• Anonym (tiggare)

Dessa tiggare!

Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?

• Svar på tråden Dessa tiggare!
  • Tekaka
    Anonym (usch) skrev 2014-04-18 16:38:18 följande:
    Du är i din fulla rätt till din åsikt.

Jag är lite nyfiken på vad det är du tycker att tiggarna gjort (gör) eller inte gjort (inte gör) som du stödjer din åsikt att dom får skylla sig själva på?
    det skrev jag i det inlägget som du valde att anmäla.
  • Anonym (Hjälp)

Jag tro att det är en viss form av trafficking med tiggarna i Sverige.

De är deras resor till Sverige som jag är misstänksam mot.
    Varför får aldrig tidningar ett tips om hur tiggarna tar sig in till Sverige ?
    De måste gå att få en journalist att skriva om resan int till Sverige.

Tror att det sitter en " bussgeneral " och tar in stora pengar på busstrafiken till och från Sverige.
    Sedan finns det ngn som tar bra betalt för att skicka pengar ner till familjerna.

Varför kan inte kyrkorna gå ihop om att skicka pengarna till familjerna gratis 0
    De skulle vara ett fint sätt att öka på värdet av deras tjänade pengar samt slå undan foten på "svartabörshajarna "
    för penningtransaktionerna.

Tycker att tiggarna skall få vara i Sverige då de kommer från ett EU land.
    Däremot skall EU sätta hård press på länderna vars invånare måste tigga i ett annat EU land,
    Dessa länder förstår inte diplomati utan här är det skrammel med pengar som räknas.
    Varför inte ge EU länder som hjälper tiggarna pengar som deras länder egentligen skulle ha ?
    Tigga är inget brott och kommer aldrig att bli det i Sverige.

• kudden12

Idag när jag var till city gross sitter en kvinna och tigger pengar, samtidigt som hon babblar i sin spritt nya Samsung Galaxy , som hon diskret gömmer under huklen när jag stannar och stirrar på henne.
    Alltså, jag TÅL inte det här längre, hur faan kan sånt här skit vara tillåtet ???
    Vi får ju inte gå omkring och dricka en folköl utan att snuten kommer och sliter av en burken, men sånt här skit får sitta överallt

• Anonym (usch)
    Tekaka skrev 2014-04-18 17:26:33 följande:
    det skrev jag i det inlägget som du valde att anmäla.
    Lägg av, jag har verkligen inte anmält något inlägg. Varken ditt eller någon annans. 
  • OKAD

Igår så var jag på IKEA, utanför satt 2 tiggare. De hade varsin hamburgare från McDonalds, läsk + kaffe.
    Om man nu sitter och tigger och är så fruktansvärt fattig, skulle man då spendera pengar på sånt?

• Bunny on speed
    OKAD skrev 2014-04-23 12:55:21 följande:
    Igår så var jag på IKEA, utanför satt 2 tiggare. De hade varsin hamburgare från McDonalds, läsk + kaffe.
    Om man nu sitter och tigger och är så fruktansvärt fattig, skulle man då spendera pengar på sånt?
    Någon kanske köpt det till dem?
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (***)
    OKAD skrev 2014-04-23 12:55:21 följande:
    Jag förmodar att du studerade dom en lång stund, så att du med säkerhet vet att de själva köpt hamburgarna?
  • Anonym (***)
    OKAD skrev 2014-04-17 13:51:46 följande:
    Kanske inte baka men du får ju massor av ris, havregryn, pasta för samma pengar.
    Så det är OK att laga i en bil då?
  • OKAD
    Anonym (***) skrev 2014-04-23 13:56:36 följande:
    Jag förmodar att du studerade dom en lång stund, så att du med säkerhet vet att de själva köpt hamburgarna?
    Jag stod och väntade på min familj vid utgången och tiggarna kom tillbaka med maten i handen, men visst kan det varit någon som köpt det åt dom medan dom tiggde lite snabbt vid McDonalds.

Sven: Vad vill du ha då?
    Tiggaren: Big Mac och gärna en dricka... Glöm inte kaffet! 

:D
  • OKAD
    Anonym (***) skrev 2014-04-23 13:57:26 följande:
    Så det är OK att laga i en bil då?
    Om du har extremt dåligt med pengar så köper du väl inte snabbmat? Det är väl extremt dumt rent ekonomiskt?
Svar på tråden Dessa tiggare!