hej hej alla. Snorförkyld så är hemma från jobbet, alla barnen på förskolan med deras nya baciller som smittar ner en. Är nu inne i vecka 26, 102 dagar kvar!! Går så fort nu. I natt har jag knappt sovit alls då lillskrutt sparkar mig på urinblåsan hela tiden så jag måste gå upp o kissa! Har även börjat snarka helt galet mycket från typ halsen, låter hemskt, sambon spelade in mig häromnatten. Men nu är jag ju iförsig förkyld med så det är ännu värre men det stör honom o mig med då jag väcker mig själv, o han puttar på mig en hel del. Har ni samma problem, tips? Antar att det är så det är bara. Säger till honom att han har ett problem med min graviditet, jag har tusen typ. fast inga farliga men mest att man börjar känna sig stor o otymplig. Ska på gravidyoga på onsdag på vegagatan, ska bli spännande att se hur vig man kan vara. Har börjat få lite ont i ryggen o när jag går känner man som små stötar i vänster sida magen neråt, är det foglossning ni som har det? Inte fattat hur det känns än.
Försöker ta det lugnt, lite för mycket sammandragningar redan. Sökt gravpenning på halvtid från 19e oktober så hoppas på det. Så himla trött igen nu.
Shoppat massor redan, var på ullared under semestern o då blir det ju så. Så vi har nog redan en hel garderob förutom vinteroverall i strl upp till 62-68. badbalja, tvättlappar, oljor, bilspegel, nappar o nappflaskor o allt möjligt, två stora hyllor fulla. Men fått jätte mycket av kompisar, o tror min mor köpt upp hela barnklädesaffären där hon bor. Kommer med något nytt varje dag. O igår var jag på meandiklädträff o då köpte jag lite mer kläder fast i strl 74-80 vilket är jätte stort o kändes väldigt konstig innan han ens är född. Vi ska börja inreda hans rum snart med så börjat kika lite säng o skötbord. Blir nog det från ikea. De har en käck säng som man kan ta bort sidan på sen så han kan gå i o ur o när han blir för stor kan den göras om till soffa i barnrummet. Gillar även deras skötbord. Men vi får se. Sen ska vi köpa massa planscher från Ingela P Arrhenius. Älskar hennes grejer o tanken på att få börja inreda. Har ni börjat än? Någons om vet vart man kan köpa fina gardiner till bäbisrummet.
Angående namn är det jätte svårt tycker jag med. Vi har fastnat för många olika men inte nåt helt hundra än, vi gillar Ville o William så det kan nog bli det, eller William men kallas för Ville, eller Elliot, Rasmus, Viktor, Oliver, Jack, Abel, Marius, Viggo eller Malte....ja ni vet, svårt...Just nu kallar vi honom för Ramasami efter min sambos farfar för det är ett kul namn, har vi otur så fastnar vi så mycket för det att han måste heta det när han föds vilket blir jättekonstigt.
nej nu ska jag googla bäbisrums inpsiration o dricka te i mängder. Ha det fint. O angående att sysselsätta sig när man är sjukskriven så måste jag säga att googla bäbissaker är ju det bästa, gud vad tiden flyger iväg online. Läser just nu alla deckare skrivna av Roslund & Hellström vilket gör att tiden flyger iväg av spänning. kan även varmt rekomendera Malin Wollins bok en mamma blir till. Så läs på tjejer o må fint.