Dessa tiggare!
Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?
Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?
Visst ska man få röra sig fritt i EU, men den nuvarande tiggar-situationen börjar bli ohållbar. Jag ser bara två långsiktiga lösningar: 1) Skicka hem dem 2) Försök förbättra deras situation i hemlandet, med EU-bidrag, hjälpprojekt, ökad skolgång mm. Alternativt får deras hemländer lämna EU då de uppenbarligen inte kan hantera medlemskapet.
Såg en tiggare som hade tröttnat på att sitta utanför en butik. Han tog filten över armen och knallade bort till en fin bil på parkeringen...satte sig och körde därifrån!
Alltså de är fan överallt i hela Sverige och tigger. Varför kommer de just hit och tigger? Tillhör dom någon liga? Jag bor i en relativt liten stad ~35k innevånare i västra delen av Sverige och idag stötte jag på två st tiggare med 300 m avstånd. De satt utanför varsin affär. En kvinna och en man. Var tar de vägen efter mörkrets inbrott?
Det här är ju helt sjukt vilken explosion det har blivit av tiggare. Gillar inte alls den här utvecklingen!