Dessa tiggare!
Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?
Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?
Omröstning vad gäller EU tack!
Fina Sverige är på väg in i slummen
med all skit som kommer hit.
Många av dessa tiggare är fattiga romer från andra delar av EU som kommer hit för att de pengar de får är betydligt mer än vad de kan få hemma där de blir förföljda och ses som en andra klassens människor. Dessa pengar ska försörja dom själva och deras familjer. Jobb är nästintill omöjligt för dom att få.
Jag tycker verkligen synd om dessa personer, men jag ger dem inte några pengar. Skulle jag ge något så är det lite mat, eller att jag hjälpte dom för hemma där de egentligen bor.
Något som jag inte kan låta bli att undra över är:
Hur har de råd att ta sig hit? Om och om igen har kommuner betalat hemresor för dessa personer, men snart så är samma personer tillbaka igen.
Som någon annan skrev, om man är fattig, varför slösa pengar på köpekaffe, kakor eller som jag såg igår, en tiggare som hade gått ifrån din vanliga sittplats och stod och rökte bakom ett hörn. För även om cigaretter är billigare där de bor, varför prioritera det före mat och annat nödvändigt?
Nu tycks ju detta inte vara unikt för tiggarna/romerna utan något man ser ofta hos de som intervjuas i tidningar och dylikt och tillhör de fattigaste och sämst ställda
man får inte sitta och dricka på allmän plats men man får tigga och sprida ut släkten i varje hörn? få andra att känna sig obekväma när ensamma män sitter i tunnlar där våra barn och ensamma kvinnor vistas?
skall vi inte kunna känna oss trygga överhuvudtaget?
det dyker upp nya tiggare varje månad här, de sprider sig mer och mer och sätter sig lite varstans.
detta är inte tiggeri! detta är mani!!
jag känner mig inte trygg för fem öre!
SÅ bra gjort av Ica!!
www.facebook.com/expressen/posts/10152934656620663&offset=0&total_comments=70