• Anonym (tiggare)

Dessa tiggare!

Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?

• Svar på tråden Dessa tiggare!
  • OKAD
    Anonym (hm) skrev 2014-04-17 13:54:01 följande:

Hur tillagas dessa produkter om man inte har tillgång till spis eller kastruller? Eller ska det tuggas okokt?
    Du tror inte dom har tillgång till en kastrull? Om dom nu inte har det så får dom väl investera i aluminiumfolie som dom kan koka i, dock så kostar nog en rulle aluminiumfolie lika mycket som en begagnad kastrull så det vore ju bara dumt. Något att elda behöver ju inte kosta en enda krona...
    Väldigt många av dom verkar ju leva i husvagnar så jag har extremt svårt att tro att dom inte har några slags köksredskap.
  • Anonym (oioioi)

Ska bli intressant att se hur många tiggare det är när ute temperaturen börjar stiga. Då kan de sova i sina gathörn. Snygg stadsbild vi får.

• Anonym (trött)

För att inte tala om hur mycket ett paket cigg kostar, och de röker rätt flitigt har jag sett.

• Anonym (Irriterad)

Jag tycker synd om tiggarna men blir så arg och irriterad när man sitter på en uteservering eller sitter utomhus och dom kommer och tjatar om pengar och vägrar gå där ifrån.. Händer tyvärr väldigt ofta..

• OKAD
    Anonym (oioioi) skrev 2014-04-17 13:58:48 följande:
    Ska bli intressant att se hur många tiggare det är när ute temperaturen börjar stiga. Då kan de sova i sina gathörn. Snygg stadsbild vi får.
    Det blir ju fler och fler så länge folk fortsätter att ge dom pengar. Sålänge dom kan tjäna pengar på det här sättet så försvinner aldrig problemet.

Folk tror dom gör en god gärning när dom skänker pengar men de kan inte ha mer fel. De bidrar bara till ökat tiggande. Det börjar ju dyka upp tiggare i riktigt små städer numera, snart kommer de finnas överallt. Folk måste sluta ge dom pengar.
  • Manners Matters

De vill nog helst ha så mycket som möjligt såklart, men de blir nöjda med det de får. I alla fall de jag träffat på. Jag ger pengar ibland, har inte så ofta kontanter, av olika anledningar. En är att de knappast sitter på gatan många timmar för skojs skull, en annan anledning är att jag väljer att se det goda i människor. Jag tycket det verkar jobbigt att hela tiden tro att alla vill lura mig och är onda. Sen vad tiggaren lägger sina pengar på har inte jag med att göra. Whatever makes them happy. Googla Soran Ismails krönika i SvD (tror jag) för någon vecka sedan.

• Anonym (ghjkbn)
    Anonym (Irriterad) skrev 2014-04-17 13:59:41 följande:
    Jag tycker synd om tiggarna men blir så arg och irriterad när man sitter på en uteservering eller sitter utomhus och dom kommer och tjatar om pengar och vägrar gå där ifrån.. Händer tyvärr väldigt ofta..
    Då kan man anmäla dem.
  • Anonym (tiggare)

Jag ger endast pengar till gatumusikanter som i varje fall någon insats för att tjäna en slant

• Anonym (trött)

Ger inte pengar till någon som står på gatan överhuvudtaget.

Däremot har jag skänkt pengar till stadsmissionen, unicef, läkare utan gränser och annat massor av gånger. Brukar köpa saker i unicefs gåvoshop osv

Svar på tråden Dessa tiggare!