Tekaka skrev 2014-04-18 10:06:01 följande:
men man ser ju att det är ett gäng av något slag, för de är minst 10-15 stycken som sitter runtom i vår lilla förort.
det är ju ingen slump precis. kriminellt gäng eller inte så får de inte mina pengar iaf.
hur hade de tex råd att komma hit? hade det inte vart tusen gånger lättare att tigga pengar i deras egna land?
har sverige det förbannade ryktet att här har vi pengar?!
för mig är det att lägga sig otroligt lågt att sitta och tigga pengar och i en tunnel med!
nästa gång polisanmäler jag den mannen! för jag tycker det är otäckt med en främmande man i en tunnel!!
Hur hade fattiga svenskar råd att emigrera till Amerika? Hela släkten samlade pengar och med många barn blev det stora släkter (många farbröder, morbröder, fastrar, kusiner osv).
Dessa svenskar kom också att hålla ihop "over there" för så är människans natur oavsett nationalitet.
Tiggeri lär vara förbjudet i alla fall i Rumänien där många kommer ifrån, polisen är inte nådiga. Sverige har tidigare varit förhållandevis förskonade från tiggeri då många av dessa personer tidigare kunde säsongsarbeta i bla Spanien (många av de talar spanska) men förändrades i och med den ekonomiska kris som svept över Europa och där Sverige klarat sig förhållandevis bra.
Om mannen är påstridig, hotfull eller du känner starkt obehag ska du ringa polisen.