Dessa tiggare!
Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?
Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?
Hur många pengar har du och hur många av dina pengar vill du ge till dom?
Ska bli intressant att se hur många tiggare det är när ute temperaturen börjar stiga. Då kan de sova i sina gathörn. Snygg stadsbild vi får.
För att inte tala om hur mycket ett paket cigg kostar, och de röker rätt flitigt har jag sett.
Jag tycker synd om tiggarna men blir så arg och irriterad när man sitter på en uteservering eller sitter utomhus och dom kommer och tjatar om pengar och vägrar gå där ifrån.. Händer tyvärr väldigt ofta..
De vill nog helst ha så mycket som möjligt såklart, men de blir nöjda med det de får. I alla fall de jag träffat på. Jag ger pengar ibland, har inte så ofta kontanter, av olika anledningar. En är att de knappast sitter på gatan många timmar för skojs skull, en annan anledning är att jag väljer att se det goda i människor. Jag tycket det verkar jobbigt att hela tiden tro att alla vill lura mig och är onda. Sen vad tiggaren lägger sina pengar på har inte jag med att göra. Whatever makes them happy. Googla Soran Ismails krönika i SvD (tror jag) för någon vecka sedan.
Jag ger endast pengar till gatumusikanter som i varje fall någon insats för att tjäna en slant
Ger inte pengar till någon som står på gatan överhuvudtaget.
Däremot har jag skänkt pengar till stadsmissionen, unicef, läkare utan gränser och annat massor av gånger. Brukar köpa saker i unicefs gåvoshop osv