• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • tomsfru

hur många dagar är embryot odlat? 2,3 eller 5 dagar? kan ju göra skillnad. har sett folk här på familjeliv som använt ägglossningstest för att se liksom en stegring fram till positivt. dock tror jag att de är lite mindre känsliga än gravtest isf. om man ska få två lika starka streck alltså

• Varärstorken

Jestis, hur mår du idag?

Vi är på samma ruvardag, jag tycker att det börjar bli svårt att hålla sig ifrån att tjuvtesta! Vill veta nu!!! Tror inte att det här försöket tagit sig, men då vill jag veta det också så kan jag njuta avvin på balkongen istället :)

• Hoppet79
    GrukanGrace skrev 2014-05-30 05:22:03 följande:
    Hej mitt i natten. Nu har jag testat och som jag kände på mig så var det negativt. Blöder mer och mer nu. smile4.gif
    Två dagar kvar på semestern sen hem och samla nya krafter. Hade velat hinna ny omgång innan sommaren men det blir till att vänta. Ingen bebbe för mig.
    Stor kram på er från mig 40 +4mån
    Nej nej nej Gråter det skulle ju vara positivt!! äsch va tråkig och ledsamt!!  
    Stoor varm styrkekraam till digHjärta
  • GrukanGrace

Tack. Hoppas det tar innan jag blir "för gammal".

Har en 11 årig pojke sen tidigare men min sambo har inga barn och jag har alltid velat ha många.

Kram

tomsfru skrev 2014-05-30 07:27:44 följande:
    stora styrkekramar till dig! vet hur de känns o kämpa flera gånger innan de funkar, men kan lova att det var värt alla fem gånger för o få dottern vi har nu!

• Hoppet79
    Jestis skrev 2014-05-30 09:56:36 följande:
    Jag har en liten fråga till er! Ruvardag 6 gjorde jag ett äl test som va knapt läsbart sen gjorde jag ett i går det testet var starkare och idag gjorde jag ett som va enu starkare! Ä i dag på ruvar dag 9 smile2.gif .
    Lita inte på ett ÄL test, har läst någonstans att det även kan visa stegring före mens med ÄLtest!! Pröva köp ett graviditetstest istället!! Om den lille är 12 dagar idag så borde det väl kanske börja visa eller?? 
  • GrukanGrace

Ja jag vet. Nu mår jag dessutom bajs. Ledsen väntar jag med att bli tills vi är hemma och sonen är hos sin pappa. Med det mogna ordet bajs menar jag mina vanliga utomordentliga menssmärtor. Fan fan fan och stor kram till er så glad för er alla som plussat!

Hoppet79 skrev 2014-05-30 15:48:37 följande:
    Nej nej nej  det skulle ju vara positivt!! äsch va tråkig och ledsamt!!  

Stoor varm styrkekraam till dig

• Jestis
    Varärstorken skrev 2014-05-30 15:28:34 följande:
    Jestis, hur mår du idag?

Vi är på samma ruvardag, jag tycker att det börjar bli svårt att hålla sig ifrån att tjuvtesta! Vill veta nu!!! Tror inte att det här försöket tagit sig, men då vill jag veta det också så kan jag njuta avvin på balkongen istället :)

Jag mår som vanligt nästan, förutom att jag i bland får ont i magen å lite öma bröst. Känner mig helt ogravid tror inte heller att de tagit sig. Men vi får se vad testet visar . Vi kan juhoppas på +
  • GrukanGrace

Snälla någon som vet. Har i gen annan att fråga!

GrukanGrace skrev 2014-05-30 20:05:23 följande:
    Ska man fortsätta ta vagitorierna trots full mensblödning och värk från helvetet?

Svar på tråden IVF Maj 2014!