande:
    Hej Idag skulle jag fått min mens, hade ont i magen igår och trodde att det var kört. Nu undrar jag. Kan jag glädjas åt varje dag jag går över tiden eller lurar jag mig själv då? Får man inte mens så länge som man tar vagitorierna? Kram

• lillaskräp
    GrukanGrace skrev 2014-05-27 19:49:39 följande:

Snälla någon som vet?

Förra gången fick jag mens först efter att jag hade slutat med Lutinus.

Håller tummarna att det innebär plus för dig!
  • Hoppet79
    GrukanGrace skrev 2014-05-27 19:49:39 följande:
    Snälla någon som vet?
    Jag tror det är individuellt!! Men jag brukar ej få mens förrän jag slutat med vagitorierna!! 

Första gången jag ruvade på 2006 så fick jag positivt på testet och gick ända till v.8 till ultraljud (anv. vagitorierna under hela tiden) men inne i livmodern fanns ingenting!! Fick ej mens förrän jag slutade med vagitorierna. 
  • Heidi82

GrukanGrace: Under en ivf-cykel kommer min mens alltid med många dgrs försening. Även cykeln därpå. Vill inte vara en glädjedödare men sitt bara still i båten ett tag till så ska det nog gå bra. Hoppas jag

• Hoppet79

Ruvardag 11 idag smått illamående hela dagen. lite yrsel. Lite konstig mensvärk nu på kvällen när jag varit ute och frusit.. brr.. det är nästan vinter igen!  Fortf.ont i brösten!

Mina äggstockar och min mage är heta riktigt varma!! det är som om det skulle vara feber eller brinna i min mage. Det "hettar". aldrig känt på det viset någon gång tidigare!!!
    Någon annan som haft på det viset??

Synd att min testdag blev flyttad annars hade det varit redan i morgon

• lillaskräp
    Hoppet79 skrev 2014-05-27 20:09:57 följande:
    Jag tror det är individuellt!! Men jag brukar ej få mens förrän jag slutat med vagitorierna!! 

Första gången jag ruvade på 2006 så fick jag positivt på testet och gick ända till v.8 till ultraljud (anv. vagitorierna under hela tiden) men inne i livmodern fanns ingenting!! Fick ej mens förrän jag slutade med vagitorierna. 
    Tog du flera gravtester den gången? Stegrade dom normalt?
Svar på tråden IVF Maj 2014!