Dessa tiggare!
Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?
Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?
Förbjud skiten!
Här är tiggarna ganska aggresiva, vissa av dom. Jag ger ibland, men har själv väldigt lite pengar så nu kan jag inte ge mer.Jag tycker inte att det är vårt problem att se till att dom får pengar till sina barn
eller hur dom bor.Det känns som att jag ska skämmas som handlar mat överhuvudtaget
eller råka köpa en blomma till mig och min familj.
en del följer efter, och skramlar med sina burkar. jag blir väldigt
provocerad av det, och mår inte alls bra av att bli påhoppad. Jag är sjukskriven sen år tillbaka
för psykisk ohälsa, och blir enormt stressad av det hela.
Jag väljer att ge till unicef och läkare utan gränser, samt greenpeace varje månad
och ser mig inte alls som en människa som inte bryr mig, men det får vara någon måtta ibland.
Man ska naturligtvis inte ge ett rött öre till dessa tiggare,då det bara dem incitament till att fortsätta med sitt icke-produktuva och i många fall rent bedrägliag betéende.
Om alla skulle sluta ge tiggarna pengar så skulle de (de utländska zigenarna) vara försvunna inom en månad,de de inte längre skulla löna sig att stanna i Sverige och tigga.
Alla ni som talade om ämnet tiggare.
Ni måste börja inse att det är massor av fusk här.
Ni som inte inser detta har inte bara sett den än. Men tro mig den finns där.
Det är mycket fusk.
Finns flera som haltar fast de inte alls går dåligt.
Finns flera som har bra med pengar på fickan, de köper cigg från vanlig Ica, de dricker öl och köper kebab.
Vi som bor centralt ser detta hela tiden. För vi lever med dem. De sover på våra gator.