• Anonym (tiggare)

Dessa tiggare!

Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?

• Svar på tråden Dessa tiggare!
  • Anonym (Snöre)
    Anonym (tiggare) skrev 2014-04-18 00:22:27 följande:
    Vart tar tiggarna vägen när dagen är slut?
    En dag när jag gick ifrån storstadens resecentrum så mötte jag 4st tiggare som av någon konstig anledning kom ut ifrån ett hotell och 2 av dem pratade i mobilen. Ja, det syntes klart och tydligt på klädseln att de var tiggare och de hade även med sig sina sittkuddar under armarna...

På några olika ställen runt omkring så har de byggt upp husvagnsparker. Vart de har fått tag på alla svenskregistrerade KABE-husvagnar vet jag inte, men det står även mycket bilar i dessa områden.
  • Anonym (Snöre)
    Anonym (usch) skrev 2014-04-18 10:50:12 följande:
    Ica centralt står inte bakom detta och affärsinnehavaren har bett om ursäkt. 
    Ja, fast han har ett stort stöd av både gamla och nya kunder. Han fick till och med blommor av människor skickade till butiken där de visade sitt stöd.
    Folk åker nu gärna till honom och handlar för att visa sitt stöd för att han vågade säga ifrån.

Och det hela handlade om att hon satte sig precis vid dörren och försökte pressa barn på pengar för att sedan gå in och köpa cigg.
    Då fick han nog. 
    Hade hon suttit där han anvisat henne och sedan ätit den mat han skänkt henne och sparat pengarna hon fått ihop hade det aldrig hänt något.
  • Tekaka

vad fåniga vissa är som anmäler mina inlägg.
    står fast vid vad jag sa ändå.

• Tekaka

jag står fast vid att de får skylla sig själva.

• Tekaka
    anonym usch: sluta anmäl mina inlägg hela tiden. du får acceptera diskussion!
  • Anonym (usch)
    Tekaka skrev 2014-04-18 13:23:47 följande:
    anonym usch: sluta anmäl mina inlägg hela tiden. du får acceptera diskussion!
    Jag har inte anmält något inlägg varken dina eller någon annans och jag har ingen aning om vem som anmäler heller. Jag kan hantera en diskussion utan att anmäla!
  • Anonym (usch)
    Anonym (Snöre) skrev 2014-04-18 13:04:37 följande:
    Då är det alltså bättre att de lär sig engelska och får hjälp av en privatperson i detta land som kan föra över pengar åt dem för bara några kronor.

Jag för över pengar till Polen varje månad och det kostar inte speciellt mycket. Mottagaren och jag delar på kostnaden och för jag över 15.000kr så är det vad som dras ifrån mitt konto, men jag är osäker på hur mycket som sedan verkligen kommer fram. Dock kostar det inte 350kr enligt min bank.
    Ok så du går in på banken med en bunt skrynkliga sedlar och för över dom till Polen? Nej självklart inte, det är så klart kontanthanteringen som kostar. 
  • Anonym (usch)
    Tekaka skrev 2014-04-18 13:21:49 följande:
    jag står fast vid att de får skylla sig själva.
    Du är i din fulla rätt till din åsikt.

Jag är lite nyfiken på vad det är du tycker att tiggarna gjort (gör) eller inte gjort (inte gör) som du stödjer din åsikt att dom får skylla sig själva på?
  • Anonym (Snöre)
    Anonym (usch) skrev 2014-04-18 16:30:56 följande:
    Ok så du går in på banken med en bunt skrynkliga sedlar och för över dom till Polen? Nej självklart inte, det är så klart kontanthanteringen som kostar. 
    Nu missförstod du mig. Man lär sig engelska, blir kompis med någon som bor här, den tar kontanterna och för istället över direkt ifrån sitt konto.
    Så har man sparat 350kr och kan dela på. Jag skulle göra det utan problem för en hundring och tiggaren har ju i så fall sparat 250kr...
Svar på tråden Dessa tiggare!