• Anonym (tiggare)

Dessa tiggare!

Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?

• Svar på tråden Dessa tiggare!
  • Anonym (tiggare)
    Anonym (ok) skrev 2014-04-17 13:56:12 följande:
    Måste du ge dem pengar? Tvingar de dig?

Så fort dom får syn på en säger dom "please madame" men jag brukar inte ge dom några pengar.
  • Shades

Nej, aldrig. Att bara sitta på r-ven och hoppas på pengar utan motprestation skall aldrig premieras. Ju fler som skänker desto fler kommer komma hit.

• Anonym (tiggare)
    Anonym (trött) skrev 2014-04-17 14:08:56 följande:
    Ger inte pengar till någon som står på gatan överhuvudtaget. Däremot har jag skänkt pengar till stadsmissionen, unicef, läkare utan gränser och annat massor av gånger. Brukar köpa saker i unicefs gåvoshop osv

Veta att pengarna verkligen gör skillnad.
  • Anonym (tiggare)

Av någon anledning sitter det nästan alltid tiggare utanför Systembolaget Vet inte om det är medvetet?

• Anonym (ok)
    Anonym (tiggare) skrev 2014-04-17 14:29:17 följande:
    Av någon anledning sitter det nästan alltid tiggare utanför Systembolaget Vet inte om det är medvetet?
    De förväntar sig många besökare, och därmed givare, kanske?
    Eller menar du att de vill köpa alkohol för pengarna de ev. får?
  • Anonym (trött)
    Anonym (tiggare) skrev 2014-04-17 14:23:04 följande:

Veta att pengarna verkligen gör skillnad.
    Ja det vet jag säkert då jag har vänner som jobbat för läkare utan gränser. Iallafall där och unicef brukar redovisa rätt bra och visa med bilder hur de jobbat osv
  • Anonym (tiggare)
    Anonym (ok) skrev 2014-04-17 14:32:21 följande:
    De förväntar sig många besökare, och därmed givare, kanske? Eller menar du att de vill köpa alkohol för pengarna de ev. får?

Antar mycket besökare?
  • Anonym (ok)

Undrar också om man inte försvårar en bättre lösning på problemet om man ger dessa tiggare pengar?

• Anonym (usch)
    Anonym (ok) skrev 2014-04-17 14:58:03 följande:
    Undrar också om man inte försvårar en bättre lösning på problemet om man ger dessa tiggare pengar?
    Eftersom dom inte får hjälp där dom bor (ofta i Rumänien) vad tycker du att dom skall göra. Sitta hemma och se sina barn svälta?

Många är analfabeter, ingen vill anställa dem varken här eller i Rumänien.  
Svar på tråden Dessa tiggare!