• Anonym (trött)

20 årig "bonus" som bor hemma...

Plötsligt bor makens 20 åriga dotter här på heltid,tidigare bodde hon här varannan vecka och varannan vecka hos sin mamma. Nu vill hon bara bo här och maken har sagt ja utan att ens kolla med mig först , eller ens berätta något . Jag anser att hon borde flytta hemifrån men istället flyttar hon då hit på heltid. Kanske hade det inte stört mig lika mycket om hon åtminstonde bidrog med något. Men hon gör inget alls här hemma, och då menar jag inget. Hon beter sig som en av våra tonåringar och sitter på sitt rum och väntar på att maten blir klar, hjälper varken till med matlagning eller något annat. Så nu har jag,utan att ha något alls att säga till om,ytterligare en vuxen person som förväntar sig full service. Jag anser att vi behöver "hennes" rum till något av våra andra barn då de nu får dela rum för att hon ska ha ett eget.
    Men hon letar inte ens eget boende, står inte i någon bostadskö utan verkar vänta på att någon ska ge henne en lägenhet.
    Hon jobbar heltid men betalar inget hemma, hennes pengar går till kläder och nöjen. Maken hade sagt att hon skulle betala from januari i år men då hade hon ju inte råd att åka utomlands med kompisar i 3 veckor så då slapp hon.....Vi är inte alls överens min man och jag , men jag tycker att det är HAN som ska ställa kraven på henne, inte JAG.

• Svar på tråden 20 årig "bonus" som bor hemma...
  • Linnea1994

Jobbar heltid och inte betalar hemma???

• Amnia
    Linnea1994 skrev 2014-04-03 12:40:01 följande:
    Jobbar heltid och inte betalar hemma???

Jag känner knappt någon som tar betalt av barnen. Några låter barnen betala en slant varje månad som de sätter in på ett sparkonto och så får barnet tillbaka pengarna när de flyttar.
  • Linnea1994
    Amnia skrev 2014-04-03 12:44:19 följande:

Jag känner knappt någon som tar betalt av barnen. Några låter barnen betala en slant varje månad som de sätter in på ett sparkonto och så får barnet tillbaka pengarna när de flyttar.
    Jag har aldrig hört det motsatta.
  • Amnia
    Linnea1994 skrev 2014-04-03 12:47:53 följande:
    Jag har aldrig hört det motsatta.

Jag kanske ska tillägga att det oftast rör sig om ett år eller så bara. Sedan börjar de flesta studera på universitet. Mina bekanta hör till gruppen som kan köpa en bostadsrätt åt barnen eller ordna en hyresrätt som inte ligger i ett ghetto trots att rätt kötid saknas, så det är missvisande i jämförelse med genomsnittet.
  • Anonym (häxa!)

Det stinker nånting här. Det stinker: Mina barn och hans unge...
    Du vet inte ens varför hon vill bo hos pappa, nåt kan ha hänt hos mamman.

• Kasperina
    Amnia skrev 2014-04-03 12:44:19 följande:

För nåt år sen var det en tråd härinne om det. En snorunge som var förbannad för att hennes föräldrar inte hade sparat hennes hyrespengar och gett tillbaks dem när hon flyttade ut. Hon hade räknat med att hon skulle få de pengarna, för "det får ju alla andra". Personligen tycker jag att det är att göra barnen en rejäl björntjänst, gissa varför det är så många ungdomar i lyxfällan...
    Anonym (häxa!) skrev 2014-04-03 13:01:10 följande:
    Det stinker nånting här. Det stinker: Mina barn och hans unge...
    Du vet inte ens varför hon vill bo hos pappa, nåt kan ha hänt hos mamman.
    En vild gissning är att mamman vile ha hyrespengar...

• Anonym (hållermed)
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-04-02 19:24:37 följande:
    Åhhhh vad jag älskar bittra styvföräldar!Hjärta
    Kalla henne nedlåtande saker med.. Spotta i hennes mat också!
  • Anonym (Ursh)

Stackars tjej.... Med den inställ ingen på styvmorsan kan ju inte inställningen på barnen vara något vidare heller...

• sextiotalist
    Anonym (Ursh) skrev 2014-04-03 14:10:28 följande:
    Stackars tjej.... Med den inställ ingen på styvmorsan kan ju inte inställningen på barnen vara något vidare heller...
    Snyft, det är så synd om henne, inte behöver betala hemma, får allt serverat och nu kommer en "hemsk" kvinna som lever ihop med hennes pappa och förväntar sig att denna 20-åring ska bete sig som en vuxen person och ge sitt bidrag till hemmet.
    Jag skulle nog säga att om det är synd om 20-åringen så är det pga hennes pappa som curlar henne. Inte för att det finns en kvinna som vill se denna 20-åring som den vuxna kvinna som hon är.
    Vilken sund vuxen person vill bli behandlad som ett barn, för det är ju vad pappan gör.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Ursh) skrev 2014-04-03 14:10:28 följande:
    Usch heter det. Och nej, det är inte ett dugg synd om denna bortskämda 20 åring. Jobbar man och bor hemma betalar man för sig och deltar i hemarbetet. Alt så slipper man betala och gör mycket av hemarbetet.
Svar på tråden 20 årig "bonus" som bor hemma...