nicopej skrev 2014-08-30 17:10:39 följande:
Ja sillavi vi lyssnade på hjärtat med, så fräckt! O fint! Har läst att man får välja Varberg ja trots vi bor i Gbg. Stod om det i GP för några månader sen om hur många från Göteborg väljer det istället i hur fint det var. Men det kanske går så fort så man inte hinner. Men hört både positivt o negativt Mölndal o östra men mer negativt än positivt. Men jag är ju lätt hysterisk o sjukt kräsen med...
Jag är rätt rädd för att föda. Därför vill jag nog ha doula. Så man har någon hos sig hela tiden som kan hjälpa oss. Hört att man ju inte har Bmsk hos sig hela tiden utan de flänger runt. Såklart liksom men jag är så nojig. Men får väl se om vi hittar nån vi gillar. O har beräknad förlossning 19e dec så risken finns väl att man föder på julafton el nåt o trot inte många douler vill ställa upp på det. El kanske åka till Varberg. Så får se. Ett tag kvar.
Kollade barnvagn idag, gillar Emmaljunga super Viking. Ska bara få med sambon på tåget, kollade med mamma.
Ja Precis, Bmsk kommer och går. men man är ju uppkopplad mot ett sk kontrollrum (kallar jag det iaf) så dom sitter ju och har koll på ctg kurvan hela tiden sen kan man ringa på larmknappen så fort man undrar ngt. Har man tur oc vill så kan man få en student som går bredvid sin bm under fl. Dom brukar ha tid att vara hos en under hela fl och brukar vara duktiga och lyhörda. Är ju toppen om du känner dig tryggare med en Doula, kör på det. Viktiga är ju att du och bebis mår bra.
Kul med vagn

Sa sambon ngt? Vi var inne på Bugaboo donkeyn innan men nu börjar jag ändra mig...vill nog ha en vanlig singel duo vagn ist. Dottern får anpassa sig :-P Så börja om från börja nu då och leta vagn ha ha.