Dessa tiggare!
Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?
Vill dessa tiggare ha alla mina pengar eller nöjer de sig oftast med en liten summa pengar?
Här i Malmö så vimlar det av tiggare från diverse länder. På morgonen så kommer alltid samma personer fram till mig på Södervärn när jag väntar på bussen. En man med en skriven lapp och en kvinna med en burk i handen. Varenda dag! Förväntar dom sig att jag ska försörja dom dag ut och dag in eftersom de frågar mig varenda dag??
Jag har all empati i världen för att det finns folk som lever i svår fattigdom. Jag är för att de personerna utnyttjar sin rätt att vistas i Sverige för att få in pengar till sin familj. Men då ska de, precis som alla andra, jobba för det! Att bara springa runt med en burk i handen och be andra om de pengar som de jobbat ihop är patetiskt och inte speciellt hedersvärt. Om de däremot hade gjort något för att förtjäna pengarna så hade det varit en annan sak. T.ex gatumusikanter kan jag ge en slant. De tigger inte på det sättet och ger mig något i utbyte istället för att bara ta för sig.
Bara det att många vill inte ha mat eller annat, de blir SURA.