• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • nicopej

Åh är helt nojjig!! Började igår känna som ett tryck mellan benen, som att det skaver där liksom. Som att man har en tampong man satt in på svaj som är på väg ut typ för den inte gått hela vägen in. Dålig beskrivning kanske men närmsta jag kan komma på. Ilar lite neråt i underlivet. Kissat säkert 10 gånger inatt. Ringde Bmsk som sa att det kan vara livmoderstappen som flyttats neråt vad d nu innebär.... El så är han på G! Ville liksom bara bli lugnad o fick numret till förlossningen o en tid för koll på onsdag!! Känner mig helt hypokondrisk!! Men ju aldrig gjort d hör förut!!! Tänk om han tänker komma jätte tidigt!! Min stora syrra är född 2 månader för tidigt, kanske är genetiskt! Någon med tips, råd på annat käckt d kan vara!!??

• susannanilsson86

Nej jag har ingen bra förklaring på vad det kan vara, dock känner jag igen mig i din beskrivning och när jag kollat upp det med VUL har allt sett bra ut. Hoppas det är samma för dig!!

• Hoppfull84
    nicopej skrev 2014-09-15 20:10:41 följande:

Åh är helt nojjig!! Började igår känna som ett tryck mellan benen, som att det skaver där liksom. Som att man har en tampong man satt in på svaj som är på väg ut typ för den inte gått hela vägen in. Dålig beskrivning kanske men närmsta jag kan komma på. Ilar lite neråt i underlivet. Kissat säkert 10 gånger inatt. Ringde Bmsk som sa att det kan vara livmoderstappen som flyttats neråt vad d nu innebär.... El så är han på G! Ville liksom bara bli lugnad o fick numret till förlossningen o en tid för koll på onsdag!! Känner mig helt hypokondrisk!! Men ju aldrig gjort d hör förut!!! Tänk om han tänker komma jätte tidigt!! Min stora syrra är född 2 månader för tidigt, kanske är genetiskt! Någon med tips, råd på annat käckt d kan vara!!??

ojdå låter läskigt men du ska se att allt säkert är som det ska! men skönt iaf att de kollar upp för säkerhets skull.

själv får jag babian-snippa varje gång jag gör nr2 på toaletten. det måste bli ökat tryck som sväller vävnaderna där nere eller nåt för efter att jag varit på toa känns det verkligen som om jag har en grapefrukt på väg ut mellan benen i flera timmar. sjukt obehagligt, men enligt läkaren på MVC var det heeelt normalt (som dom säger om allt)

• Sillavi
    nicopej skrev 2014-09-15 20:10:41 följande:

Stackare, hemskt att var så orolig. Har du varit inne på  FL än? Lika bra att kolla upp. Kanske är som så at du har ngn UVI som känns obehagligt. Hur som helst så är det nog bra att kolla upp. Kram.
  • nicopej

Ingen bäbis o än så länge känns det bara samma. Ska till barnmorskan först i morgon, på nåt sätt skönt ändå att d inte tycker d är akut!

• Sillavi

Var hos mvc igår och gjorde koll. Allt såg fint ut men gahh väger redan 77 kg Ja ja dom får försvinna fort efter bebis är här. BT 110/70, socker 4,2 och HB 112 (vilket var på gränsen). Men hjärtat pickade på perfekt och liten var ganska vild vid undersökningen <3 Blev så förvånad över att jag ska komma nu ca var 3:e vecka...trodde det var mer sällan.

Imorgon blir det La Paris med min lilla familj  Solig

• Sillavi
    nicopej skrev 2014-09-16 11:14:22 följande:

Ingen bäbis o än så länge känns det bara samma. Ska till barnmorskan först i morgon, på nåt sätt skönt ändå att d inte tycker d är akut!

Men om det känns så obehagligt kanske det är bra att åka till förlossningen och göra undersökning. BM på MVC gör ju inga sånna undersökningar.
  • susannanilsson86
    Renesme skrev 2014-09-16 11:55:49 följande:

Hej alla! Jag bor lite utanför gbg och har BF 30:e December. Nalle

Hejsan!
    Välkommen :)
    Berätta gärna mer om dig! :) Första barnet eller?
  • Heineken86

Nicopej: Fy! Hoppas att det inte är nått allvarligt. Berätta gärna hur det gått sen.

Sillavi: vad började du på för vikt då? 77 kg kan ju va både mycket och lite, men det beror ju mest på startvikten. :) verkar dock va väldigt individuellt hur mkt man går upp.

Angående vagnen... Nja, just nu står den mest i ett av våra extra rum och jag antar att renlärig göra det hela tiden. Är mest jag som är lite störd över att den liksom inte passar in riktigt. Vi har ju ingen bra plats för den sen när bebisen har kommit heller egentligen.

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg