• Anonym (tiggare)

Dessa tiggare!

Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?

• Svar på tråden Dessa tiggare!
  • Anonym (tiggare)
    Anonym (trött) skrev 2014-04-17 19:20:10 följande:
    Nej men de måste ju själva äta! Och då kan de väll äta det dom får istället för att gå och köpa ballerinakex, snabbkaffe som är dyrt och cigg. Så sparar de ännu mer pengar till sina familjer.

Precis så!
  • nyans
    Anonym (usch) skrev 2014-04-17 19:17:31 följande:
    Många av dom försörjer sin hela familj i hemlandet och skickar hem pengar varje vecka (som banken f ö tar 350 kr för att skicka). Dom kan inte skicka hem mat och mackor hur välmenande du än är. 

Varför får de inte bidrag i sina hemländer! Det är ju DÄR det brister och det är därför de inte kan få statliga bidrag i Sverige. Det är meningen att deras hemländer ska stå för detta. Men någonstans så brister det, alltså borde dessa länder inte fått gå med i EU.
  • epikuren
    OKAD skrev 2014-04-17 14:00:20 följande:
    Det blir ju fler och fler så länge folk fortsätter att ge dom pengar. Sålänge dom kan tjäna pengar på det här sättet så försvinner aldrig problemet.

Folk tror dom gör en god gärning när dom skänker pengar men de kan inte ha mer fel. De bidrar bara till ökat tiggande. Det börjar ju dyka upp tiggare i riktigt små städer numera, snart kommer de finnas överallt. Folk måste sluta ge dom pengar.
    Att sluta ge pengar gör väl inte att de blir mindre fattiga? Trång världsbild du har ifall de "försvinner" om vi inte ger mer pengar.
  • Anonym (ohållbart)

Visst ska man få röra sig fritt i EU, men den nuvarande tiggar-situationen börjar bli ohållbar. Jag ser bara två långsiktiga lösningar: 1) Skicka hem dem 2) Försök förbättra deras situation i hemlandet, med EU-bidrag, hjälpprojekt, ökad skolgång mm. Alternativt får deras hemländer lämna EU då de uppenbarligen inte kan hantera medlemskapet.

• Anonym (usch)
    Anonym (trött) skrev 2014-04-17 19:20:10 följande:
    Nej men de måste ju själva äta! Och då kan de väll äta det dom får istället för att gå och köpa ballerinakex, snabbkaffe som är dyrt och cigg.

Så sparar de ännu mer pengar till sina familjer.
    Ja självklart måste dom också äta men dom kan knappast smälla i sig 5-10 köttbullemackor på en dag. Du vet ju inte när du kommer med din mat/macka hur mycket mat dom erbjudits tidigare den dagen. 

Dom behöver pengar att skicka hem. 
  • Anonym (Socialgrupp)
    Anonym (usch) skrev 2014-04-17 19:28:41 följande:
    Ja självklart måste dom också äta men dom kan knappast smälla i sig 5-10 köttbullemackor på en dag. Du vet ju inte när du kommer med din mat/macka hur mycket mat dom erbjudits tidigare den dagen. 

Dom behöver pengar att skicka hem. 
    Dessutom, vilka är det som röker och äter mest "skräpmat" bland svenskar? Just det, låginkomsttagare med kort utbildningsbakgrund
  • Satinsilk

Såg en tiggare som hade tröttnat på att sitta utanför en butik. Han tog filten över armen och knallade bort till en fin bil på parkeringen...satte sig och körde därifrån!

• Anonym (tiggare)
    Satinsilk skrev 2014-04-17 19:43:32 följande:
    Såg en tiggare som hade tröttnat på att sitta utanför en butik. Han tog filten över armen och knallade bort till en fin bil på parkeringen...satte sig och körde därifrån!
    Det är ju just det.
    Man vet ju aldrig vilka som verkligen är i behov av hjälp.

• Anonym (överallt!)

Alltså de är fan överallt i hela Sverige och tigger. Varför kommer de just hit och tigger? Tillhör dom någon liga? Jag bor i en relativt liten stad ~35k innevånare i västra delen av Sverige och idag stötte jag på två st tiggare med 300 m avstånd. De satt utanför varsin affär. En kvinna och en man. Var tar de vägen efter mörkrets inbrott?

Det här är ju helt sjukt vilken explosion det har blivit av tiggare. Gillar inte alls den här utvecklingen!

• Anonym (usch)
    Anonym (överallt!) skrev 2014-04-17 21:03:00 följande:
    Alltså de är fan överallt i hela Sverige och tigger. Varför kommer de just hit och tigger? Tillhör dom någon liga? Jag bor i en relativt liten stad ~35k innevånare i västra delen av Sverige och idag stötte jag på två st tiggare med 300 m avstånd. De satt utanför varsin affär. En kvinna och en man. Var tar de vägen efter mörkrets inbrott?

Det här är ju helt sjukt vilken explosion det har blivit av tiggare. Gillar inte alls den här utvecklingen!
    Världen är större än Sverige. Det finns liknande situationer överallt i hela Europa. Paris, Rom som jag besökt nyligen har samma sorts tiggare i stort sett varje gathörn.  
Svar på tråden Dessa tiggare!