• Anonym (tiggare)

Dessa tiggare!

Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?

• Svar på tråden Dessa tiggare!
  • Anonym (Jelly)

I min stad så räknade jag till 6 styckna på gågatan, dom satt mellan 10-30 meter ifrån varandra.

• Anonym (tiggare)

Vart tar tiggarna vägen när dagen är slut?

• Anonym (usch)
    Anonym (tiggare) skrev 2014-04-18 00:22:27 följande:
    Vart tar tiggarna vägen när dagen är slut?
    Det är säker olika i olika städer men dom brukar hålla till på någon undangömd p-plats eller annan öppen plats där dom har gamla fallfärdiga husvagnar och bilar som dom övernattar i. Med jämna mellanrum blir dom bortkörda och vräkta och får leta upp en ny "boplats". 

www.dn.se/sthlm/tiggarna-vraks-fran-sin-boplats/ 
  • Tekaka

hos oss sitter de tom i tunnlar och tigger.jag bara ignorerar dem och går förbi.läste nånstans att det är kriminella gäng som sitter och tigger. för hos oss sitter de i varje butikshörn, utanför ingångarna, vid parkeringarna, i tunnlar etc etc.

• Anonym (usch)
    Tekaka skrev 2014-04-18 09:35:24 följande:
    hos oss sitter de tom i tunnlar och tigger.jag bara ignorerar dem och går förbi.läste nånstans att det är kriminella gäng som sitter och tigger. för hos oss sitter de i varje butikshörn, utanför ingångarna, vid parkeringarna, i tunnlar etc etc.
    Det behövs bara några enkla sökningar på t ex Google för att få veta att det inte är sant och en av många myter som florerar kring romer i allmänhet och romska tiggare i synnerhet. Visst kan det finnas undantag men dom flesta vill bara överleva. 

www.metro.se/nyheter/ligor-bakom-tiggarna-en-myt/EVHnbx!zfXy5GuYxf3o/

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5794987

halmstad.lny.se/tiggare-i-halmstad-inte-del-av-kriminella-ligor-26198/

Men det finns alltid någon som sett, eller har en vän som sett hur som kör iväg i fina bilar alternativt blir upphämtade i fina, dyra bilar. Detta är en ingrediens som alltid finns med i moderna vandringssägner. 
  • Tekaka
    Anonym (usch) skrev 2014-04-18 09:54:07 följande:
    Det behövs bara några enkla sökningar på t ex Google för att få veta att det inte är sant och en av många myter som florerar kring romer i allmänhet och romska tiggare i synnerhet. Visst kan det finnas undantag men dom flesta vill bara överleva. 

www.metro.se/nyheter/ligor-bakom-tiggarna-en-...!zfXy5GuYxf3o/

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

halmstad.lny.se/tiggare-i-halmstad-inte-del-a.../

Men det finns alltid någon som sett, eller har en vän som sett hur som kör iväg i fina bilar alternativt blir upphämtade i fina, dyra bilar. Detta är en ingrediens som alltid finns med i moderna vandringssägner. 
    men man ser ju att det är ett gäng av något slag, för de är minst 10-15 stycken som sitter runtom i vår lilla förort.
    det är ju ingen slump precis. kriminellt gäng eller inte så får de inte mina pengar iaf.
    hur hade de tex råd att komma hit? hade det inte vart tusen gånger lättare att tigga pengar i deras egna land?
    har sverige det förbannade ryktet att här har vi pengar?!
    för mig är det att lägga sig otroligt lågt att sitta och tigga pengar och i en tunnel med!
    nästa gång polisanmäler jag den mannen! för jag tycker det är otäckt med en främmande man i en tunnel!!
  • Tekaka

snart sitter de väl på gårdarna här där våra barn leker och tigger! OTÄCKT!!!

• Anonym (tiggare)
    Tekaka skrev 2014-04-18 10:08:32 följande:
    snart sitter de väl på gårdarna här där våra barn leker och tigger! OTÄCKT!!!

Ja, verkligen otäckt
Svar på tråden Dessa tiggare!