• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Hoppfull84

nicopej: visst har hon gjort mycket fint Ingela! vi har tre stycken posters i dotterns rum.
    Lillebrors rum är än så länge gästrum,i behov av lite renovering. Så han kommer bo i vårt rum första månaderna tills vi fått upp gips, tapet och slipat golv, men det kommer inte bli av förrän till våren. så än har vi inte handlat något till hans rum. har dregglat lite på fina påslakan från ferm living, och blafre men de är så sjukt dyra!

jag ska iaf sy spjälskydd och ett påslakanset i ljusgrått harlequin mönstrat tyg från ellos. (det är eg påslakan för vuxen men det är ju lätt att sy om, och billigare än många metervaror i tygaffären)

min gravid app står just nu på 99 dagar kvar till BF, äntligen under hundra strecket, wohoo!

• susannanilsson86
    Heineken86 skrev 2014-09-06 20:14:01 följande:

Hej, jag hoppar också in här. Jag är 29 år, bor i Göteborg och ska få en liten flicka beräknad till om exakt 3 månader, alltså 6/12. Imorn går jag in i vecka 28. De kunde inte se könet när vi var på RUL så jag gjorde ett extra ultraljud på carlanderska för 2 v sen. För mig känns hela graviditeten och att jag ska få ett barn/bli mamma väldigt overkligt och ogreppbart så nu när jag vet "sorten" tror jag att det kommer bli mer och mer verkligt. Ska bara bearbeta det lite mer först. :) jag känner inga sparkar, eller ytterst få. Har bara känt nån enstaka gång där det varit tydligt att det faktiskt var en spark och inte bara var normala tarmrörelser. Därför var det extra skönt att göra ett extra UL för att se att den lilla mådde bra. Det har varit lite min känsla varje gång jag varit på koll, typ "ja, den finns kvar och lever". :)

Jag har haft en jättebra graviditet än så länge. Blev gravid en månad efter att jag tog ut min P-stav. Har sluppit illamående och andra krämpor, men var lite extra trött under några veckor i början. Jag har kunnat träna nästan som vanligt hela tiden (kör tung styrketräning och en del cardio på det) och det är först nu på slutet jag har fått sluta med magträning, löpning och utfall. Tunga knäböj funkar bra vilket jag inte hade gissat innan. Nu har jag dock precis börjat känna av något som jag tror kan vara foglossning. Om jag promenerar länge så får jag ont på insidan låren, precis i skarven mot kroppen ungefär där sittbenen är. Inte där jag förstått att det vanligt att man får ont av foglossning. Om jag står på ett ben bränner det även lite där. Jag har inte så mkt besvär av det just nu men hoppas så klart att det inte blir värre.

Jag såg att nån frågade om vagn. Igår gjorde vi första köpet till lilla pyret. Det blev en Bugaboo Buffalo som vi beställde från Holland. Väldigt smidigt. Det är dock det enda vi shoppat än så länge. Min tanke är mer att köpa endast det absolut nödvändiga och sen se vad som behövs allt eftersom.

Välkommen!

Oj va ni skriver här, hänger ju inte med

Vi har handlat kläder, babynest och börjat på barnrummet. Vi har vagn m.m så detta barn får bli lite ärve barn.

Jag sover med otroligt dåligt och får upp och kissa ofta. Halsbrännan tar kål på mig och känner mig grymt tung och orörlig, hur ska detta gå.

Vart handlar ni saker? Nätet?
  • Heineken86

Sillavi: ja jag har moderkakan i framvägg. Vi köpte från babycare.nl men jag tror faktiskt att alla holländska sidor funkar likadant. Priserna var iaf desamma. Vi fick ge 1049 euro, men fick sen 5% på både den summan och allt annat vi beställde (köpte till extra sufflett i annan färg, seatliner och mugghållare), plus fri frakt så klart. Jag trodde faktiskt att det skulle va betydligt billigare för det var intrycket jag fått nr jag läst olika trådar. Det blev så klart lite billigare, men kändes inte som nått superkap.

Nicopej: du verkar vara lite inne på namn på V/W. Vide tycker jag är fint.

• Hoppfull84

nicopej: Vad roligt att det är fler som har tillfälligt "stand in namn" ramasami har jag aldrig hört förr!
    Min syster började kalla vår bebis för Torkel (Rysning) på skämt, och nu har det liksom satt sig så nu säger även vi torkel om stackars lillebror. Det finns säkert dom som gillar namnet torkel därute men jag gör det inte, så vi måste snabbt hitta nåt bra alternativt namn så att vi kan fasa ut Torkel snarast!

• Sillavi

Iee vi log till på en Cameleon igår. Köpte en begagnad men den var som ny. Betalade bara 5500:- och fick med endel tillbehör. Därför kändes det inte så motiverat att köpa helt ny från Holland.

Heineken - Jag har också varit kontakt med två butiker i Holland. Trodde också att det skulle vara bättre priser men har hört att dom höjde priserna rejält nu i somras. När får ni vagnen tror ni?

Nicoej - Hoppas du kryar på dig ordentligt nu. Inte kul att vara dålig när man e gravid. Många barn som e dåliga på fsk nu eller? Jag har också varit tät och förkyld nu i över 2 veckor. Dock

Verkar lillans fsk avdelning vara rätt friska, so far iaf. Vilken fsk jobbar du på?

Har inga tips gällande snarkningar tyvärr. Jaa ha ha bra sagt till sambon. Dom behöver ju inte stå ut med mkt om man jämför med oss.

Låter som om du har foglossning. Ta det lugnt och håll benen ihop och lyft inte för tunga saker, vet att det är lättare sagt än gjort. Det kan gå tillbaka också. Jag hat ju sjukt jobbig sådan

men nu iom akupunkturen så har den minskat rejält. Är glad för det J Nästa vecka blir det Paris så att kunna gå är ganska viktigt.

Ja roligt det där med namn och ?arbetsnamn? eller vad man ska kalla det :-P Våran kallas för ?liten?, vet ju inte vad det är för kön heller. Lillan hette ?mini? i magen.

Namn funderar jag på då och då men inte pratat med maken än. Tycker det är svårt med killnamn men Vide är ju jättefint, tack för tipset he he.

Annars är vi inne på Kevin, Noah (känns dock lite för bibliskt för våran smak) Frank tycker jag är fint men nej nej säger mannen ha ha.

Tjejnamn jag har på listan är Liv, klara, hedda, Livia, Smilla, Tyra, Elsa, Mira, Ylva.

Ush mitt tandkött kliar ordentligt?har läst att man kan vara extra känslig i tandköttet som gravid.

Nu blir det jobb jobb och jobb.

• Heineken86

Jag tycker inte heller det känns så motiverat att köpa en helt ny vagn men min man har varit inne på det hela tiden och dessutom helt insnöad på just bugaboo, så det var inte så mkt att göra tillslut. Vi beställde vagnen i fredags och idag fick jag mail att förhandsinformation var skickat till UPS. Därefter tror jag att de sa att det skulle ta ca 1 v till Skandinavien. De hade vår vagn i lager så vi slapp vänta på att den skulle köpas in som vi egentligen hade räknat med. Jag tycker det kommer kännas lite konstigt att ha vagnen hemma flera månader (ok knappa 3) innan det faktiskt är dags för leverans. Vet inte riktigt vart vi ska göra av den, men det problemet har vi ju sen när bebisen kommer också.

• susannanilsson86

Jaha då sitter man här och googlar inredning till barnrum igen :)

Snarkar gör tydligen jag med men har tyvärr inga tips. Hade jag haft hade mannen fått prova för han snarkar konstant och det stör min nattsömn som redan är så dålig!

• Sillavi
    Heineken86 skrev 2014-09-09 18:13:16 följande:

Jag tycker inte heller det känns så motiverat att köpa en helt ny vagn men min man har varit inne på det hela tiden och dessutom helt insnöad på just bugaboo, så det var inte så mkt att göra tillslut. Vi beställde vagnen i fredags och idag fick jag mail att förhandsinformation var skickat till UPS. Därefter tror jag att de sa att det skulle ta ca 1 v till Skandinavien. De hade vår vagn i lager så vi slapp vänta på att den skulle köpas in som vi egentligen hade räknat med. Jag tycker det kommer kännas lite konstigt att ha vagnen hemma flera månader (ok knappa 3) innan det faktiskt är dags för leverans. Vet inte riktigt vart vi ska göra av den, men det problemet har vi ju sen när bebisen kommer också.

Ha ha härlig man du har :) Brukar ju vara tvärtom. Spännande att ni snart har vagnen. Jag tyckte det kändes mer på riktigt när vagnen står där hemma. Nu bli jag lite mer sugen på mer shopping men håller mig nog lite till.
  • Sillavi
    susannanilsson86 skrev 2014-09-10 12:10:52 följande:

Jaha då sitter man här och googlar inredning till barnrum igen :)

Snarkar gör tydligen jag med men har tyvärr inga tips. Hade jag haft hade mannen fått prova för han snarkar konstant och det stör min nattsömn som redan är så dålig!

Ja man har sina perioder Ni hade tagit reda på kön va? Har inte orkat ta tag i bebisrum projektet än...bebis kommer ju sova hos mig ändå första tiden så det blir när orken kommer till. Men kul är det allt att planera lite.
  • Sillavi

Hur mår ni tjejer? Jag känner knappt ngn hunger längre o klarar inte av att äta stora portioner, känns som om jag ska spricka och blir supermätt direkt. Blir väl ínte bättre heller ju större bebisen blir. Nästa vecka är det BM besök igen, första sen typ inskrivning så det sa bli kul.

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg